Aj kráľ šprintu má franšízu

Osemnásobný víťaz OH Usain Bolt sa z atletického oválu presunul do rozbehnutého biznisu. Jamajská sieť reštaurácií, ktoré kráľ šprinterov zastupuje okrem iného svojim menom, bude v následujúcich mesiacoch expandovať do Británie. V Európe by malo vyrásť 15 pobočiek značky Tracks & Records, ktorú väčšinovo vlastní jamajská franšízová spoločnosť Franjam. V Británii bude mať na starosti rozvoj značky spoločnosť SME Group z Middlesexu, ktorá vlastní na miestnej úrovni licencie tiež na značky KFC, Pizza Hut, Costa Cofee a Holliday Inn.
Prvá reštaurácia Tracks & Records bola otvorená na Jamajke v roku 2011, v minulom roku vo svojej domovine uviedla spoločnosť do prevádzky prvú franšízovú pobočku. Chýry o expanzii "Boltových reštaurácií" do Británie sa objavili už v roku 2012, kedy sa o plánoch jamajskej značky zmienil vo svojej rannej relácii moderátor britskej stanice BBC Chris Evans. "Chceli sme počkať, aby sme našli ideálneho partnera, ktorý zdieľa našu víziu a chápe podnikanie, ale má tiež výnimočné znalosti miestneho trhu," uviedol generálny riaditeľ Franjam Gary Matalon.
Priekopníkom i prepagátorom Jamajky
Zástupca britskej firmy SME Group uzatvorenie zmluvy komentoval tým, že hosťom v Británii jamajské reštaurácie zaistia zážitok podobný návšteve ostrova, a to vrátanie typických chutí. Ponuke reštaurácií Tracks & Records dominuje pôvodná jamajská kuchyňa ako bravčové, ovčie, rybacie či kuracie mäso, ryža či hrášok, a rôzne ďalšie špeciality. Usain Bolt v rámci biznisu funguje i ako osobné odporúčanie - Tracks & Records ponúka "hamburgery a la Usain", čo znamená sýte jedlo podľa jeho vkusu a chuti.
Popularita karibských reštaurácií a špecialít vo Veľkej Británii všeobecne aktuálne veľmi rastie, čo bol tiež hlavný dôvod pre výber Anglicka pri konečnom rozhodovaní o firemnej expanzii, uviedol Matalon. Podľa jeho slov je to v histórii prvýkrát, kedy pôvodný jamajský franšízový koncept vstupuje na medzinárodne pole, a expanduje za hranice svojej domoviny.
Chystáte sa založiť a rozvíjať franšízu, alebo by ste radi podnikali pod známou značkou? V Katalógu franšíz nájdete 37 firiem, ktorých biznisom sa môžete inšpirovať, alebo sa stať jeho súčasťou.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.