Aj kráľ šprintu má franšízu
Osemnásobný víťaz OH Usain Bolt sa z atletického oválu presunul do rozbehnutého biznisu. Jamajská sieť reštaurácií, ktoré kráľ šprinterov zastupuje okrem iného svojim menom, bude v následujúcich mesiacoch expandovať do Británie. V Európe by malo vyrásť 15 pobočiek značky Tracks & Records, ktorú väčšinovo vlastní jamajská franšízová spoločnosť Franjam. V Británii bude mať na starosti rozvoj značky spoločnosť SME Group z Middlesexu, ktorá vlastní na miestnej úrovni licencie tiež na značky KFC, Pizza Hut, Costa Cofee a Holliday Inn.
Prvá reštaurácia Tracks & Records bola otvorená na Jamajke v roku 2011, v minulom roku vo svojej domovine uviedla spoločnosť do prevádzky prvú franšízovú pobočku. Chýry o expanzii "Boltových reštaurácií" do Británie sa objavili už v roku 2012, kedy sa o plánoch jamajskej značky zmienil vo svojej rannej relácii moderátor britskej stanice BBC Chris Evans. "Chceli sme počkať, aby sme našli ideálneho partnera, ktorý zdieľa našu víziu a chápe podnikanie, ale má tiež výnimočné znalosti miestneho trhu," uviedol generálny riaditeľ Franjam Gary Matalon.
Priekopníkom i prepagátorom Jamajky
Zástupca britskej firmy SME Group uzatvorenie zmluvy komentoval tým, že hosťom v Británii jamajské reštaurácie zaistia zážitok podobný návšteve ostrova, a to vrátanie typických chutí. Ponuke reštaurácií Tracks & Records dominuje pôvodná jamajská kuchyňa ako bravčové, ovčie, rybacie či kuracie mäso, ryža či hrášok, a rôzne ďalšie špeciality. Usain Bolt v rámci biznisu funguje i ako osobné odporúčanie - Tracks & Records ponúka "hamburgery a la Usain", čo znamená sýte jedlo podľa jeho vkusu a chuti.
Popularita karibských reštaurácií a špecialít vo Veľkej Británii všeobecne aktuálne veľmi rastie, čo bol tiež hlavný dôvod pre výber Anglicka pri konečnom rozhodovaní o firemnej expanzii, uviedol Matalon. Podľa jeho slov je to v histórii prvýkrát, kedy pôvodný jamajský franšízový koncept vstupuje na medzinárodne pole, a expanduje za hranice svojej domoviny.
Chystáte sa založiť a rozvíjať franšízu, alebo by ste radi podnikali pod známou značkou? V Katalógu franšíz nájdete 37 firiem, ktorých biznisom sa môžete inšpirovať, alebo sa stať jeho súčasťou.
Prečítaj články
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Značka Mail Boxes Etc. plánuje vstúpiť na slovenský trh a hľadá master-franšízanta. Manažér rozvoja MBE Pawan Kim približuje, akú úlohu bude zastávať.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.