Arby’s bude mať divoké krídla

Sieť amerických sendvičových barov Arby´s má v USA, Kanade, krajinách Stredného východu a Turecku 3 400 prevádzok. Čoskoro sa ale značne rozrastie potom, čo spoja svoje sily s ďalšou franšízovou značkou amerických fastfoodov a šport barov Buffalo Wild Wings s viac ako 1 200 pobočkami. Značku kúpila za tri miliardy amerických dolárov spoločnosť Roark Capital, ktorá vlastní Arby’s. Firmu, ktorú poškodil rast cien kuracieho mäsa, prevezme vedenie Roark Caiptal i s dlhmi, uviedol magazín Forbes. Buffalo Wild WIngs sa stane dcérskou spoločnosťou Arby’s a bude naďalej fungovať ako samostatná značka.
Buffalo Wild Wings v súčasnosti pôsobí okrem Spojených štátov v Kanade, Mexiku, Spojených arabských emirátoch, na Filipínach, v Saudskej Arábii, Ománe a Indii. Špecializuje sa na kuracie krídelká so špeciálnymi 20 druhmi omáčok, v ponuke má tiež hamburgery či šaláty, v reštauráciách sú umiestené obrie obrazovky na sledovanie športových prenosov. Ako uniforma pre obsluhu slúži vo franšízových reštauráciách športový dres s číslom 82, ktorý znamená rok založenia franšízovej siete (1982).
Podmienkou je otvorenie 10 barov Arby´s za 5 rokov
Sieť Arby’s vznikla skôr, už v roku 1964. Zakladatelia Leroy a Forrest Raffeloví sa rozhodli pred viac ako 50 rokmi v Ohiu ponúknuť svojim hosťom niečo iné, ako klasické hamburgery. Prvú franšízu uviedli do prevádzky rok po založení firmy, a v ponuke postupne pribúdali nové pokrmy z najkvalitnejšieho mäsa. Špeciality Arby’s sa vyrábajú i v údiarniach priamo v reštauráciách. Prvú pobočku mimo USA otvorila spoločnosť v roku 1981 v Japonsku. Otvorenie reštaurácie v USA vyžaduje investíciu vo výške od 350 tisíc do 2,5 milióna dolárov, značka hľadá partnerov i v Európe.
Medzinárodní držitelia licencie by mali disponovať kapitálom, ktorý by im umožnil otvoriť najmenej 10 barov Arby´s v Česku v časovom období 5 rokov. Zmluva sa uzatvára na 20 rokov, vstupný poplatok je 10 tisíc dolárov za každú otvorenú reštauráciu. Potom platia zmluvní partneri Arby’s priebežný poplatok v hodnote 4,25 % z tržieb, partner je povinný použiť minimálne 3,75% z tržieb na marketing. V USA absolvujú dvojmesačné školenie, od centrály dostanú podporu i pri otváraní nových pobočiek v Česku.
Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.