Historický risk McDonald’s

Ponuku franšízovej siete McDonald’s by mal budúci rok obohatiť burger z čerstvého hovädzieho, a nie z mrazeného mäsa. Štvrť libry vážiace čerstvé mleté a smažené mäso v žemli je súčasťou stratégie, ktorá má priniesť do fastofoodov kvalitnejšie a hodnotnejšie potraviny ako bývalo doteraz zvykom. Ako však uvádza napríklad agentúra Reuters, zákazníci nie sú testovacím predajom čerstvých hamburgerov nijako zvlášť nadšení.
Na jedlo totiž musia dlhšie čakať, čo je pre reštauráciu rýchleho občerstvenia, ktorá sa posledné roky sústredila práve na čo najrýchlejšiu obsluhu, veľmi riskantný krok. Hľadanie kompromisu medzi časom a kvalitou jedla sa gastromickému gigantu nemusí oplatiť. Čerstvé burgery by pritom mali byť v ponuke všetkých amerických pobočiek už od začiatku roka 2018 - a práve tam tvorí 70 % klientely každodenní klienti, pre ktorých je rýchlosť obsluhy a úspora času prioritou.
Každú sekundu odíde jeden hosť
Každá sekunda sa pritom pri práci obsluhy v McDonald’s meria, a každá na viac znamená odchod ďalších ponáhľajúcich sa hostí. Spoločnosť síce údaje nezverejňuje, podľa nemenovaných zdrojov sa za posledný rok čas na obsluhu jedného klienta značne navýšil. Dôvodom je i fakt, že sa pripravujú po novom až po objednaní. Hamburgery v predajoch McDonald’s globálne predstavujú v USA necelú štvrtinu, a ich čerstvá alternatíva je ďalším pokusom nového generálneho riaditeľa Stevea Easterbrooka o modernizáciu viac ako 60 rokov starého občerstvovacieho reťazca. A trendy velia najvyššiu kvalitu, s ktorou samozrejme súvisí i čerstvosť surovín.
Súčasne vedenie McDonald’s oznámilo, že ukončilo po vzájomnej dohode spoluprácu s Medzinárodným olympijským výborom (MOV) po "prehodnotení všetkých aspektov podnikania". McDonald’s sa podľa vyjadrenia šéfky globálneho marketingu Silvie Lagnado chce sústrediť na iné obchodné ciele. Spoločnosť sponzorovala MOV od roku 1976 a bola jedným z trinástich hlavných partnerov. Pôvodne mala podpísaný kontrakt tiež pre Tokio 2020. Konkrétne dôvody predčasného vypovedania zmluvy ani jedna zo strán neoznámila.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?