Arby’s bude mať divoké krídla

Sieť amerických sendvičových barov Arby´s má v USA, Kanade, krajinách Stredného východu a Turecku 3 400 prevádzok. Čoskoro sa ale značne rozrastie potom, čo spoja svoje sily s ďalšou franšízovou značkou amerických fastfoodov a šport barov Buffalo Wild Wings s viac ako 1 200 pobočkami. Značku kúpila za tri miliardy amerických dolárov spoločnosť Roark Capital, ktorá vlastní Arby’s. Firmu, ktorú poškodil rast cien kuracieho mäsa, prevezme vedenie Roark Caiptal i s dlhmi, uviedol magazín Forbes. Buffalo Wild WIngs sa stane dcérskou spoločnosťou Arby’s a bude naďalej fungovať ako samostatná značka.
Buffalo Wild Wings v súčasnosti pôsobí okrem Spojených štátov v Kanade, Mexiku, Spojených arabských emirátoch, na Filipínach, v Saudskej Arábii, Ománe a Indii. Špecializuje sa na kuracie krídelká so špeciálnymi 20 druhmi omáčok, v ponuke má tiež hamburgery či šaláty, v reštauráciách sú umiestené obrie obrazovky na sledovanie športových prenosov. Ako uniforma pre obsluhu slúži vo franšízových reštauráciách športový dres s číslom 82, ktorý znamená rok založenia franšízovej siete (1982).
Podmienkou je otvorenie 10 barov Arby´s za 5 rokov
Sieť Arby’s vznikla skôr, už v roku 1964. Zakladatelia Leroy a Forrest Raffeloví sa rozhodli pred viac ako 50 rokmi v Ohiu ponúknuť svojim hosťom niečo iné, ako klasické hamburgery. Prvú franšízu uviedli do prevádzky rok po založení firmy, a v ponuke postupne pribúdali nové pokrmy z najkvalitnejšieho mäsa. Špeciality Arby’s sa vyrábajú i v údiarniach priamo v reštauráciách. Prvú pobočku mimo USA otvorila spoločnosť v roku 1981 v Japonsku. Otvorenie reštaurácie v USA vyžaduje investíciu vo výške od 350 tisíc do 2,5 milióna dolárov, značka hľadá partnerov i v Európe.
Medzinárodní držitelia licencie by mali disponovať kapitálom, ktorý by im umožnil otvoriť najmenej 10 barov Arby´s v Česku v časovom období 5 rokov. Zmluva sa uzatvára na 20 rokov, vstupný poplatok je 10 tisíc dolárov za každú otvorenú reštauráciu. Potom platia zmluvní partneri Arby’s priebežný poplatok v hodnote 4,25 % z tržieb, partner je povinný použiť minimálne 3,75% z tržieb na marketing. V USA absolvujú dvojmesačné školenie, od centrály dostanú podporu i pri otváraní nových pobočiek v Česku.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.