Starbucks útočí na Čínu

Americký kaviarenský franšízový koncept Starbucks masívne rastie v Číne. Podľa riaditeľky spoločnosti pre čínsky trh Belindy Wong značka otvára novú pobočku každých 15 hodín. V Šanghaji bola koncom minulého roka otvorená najväčšia kaviareň Starbucks spolu s prémiovou pražiarňou, ktorá má oproti pobočke v Seattli dvojnásobnú rozlohu - 2 700 štvorcových metrov. Bývalý riaditeľ Howard Schultz ju nazval Coffee Wonderlandom. Má najdlhší bar z pobočiek Starbucks, pult vyrábaný pomocou 3D tlačiarne, a celkovou kapacitou až sedem tisíc zákazníkov denne, ktorí majú v interiéri k dispozícii 500 ručne vyrábaných stoličiek.
Starbucks má v Číne 3 tisíc franšízových pobočiek, do roku 2021 by ich malo byť viac ako 5 tisíc. Do 10 rokov sa pri takom vývoji stane Čína krajinou s najväčším počtom pobočiek Starbucks, a prekoná aj Spojené štáty. "Otvárame 500 nových kaviarní ročne, to číslo nie je pre nás tým najdôležitejším," uviedla pre stanicu CNBS Belinda Wong s tým, že prioritou zostáva pre značku budovanie vzťahov so zákazníkmi.
Príprava na pokles záujmu v Amerike
V Číne sieť Starbucks rastie rýchlejšie ako vo Spojených štátoch, kde zástupcovia značky očakávajú pokles trhu s kávou. Tržby firme rastú medziročne o osem percent, zatiaľ čo v USA len o tri. V Šanghaji má firma v súčasnosti v prevádzke 600 pobočiek, čo je už teraz najviac zo všetkých miest na svete. Zamestnancov láka Starbucks v Číne aj na ubytovanie, čím sa snaží vyjsť v ústrety mladým absolventom škôl bez skúseností.
Starbucks otváranie prémiových kaviarní v Šanghaji propagoval tiež pomocou čínskeho e-shopu Alibaba, kde si zákazníci mohli rezervovať ochutnávku a nakupovať zrnkovou kávu. Spolu s lídrom internetového predaja v Číne chce Starbucks integrovať zákaznícke zážitky a skúsenosti do obchodnej prevádzky v reálnom čase. Príbeh spoločnosti v šanghajskej pobočke približujú okrem iného nápisy a značky na obrovskom dvojposchodovom medenom kotle, v ktorom sa na mieste praží čerstvá káva. Časť histórie si môžu hostia prečítať v priestorovom interaktívnom sprievodcovi na internete.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.