Veľká zmena v McDonald’s
Americká spoločnosť McDonald’s chystá modernizáciu a vylepšenie svojich franšízových pobočiek v rámci tzv. Zážitkov budúcnosti. Inovácie by mali obsahovať napríklad inštaláciu samoobslužných kioskov, nové pulty pre predaj dezertov, či stolné lokátory, ktoré by mali personálu pomáhať pri doručovaní jedla zákazníkom v reštaurácii. Centrála by sa na modernizácii pobočiek mala finančne podieľať 55 %, zvyšok by si mali franšízanti zaplatiť sami.
Inovácia zariadenia jednej pobočky by mala stáť podľa Wall Street Journal od 150 do 700 tisíc dolárov. V histórii siete reštaurácií rýchleho občerstvenia ide o bezprecedentný krok, ktorý by sa mal týkať v prvej fáze iba franšíz v USA. McDonald’s doteraz vždy od svojich franšízantov vyžadoval investície do zmien na franšízových pobočkách i napríklad ich nového zariadenia a nikdy sa na nich sám väčšinovo nepodieľal.
Zastaralé reštauračné zariadenie
Práve tento postup viedol v minulosti k sporom centrály s franšízantmi. Niektorí z nich sa sťažovali, že ich neustále investície do podniku doviedli až k vynútenému bankrotu, kedy museli franšízu predať, alebo ju odovzdať niekomu inému. Plánovaná modernizácia franšíz McDonald’s obsahovala tiež požiadavku centrály, aby si zákazníci mohli v reštauráciách sami kombinovať náplň hamburgerov podľa chuti. Táto časť plánov bola ale medzitým údajne odsunutá stranou.
Podľa vedenia McDonald’s spoločnosť prišla v posledných 5 rokoch o 500 miliónov objednávok iba v Spojených štátoch následkom nárastu konkurencie (predovšetkým Burger King). Medzi novinky v sieti fastofoodov McDonald’s budú patriť tiež nové zamestnanecké uniformy. Celkové tržby McDonald’s za posledný štvrťrok klesli o 4 % na 5,68 miliárd amerických dolárov. Jeden z nemenovaných franšízantov denníku Wall Street Journal povedal, že zmeny v reštauráciách sú nutné i vzhľadom na to, že v porovnaní so zariadením konkurenčných reštaurácií je väčšina pobočiek McDonald’s zastarala.
Prečítaj články
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Najčítanejšie
Keď predaj znamená aj poradenstvo
/15.12.2025
„Zákazník k nám prichádza pre riešenie a istotu, nielen pre farbu,“ hovorí manažérka franšízy Dom Farieb Lucia Bovan.
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Rok 2025 ukázal, že Slovensko je pre franšízing atraktívnym trhom. Prichádzajú nové značky, iné pokračujú v expanzii. V ktorých segmentoch si môžu podnikatelia vyberať?
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.