Aj kráľ šprintu má franšízu

Osemnásobný víťaz OH Usain Bolt sa z atletického oválu presunul do rozbehnutého biznisu. Jamajská sieť reštaurácií, ktoré kráľ šprinterov zastupuje okrem iného svojim menom, bude v následujúcich mesiacoch expandovať do Británie. V Európe by malo vyrásť 15 pobočiek značky Tracks & Records, ktorú väčšinovo vlastní jamajská franšízová spoločnosť Franjam. V Británii bude mať na starosti rozvoj značky spoločnosť SME Group z Middlesexu, ktorá vlastní na miestnej úrovni licencie tiež na značky KFC, Pizza Hut, Costa Cofee a Holliday Inn.
Prvá reštaurácia Tracks & Records bola otvorená na Jamajke v roku 2011, v minulom roku vo svojej domovine uviedla spoločnosť do prevádzky prvú franšízovú pobočku. Chýry o expanzii "Boltových reštaurácií" do Británie sa objavili už v roku 2012, kedy sa o plánoch jamajskej značky zmienil vo svojej rannej relácii moderátor britskej stanice BBC Chris Evans. "Chceli sme počkať, aby sme našli ideálneho partnera, ktorý zdieľa našu víziu a chápe podnikanie, ale má tiež výnimočné znalosti miestneho trhu," uviedol generálny riaditeľ Franjam Gary Matalon.
Priekopníkom i prepagátorom Jamajky
Zástupca britskej firmy SME Group uzatvorenie zmluvy komentoval tým, že hosťom v Británii jamajské reštaurácie zaistia zážitok podobný návšteve ostrova, a to vrátanie typických chutí. Ponuke reštaurácií Tracks & Records dominuje pôvodná jamajská kuchyňa ako bravčové, ovčie, rybacie či kuracie mäso, ryža či hrášok, a rôzne ďalšie špeciality. Usain Bolt v rámci biznisu funguje i ako osobné odporúčanie - Tracks & Records ponúka "hamburgery a la Usain", čo znamená sýte jedlo podľa jeho vkusu a chuti.
Popularita karibských reštaurácií a špecialít vo Veľkej Británii všeobecne aktuálne veľmi rastie, čo bol tiež hlavný dôvod pre výber Anglicka pri konečnom rozhodovaní o firemnej expanzii, uviedol Matalon. Podľa jeho slov je to v histórii prvýkrát, kedy pôvodný jamajský franšízový koncept vstupuje na medzinárodne pole, a expanduje za hranice svojej domoviny.
Chystáte sa založiť a rozvíjať franšízu, alebo by ste radi podnikali pod známou značkou? V Katalógu franšíz nájdete 37 firiem, ktorých biznisom sa môžete inšpirovať, alebo sa stať jeho súčasťou.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.