Pohostinstvo novej generácie

Keď sa pred niekoľkými rokmi franšízový koncept EasyWine objavil v Rige, hlavnom meste Lotyšska, stal sa tento bar s reštauráciou tak populárny, že tvorcovia konceptu rýchlo vytvorili i alternatívu Easy Beer v podobe pivných barov. Riaditeľ spoločnosti Peterise Ozolse oznámil, že úspešný koncept plánuje uviesť čoskoro do prevádzky novú generácu formátov pre predaj whisky a miešaných koktejlov. "Easy Wine a Easy Beer sú inovatívne a plne funkčné koncepty, využívajúce inteligentné riešenia, ktoré zlepšia zákaznícky zážitok," hovorí Ozols.
Popularita značiek viedla k expanzii, v súčasnosti vedenie spoločnosti ponúka licencie podnikateľom po celej Európe. "Čo nás zásadne odlišuje od konkurencie, je že sme schopní svojim franšízantom zaručiť dobrý príjem a trvalý rast ich podnikania," zdôrazňuje Peteris Ozols. V čom je koncept inovatívny? Predovšetkým v platbách a objednávkach hostí v reštauráciách. Pri vstupe do lotyšských sietí reštaurácií značiek Easy Wine a Easy Beer obdrží každý zákazník špeciálnu predplatiteľskú kartu, ktorá obsahuje virtuálne peniaze. Zákazníci si môžu zakúpiť ľubovolný nápoj po naskenovaní karty na výdajnom automate, a až neskôr zaplatiť na pokladni.
Spokojní hostia i podnikatelia
"Najmenšie množstvo piva, ktoré si zákazník môže objednať v štandardnej reštaurácii, je 300 ml. Zákazník si nápoj kúpi a zaplatí, či už ho vypije, alebo nie. U nás má ale možnosť si naliať a nápoj najskôr ochutnať i v menšom množstve. To znamená, že si každý môže naplniť pohár pitím, ktoré mu bude chutiť," vysvetľuje generálny riaditeľ skupiny reštaurácií Peter Ozols. "Hosť platí až na konci večera pri odchode z reštaurácie. V praxi sa ukázalo, že tento spôsob platby výrazne podporuje výdaje. Zvyšujúce sa výdaje tiež zvyšujú zárobky," dodáva.
Easy Wine má v ponuke 60 druhov vín. "Náš koncept je príležitosťou ochutnať dobré a veľmi drahé víno i vďaka tomu, že si môžete natočiť iba jeden pohár. Naše výsledky ukazujú, že ľudia radi experimentujú a skúšajú nové možnosti," hovorí Ozols. Ponuka reštaurácií Easy Beer je ešte väčšia - až 200 druhov. „Koncept Easy Wine a Easy Beer je schopný dosiahnuť úspech v celej Európe. Je to unikátne, technologicky vyspelé, efektívne riešenie, firma je vedená veľmi skúseným tímom. Franšízoví partneri obdržia podrobný, vysoko sofistikovaný finančný model a silnú podporu vo všetkých oblastiach podnikania," potvrdzuje franšízový konzultant Juris Roganovs, ktorý sa podieľal na rozvoji značky a príprave na medzinárodnú expanziu.
Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.