Kto bojuje s McDonald’s

Na začiatku septembra expandovala do susedného Poľska švédska značka, ktorej majiteľ sa rozhodol ísť do boja proti populárnej americkej značke McDonald’s. Spoločnosť Max Burgers vznikla už v roku 1968 - celých 5 rokov pred tým, ako do severskej zeme doputovalo v podobe prvej pobočky slávne logo so zlatými oblúkmi. Pôvodná franšízová koncepcia je pritom stále v rukách zakladajúcej rodiny Bergforstov.
Firmu založili Curt Bergfors a Britta Fredriksson, vedenie má momentálne na starosti syn zakladateľa Richard. Max Burgers patrila v Európe k prvým firmám, ktoré ponúkali hamburgery vlastnej výroby. Súčasný názov dostala až v roku 1971 podľa prezývky vtedajšieho majiteľa, vďaka popularite sa cez franšízovú sieť rýchlo rozrástla do celej krajiny. Ďalším dôležitým rokom bol pre rodinnú firmu rok 2003, kedy do ponuky začali zaradzovať diétne pokrmy, dnes ponúkajú tiež jedlá pre vegánov a vegetariánov. V roku 2011 franšízová sieť Max Burgers prekročila švédske hranice, a usadila sa tiež v Osle. V minulom roku napríklad rozšírila svoje pole pôsobnosti tiež o Egypt.
Päťdesiat rokov zlepšovania chutí
V medzinárodnom meradle má v súčasnosti Max Premium Burgers 120 pobočiek, každá z nich má podľa centrály priemerný ročný obrat 2,2 miliónov eur. Ešte tento rok chce vziať fast-foodová spoločnosť útokom poľský trh, kde by mala mať v konečnej fáze až 200 reštaurácií. Podľa generálneho riaditeľa Richarda Bergforsa padla voľba najskôr na mesto Vratislav (Wrocław), pretože je Mekkou pre turistov a študentov, a v roku 2016 sa stala tiež Európskym hlavným mestom kultúry.
Franšízová sieť rodinnej firmy siaha okrom Švédska do Nórska, Dánska, Egypta a Spojených arabských emirátov. V roku 2017 sa rozširuje predovšetkým v Škandinávii a na nových trhoch v Poľsku a na Strednom východe. V ponuke má niekoľko druhov hovädzích a kuracích hamburgerov, na ktorých zlepšovaní pracuje údajne nepretržite 50 rokov. Ingredience do nich sú v reštauráciách na rozdiel od McDonald’s voliteľné a obsah hamburgerov variabilný, a vždy sú robené na mieru zákazníkom. Reštaurácie obslúžia v priemere tisícku hostí denne.
Centrála Max Burgers hľadá aktuálne v rámci severnej Európy partnerov pre národnú či medzinárodnú master-franšízovú licenciu, a neponúka preto franšízantom zakúpenie licencie pre jednotlivé reštaurácie. V ČR a SR zatiaľ otvorenie nových pobočiek neplánuje.
Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.