Veľká zmena v McDonald’s

Americká spoločnosť McDonald’s chystá modernizáciu a vylepšenie svojich franšízových pobočiek v rámci tzv. Zážitkov budúcnosti. Inovácie by mali obsahovať napríklad inštaláciu samoobslužných kioskov, nové pulty pre predaj dezertov, či stolné lokátory, ktoré by mali personálu pomáhať pri doručovaní jedla zákazníkom v reštaurácii. Centrála by sa na modernizácii pobočiek mala finančne podieľať 55 %, zvyšok by si mali franšízanti zaplatiť sami.
Inovácia zariadenia jednej pobočky by mala stáť podľa Wall Street Journal od 150 do 700 tisíc dolárov. V histórii siete reštaurácií rýchleho občerstvenia ide o bezprecedentný krok, ktorý by sa mal týkať v prvej fáze iba franšíz v USA. McDonald’s doteraz vždy od svojich franšízantov vyžadoval investície do zmien na franšízových pobočkách i napríklad ich nového zariadenia a nikdy sa na nich sám väčšinovo nepodieľal.
Zastaralé reštauračné zariadenie
Práve tento postup viedol v minulosti k sporom centrály s franšízantmi. Niektorí z nich sa sťažovali, že ich neustále investície do podniku doviedli až k vynútenému bankrotu, kedy museli franšízu predať, alebo ju odovzdať niekomu inému. Plánovaná modernizácia franšíz McDonald’s obsahovala tiež požiadavku centrály, aby si zákazníci mohli v reštauráciách sami kombinovať náplň hamburgerov podľa chuti. Táto časť plánov bola ale medzitým údajne odsunutá stranou.
Podľa vedenia McDonald’s spoločnosť prišla v posledných 5 rokoch o 500 miliónov objednávok iba v Spojených štátoch následkom nárastu konkurencie (predovšetkým Burger King). Medzi novinky v sieti fastofoodov McDonald’s budú patriť tiež nové zamestnanecké uniformy. Celkové tržby McDonald’s za posledný štvrťrok klesli o 4 % na 5,68 miliárd amerických dolárov. Jeden z nemenovaných franšízantov denníku Wall Street Journal povedal, že zmeny v reštauráciách sú nutné i vzhľadom na to, že v porovnaní so zariadením konkurenčných reštaurácií je väčšina pobočiek McDonald’s zastarala.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?