Arby’s bude mať divoké krídla

Sieť amerických sendvičových barov Arby´s má v USA, Kanade, krajinách Stredného východu a Turecku 3 400 prevádzok. Čoskoro sa ale značne rozrastie potom, čo spoja svoje sily s ďalšou franšízovou značkou amerických fastfoodov a šport barov Buffalo Wild Wings s viac ako 1 200 pobočkami. Značku kúpila za tri miliardy amerických dolárov spoločnosť Roark Capital, ktorá vlastní Arby’s. Firmu, ktorú poškodil rast cien kuracieho mäsa, prevezme vedenie Roark Caiptal i s dlhmi, uviedol magazín Forbes. Buffalo Wild WIngs sa stane dcérskou spoločnosťou Arby’s a bude naďalej fungovať ako samostatná značka.
Buffalo Wild Wings v súčasnosti pôsobí okrem Spojených štátov v Kanade, Mexiku, Spojených arabských emirátoch, na Filipínach, v Saudskej Arábii, Ománe a Indii. Špecializuje sa na kuracie krídelká so špeciálnymi 20 druhmi omáčok, v ponuke má tiež hamburgery či šaláty, v reštauráciách sú umiestené obrie obrazovky na sledovanie športových prenosov. Ako uniforma pre obsluhu slúži vo franšízových reštauráciách športový dres s číslom 82, ktorý znamená rok založenia franšízovej siete (1982).
Podmienkou je otvorenie 10 barov Arby´s za 5 rokov
Sieť Arby’s vznikla skôr, už v roku 1964. Zakladatelia Leroy a Forrest Raffeloví sa rozhodli pred viac ako 50 rokmi v Ohiu ponúknuť svojim hosťom niečo iné, ako klasické hamburgery. Prvú franšízu uviedli do prevádzky rok po založení firmy, a v ponuke postupne pribúdali nové pokrmy z najkvalitnejšieho mäsa. Špeciality Arby’s sa vyrábajú i v údiarniach priamo v reštauráciách. Prvú pobočku mimo USA otvorila spoločnosť v roku 1981 v Japonsku. Otvorenie reštaurácie v USA vyžaduje investíciu vo výške od 350 tisíc do 2,5 milióna dolárov, značka hľadá partnerov i v Európe.
Medzinárodní držitelia licencie by mali disponovať kapitálom, ktorý by im umožnil otvoriť najmenej 10 barov Arby´s v Česku v časovom období 5 rokov. Zmluva sa uzatvára na 20 rokov, vstupný poplatok je 10 tisíc dolárov za každú otvorenú reštauráciu. Potom platia zmluvní partneri Arby’s priebežný poplatok v hodnote 4,25 % z tržieb, partner je povinný použiť minimálne 3,75% z tržieb na marketing. V USA absolvujú dvojmesačné školenie, od centrály dostanú podporu i pri otváraní nových pobočiek v Česku.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.