Starbucks útočí na Čínu

Americký kaviarenský franšízový koncept Starbucks masívne rastie v Číne. Podľa riaditeľky spoločnosti pre čínsky trh Belindy Wong značka otvára novú pobočku každých 15 hodín. V Šanghaji bola koncom minulého roka otvorená najväčšia kaviareň Starbucks spolu s prémiovou pražiarňou, ktorá má oproti pobočke v Seattli dvojnásobnú rozlohu - 2 700 štvorcových metrov. Bývalý riaditeľ Howard Schultz ju nazval Coffee Wonderlandom. Má najdlhší bar z pobočiek Starbucks, pult vyrábaný pomocou 3D tlačiarne, a celkovou kapacitou až sedem tisíc zákazníkov denne, ktorí majú v interiéri k dispozícii 500 ručne vyrábaných stoličiek.
Starbucks má v Číne 3 tisíc franšízových pobočiek, do roku 2021 by ich malo byť viac ako 5 tisíc. Do 10 rokov sa pri takom vývoji stane Čína krajinou s najväčším počtom pobočiek Starbucks, a prekoná aj Spojené štáty. "Otvárame 500 nových kaviarní ročne, to číslo nie je pre nás tým najdôležitejším," uviedla pre stanicu CNBS Belinda Wong s tým, že prioritou zostáva pre značku budovanie vzťahov so zákazníkmi.
Príprava na pokles záujmu v Amerike
V Číne sieť Starbucks rastie rýchlejšie ako vo Spojených štátoch, kde zástupcovia značky očakávajú pokles trhu s kávou. Tržby firme rastú medziročne o osem percent, zatiaľ čo v USA len o tri. V Šanghaji má firma v súčasnosti v prevádzke 600 pobočiek, čo je už teraz najviac zo všetkých miest na svete. Zamestnancov láka Starbucks v Číne aj na ubytovanie, čím sa snaží vyjsť v ústrety mladým absolventom škôl bez skúseností.
Starbucks otváranie prémiových kaviarní v Šanghaji propagoval tiež pomocou čínskeho e-shopu Alibaba, kde si zákazníci mohli rezervovať ochutnávku a nakupovať zrnkovou kávu. Spolu s lídrom internetového predaja v Číne chce Starbucks integrovať zákaznícke zážitky a skúsenosti do obchodnej prevádzky v reálnom čase. Príbeh spoločnosti v šanghajskej pobočke približujú okrem iného nápisy a značky na obrovskom dvojposchodovom medenom kotle, v ktorom sa na mieste praží čerstvá káva. Časť histórie si môžu hostia prečítať v priestorovom interaktívnom sprievodcovi na internete.
Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.