Aj kráľ šprintu má franšízu

Osemnásobný víťaz OH Usain Bolt sa z atletického oválu presunul do rozbehnutého biznisu. Jamajská sieť reštaurácií, ktoré kráľ šprinterov zastupuje okrem iného svojim menom, bude v následujúcich mesiacoch expandovať do Británie. V Európe by malo vyrásť 15 pobočiek značky Tracks & Records, ktorú väčšinovo vlastní jamajská franšízová spoločnosť Franjam. V Británii bude mať na starosti rozvoj značky spoločnosť SME Group z Middlesexu, ktorá vlastní na miestnej úrovni licencie tiež na značky KFC, Pizza Hut, Costa Cofee a Holliday Inn.
Prvá reštaurácia Tracks & Records bola otvorená na Jamajke v roku 2011, v minulom roku vo svojej domovine uviedla spoločnosť do prevádzky prvú franšízovú pobočku. Chýry o expanzii "Boltových reštaurácií" do Británie sa objavili už v roku 2012, kedy sa o plánoch jamajskej značky zmienil vo svojej rannej relácii moderátor britskej stanice BBC Chris Evans. "Chceli sme počkať, aby sme našli ideálneho partnera, ktorý zdieľa našu víziu a chápe podnikanie, ale má tiež výnimočné znalosti miestneho trhu," uviedol generálny riaditeľ Franjam Gary Matalon.
Priekopníkom i prepagátorom Jamajky
Zástupca britskej firmy SME Group uzatvorenie zmluvy komentoval tým, že hosťom v Británii jamajské reštaurácie zaistia zážitok podobný návšteve ostrova, a to vrátanie typických chutí. Ponuke reštaurácií Tracks & Records dominuje pôvodná jamajská kuchyňa ako bravčové, ovčie, rybacie či kuracie mäso, ryža či hrášok, a rôzne ďalšie špeciality. Usain Bolt v rámci biznisu funguje i ako osobné odporúčanie - Tracks & Records ponúka "hamburgery a la Usain", čo znamená sýte jedlo podľa jeho vkusu a chuti.
Popularita karibských reštaurácií a špecialít vo Veľkej Británii všeobecne aktuálne veľmi rastie, čo bol tiež hlavný dôvod pre výber Anglicka pri konečnom rozhodovaní o firemnej expanzii, uviedol Matalon. Podľa jeho slov je to v histórii prvýkrát, kedy pôvodný jamajský franšízový koncept vstupuje na medzinárodne pole, a expanduje za hranice svojej domoviny.
Chystáte sa založiť a rozvíjať franšízu, alebo by ste radi podnikali pod známou značkou? V Katalógu franšíz nájdete 37 firiem, ktorých biznisom sa môžete inšpirovať, alebo sa stať jeho súčasťou.
Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.