Historický risk McDonald’s

Ponuku franšízovej siete McDonald’s by mal budúci rok obohatiť burger z čerstvého hovädzieho, a nie z mrazeného mäsa. Štvrť libry vážiace čerstvé mleté a smažené mäso v žemli je súčasťou stratégie, ktorá má priniesť do fastofoodov kvalitnejšie a hodnotnejšie potraviny ako bývalo doteraz zvykom. Ako však uvádza napríklad agentúra Reuters, zákazníci nie sú testovacím predajom čerstvých hamburgerov nijako zvlášť nadšení.
Na jedlo totiž musia dlhšie čakať, čo je pre reštauráciu rýchleho občerstvenia, ktorá sa posledné roky sústredila práve na čo najrýchlejšiu obsluhu, veľmi riskantný krok. Hľadanie kompromisu medzi časom a kvalitou jedla sa gastromickému gigantu nemusí oplatiť. Čerstvé burgery by pritom mali byť v ponuke všetkých amerických pobočiek už od začiatku roka 2018 - a práve tam tvorí 70 % klientely každodenní klienti, pre ktorých je rýchlosť obsluhy a úspora času prioritou.
Každú sekundu odíde jeden hosť
Každá sekunda sa pritom pri práci obsluhy v McDonald’s meria, a každá na viac znamená odchod ďalších ponáhľajúcich sa hostí. Spoločnosť síce údaje nezverejňuje, podľa nemenovaných zdrojov sa za posledný rok čas na obsluhu jedného klienta značne navýšil. Dôvodom je i fakt, že sa pripravujú po novom až po objednaní. Hamburgery v predajoch McDonald’s globálne predstavujú v USA necelú štvrtinu, a ich čerstvá alternatíva je ďalším pokusom nového generálneho riaditeľa Stevea Easterbrooka o modernizáciu viac ako 60 rokov starého občerstvovacieho reťazca. A trendy velia najvyššiu kvalitu, s ktorou samozrejme súvisí i čerstvosť surovín.
Súčasne vedenie McDonald’s oznámilo, že ukončilo po vzájomnej dohode spoluprácu s Medzinárodným olympijským výborom (MOV) po "prehodnotení všetkých aspektov podnikania". McDonald’s sa podľa vyjadrenia šéfky globálneho marketingu Silvie Lagnado chce sústrediť na iné obchodné ciele. Spoločnosť sponzorovala MOV od roku 1976 a bola jedným z trinástich hlavných partnerov. Pôvodne mala podpísaný kontrakt tiež pre Tokio 2020. Konkrétne dôvody predčasného vypovedania zmluvy ani jedna zo strán neoznámila.
Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.