Kto bojuje s McDonald’s

Na začiatku septembra expandovala do susedného Poľska švédska značka, ktorej majiteľ sa rozhodol ísť do boja proti populárnej americkej značke McDonald’s. Spoločnosť Max Burgers vznikla už v roku 1968 - celých 5 rokov pred tým, ako do severskej zeme doputovalo v podobe prvej pobočky slávne logo so zlatými oblúkmi. Pôvodná franšízová koncepcia je pritom stále v rukách zakladajúcej rodiny Bergforstov.
Firmu založili Curt Bergfors a Britta Fredriksson, vedenie má momentálne na starosti syn zakladateľa Richard. Max Burgers patrila v Európe k prvým firmám, ktoré ponúkali hamburgery vlastnej výroby. Súčasný názov dostala až v roku 1971 podľa prezývky vtedajšieho majiteľa, vďaka popularite sa cez franšízovú sieť rýchlo rozrástla do celej krajiny. Ďalším dôležitým rokom bol pre rodinnú firmu rok 2003, kedy do ponuky začali zaradzovať diétne pokrmy, dnes ponúkajú tiež jedlá pre vegánov a vegetariánov. V roku 2011 franšízová sieť Max Burgers prekročila švédske hranice, a usadila sa tiež v Osle. V minulom roku napríklad rozšírila svoje pole pôsobnosti tiež o Egypt.
Päťdesiat rokov zlepšovania chutí
V medzinárodnom meradle má v súčasnosti Max Premium Burgers 120 pobočiek, každá z nich má podľa centrály priemerný ročný obrat 2,2 miliónov eur. Ešte tento rok chce vziať fast-foodová spoločnosť útokom poľský trh, kde by mala mať v konečnej fáze až 200 reštaurácií. Podľa generálneho riaditeľa Richarda Bergforsa padla voľba najskôr na mesto Vratislav (Wrocław), pretože je Mekkou pre turistov a študentov, a v roku 2016 sa stala tiež Európskym hlavným mestom kultúry.
Franšízová sieť rodinnej firmy siaha okrom Švédska do Nórska, Dánska, Egypta a Spojených arabských emirátov. V roku 2017 sa rozširuje predovšetkým v Škandinávii a na nových trhoch v Poľsku a na Strednom východe. V ponuke má niekoľko druhov hovädzích a kuracích hamburgerov, na ktorých zlepšovaní pracuje údajne nepretržite 50 rokov. Ingredience do nich sú v reštauráciách na rozdiel od McDonald’s voliteľné a obsah hamburgerov variabilný, a vždy sú robené na mieru zákazníkom. Reštaurácie obslúžia v priemere tisícku hostí denne.
Centrála Max Burgers hľadá aktuálne v rámci severnej Európy partnerov pre národnú či medzinárodnú master-franšízovú licenciu, a neponúka preto franšízantom zakúpenie licencie pre jednotlivé reštaurácie. V ČR a SR zatiaľ otvorenie nových pobočiek neplánuje.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.