Kto bojuje s McDonald’s

Na začiatku septembra expandovala do susedného Poľska švédska značka, ktorej majiteľ sa rozhodol ísť do boja proti populárnej americkej značke McDonald’s. Spoločnosť Max Burgers vznikla už v roku 1968 - celých 5 rokov pred tým, ako do severskej zeme doputovalo v podobe prvej pobočky slávne logo so zlatými oblúkmi. Pôvodná franšízová koncepcia je pritom stále v rukách zakladajúcej rodiny Bergforstov.
Firmu založili Curt Bergfors a Britta Fredriksson, vedenie má momentálne na starosti syn zakladateľa Richard. Max Burgers patrila v Európe k prvým firmám, ktoré ponúkali hamburgery vlastnej výroby. Súčasný názov dostala až v roku 1971 podľa prezývky vtedajšieho majiteľa, vďaka popularite sa cez franšízovú sieť rýchlo rozrástla do celej krajiny. Ďalším dôležitým rokom bol pre rodinnú firmu rok 2003, kedy do ponuky začali zaradzovať diétne pokrmy, dnes ponúkajú tiež jedlá pre vegánov a vegetariánov. V roku 2011 franšízová sieť Max Burgers prekročila švédske hranice, a usadila sa tiež v Osle. V minulom roku napríklad rozšírila svoje pole pôsobnosti tiež o Egypt.
Päťdesiat rokov zlepšovania chutí
V medzinárodnom meradle má v súčasnosti Max Premium Burgers 120 pobočiek, každá z nich má podľa centrály priemerný ročný obrat 2,2 miliónov eur. Ešte tento rok chce vziať fast-foodová spoločnosť útokom poľský trh, kde by mala mať v konečnej fáze až 200 reštaurácií. Podľa generálneho riaditeľa Richarda Bergforsa padla voľba najskôr na mesto Vratislav (Wrocław), pretože je Mekkou pre turistov a študentov, a v roku 2016 sa stala tiež Európskym hlavným mestom kultúry.
Franšízová sieť rodinnej firmy siaha okrom Švédska do Nórska, Dánska, Egypta a Spojených arabských emirátov. V roku 2017 sa rozširuje predovšetkým v Škandinávii a na nových trhoch v Poľsku a na Strednom východe. V ponuke má niekoľko druhov hovädzích a kuracích hamburgerov, na ktorých zlepšovaní pracuje údajne nepretržite 50 rokov. Ingredience do nich sú v reštauráciách na rozdiel od McDonald’s voliteľné a obsah hamburgerov variabilný, a vždy sú robené na mieru zákazníkom. Reštaurácie obslúžia v priemere tisícku hostí denne.
Centrála Max Burgers hľadá aktuálne v rámci severnej Európy partnerov pre národnú či medzinárodnú master-franšízovú licenciu, a neponúka preto franšízantom zakúpenie licencie pre jednotlivé reštaurácie. V ČR a SR zatiaľ otvorenie nových pobočiek neplánuje.
Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.