Starbucks útočí na Čínu

Americký kaviarenský franšízový koncept Starbucks masívne rastie v Číne. Podľa riaditeľky spoločnosti pre čínsky trh Belindy Wong značka otvára novú pobočku každých 15 hodín. V Šanghaji bola koncom minulého roka otvorená najväčšia kaviareň Starbucks spolu s prémiovou pražiarňou, ktorá má oproti pobočke v Seattli dvojnásobnú rozlohu - 2 700 štvorcových metrov. Bývalý riaditeľ Howard Schultz ju nazval Coffee Wonderlandom. Má najdlhší bar z pobočiek Starbucks, pult vyrábaný pomocou 3D tlačiarne, a celkovou kapacitou až sedem tisíc zákazníkov denne, ktorí majú v interiéri k dispozícii 500 ručne vyrábaných stoličiek.
Starbucks má v Číne 3 tisíc franšízových pobočiek, do roku 2021 by ich malo byť viac ako 5 tisíc. Do 10 rokov sa pri takom vývoji stane Čína krajinou s najväčším počtom pobočiek Starbucks, a prekoná aj Spojené štáty. "Otvárame 500 nových kaviarní ročne, to číslo nie je pre nás tým najdôležitejším," uviedla pre stanicu CNBS Belinda Wong s tým, že prioritou zostáva pre značku budovanie vzťahov so zákazníkmi.
Príprava na pokles záujmu v Amerike
V Číne sieť Starbucks rastie rýchlejšie ako vo Spojených štátoch, kde zástupcovia značky očakávajú pokles trhu s kávou. Tržby firme rastú medziročne o osem percent, zatiaľ čo v USA len o tri. V Šanghaji má firma v súčasnosti v prevádzke 600 pobočiek, čo je už teraz najviac zo všetkých miest na svete. Zamestnancov láka Starbucks v Číne aj na ubytovanie, čím sa snaží vyjsť v ústrety mladým absolventom škôl bez skúseností.
Starbucks otváranie prémiových kaviarní v Šanghaji propagoval tiež pomocou čínskeho e-shopu Alibaba, kde si zákazníci mohli rezervovať ochutnávku a nakupovať zrnkovou kávu. Spolu s lídrom internetového predaja v Číne chce Starbucks integrovať zákaznícke zážitky a skúsenosti do obchodnej prevádzky v reálnom čase. Príbeh spoločnosti v šanghajskej pobočke približujú okrem iného nápisy a značky na obrovskom dvojposchodovom medenom kotle, v ktorom sa na mieste praží čerstvá káva. Časť histórie si môžu hostia prečítať v priestorovom interaktívnom sprievodcovi na internete.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.