Veľká zmena v McDonald’s

Tento rok by mala prejsť inováciou tiež väčšina čínskych pobočiek, v službách spoločnosti s žltým logom pribudne 700 tisíc nových čínskych zamestnancov.
Streda
07.06.2017
McDonald’s v snahe získať späť kľúčových zákazníkov investuje do franšíz. Franšízantom ponúka 55 % nákladov na modernizáciu.
 

Americká spoločnosť McDonald’s chystá modernizáciu a vylepšenie svojich franšízových pobočiek v rámci tzv. Zážitkov budúcnosti. Inovácie by mali obsahovať napríklad inštaláciu samoobslužných kioskov, nové pulty pre predaj dezertov, či stolné lokátory, ktoré by mali personálu pomáhať pri doručovaní jedla zákazníkom v reštaurácii. Centrála by sa na modernizácii pobočiek mala finančne podieľať 55 %, zvyšok by si mali franšízanti zaplatiť sami.

Inovácia zariadenia jednej pobočky by mala stáť podľa Wall Street Journal od 150 do 700 tisíc dolárov. V histórii siete reštaurácií rýchleho občerstvenia ide o bezprecedentný krok, ktorý by sa mal týkať v prvej fáze iba franšíz v USA. McDonald’s doteraz vždy od svojich franšízantov vyžadoval investície do zmien na franšízových pobočkách i napríklad ich nového zariadenia a nikdy sa na nich sám väčšinovo nepodieľal.

Zastaralé reštauračné zariadenie

Práve tento postup viedol v minulosti k sporom centrály s franšízantmi. Niektorí z nich sa sťažovali, že ich neustále investície do podniku doviedli až k vynútenému bankrotu, kedy museli franšízu predať, alebo ju odovzdať niekomu inému. Plánovaná modernizácia franšíz McDonald’s obsahovala tiež požiadavku centrály, aby si zákazníci mohli v reštauráciách sami kombinovať náplň hamburgerov podľa chuti. Táto časť plánov bola ale medzitým údajne odsunutá stranou.

Podľa vedenia McDonald’s spoločnosť prišla v posledných 5 rokoch o 500 miliónov objednávok iba v Spojených štátoch následkom nárastu konkurencie (predovšetkým Burger King). Medzi novinky v sieti fastofoodov McDonald’s budú patriť tiež nové zamestnanecké uniformy. Celkové tržby McDonald’s za posledný štvrťrok klesli o 4 % na 5,68 miliárd amerických dolárov. Jeden z nemenovaných franšízantov denníku Wall Street Journal povedal, že zmeny v reštauráciách sú nutné i vzhľadom na to, že v porovnaní so zariadením konkurenčných reštaurácií je väčšina pobočiek McDonald’s zastarala.