Zmrzlinári, ku strojom!

Leto sa pomaly, ale iste blíži, a s ním i rozkvet sezónneho biznisu. Typicky letným tovarom sú točené zmrzliny, ktoré v posledných rokoch zažívajú vďaka vonkajšiemu predaju nárast popularity v Poľsku. Na tomto trhu funguje úspešne napríklad franšízová značka LODOstrefa, ktorá ponúka franšízantom možnosť podnikať prostredníctvom predaja v stánku či kiosku. Rovnaká možnosť platí tiež pre záujemcov o franšízovú licenciu u nás.
Predajné jednotky LODOstrefy sa nachádzajú prevažne pri supermarketoch a nákupných centrách. "V Poľsku koncept perfektne funguje, u nás sú väčšinou problémy s umiestením, niektorým adeptom chýbali tiež potrebné financie," hovorí Ondřej Němec, ktorý má expanziu LODOstrefy v ČR na starosti. LODOstrefa tento rok v Poľsku sprevádzkovala 10 nových zmrzlinových stánkov, ďalšie 4 fungujú od minulého roka na Slovensku.
Pomoc s financovaním
V Česku je podľa Němca značka v jednaní s predajnými reťazcami Kaufland a Tesco, pri ktorých by stánky mali v budúcnosti ponúkať predovšetkým točenú zmrzlinu. Lokalita pritom nie je striktným príkazom, firma sa nebráni ani napríklad umiestneniu predajne na kúpalisku, či v iných turisticky príťažlivých miestach. Aby bolo možné potenciálnym franšízantom kiosk a jeho zariadenie ukázať v prevádzke, plánuje spoločnosť na apríl postaviť dva reprezentatívne vlastné kiosky v Jičíne či Trutnove.
Franšízantom poskytuje LODOstrefa plne zariadený kiosk vrátane strojov a zmesí na výrobu zmrzliny. "Pomáhame franšízantom s výberom lokality, získaním povolenia na úradoch, a poskytujeme potrebné školenia. Väčšina našich franšízantov si obstaráva hneď niekoľko kioskov, výroba zmrzliny je jednoduchá, a návratnosť vstupnej investície rýchla," hovorí Němec. Minimálna investícia činí 27 800 eur, potom sa platí franšízový poplatok 240 eur za mesiac. Návratnosť býva v priemere do pol roka, niekedy dlhšie. LODOstrefa pritom ponúka svojim partnerom tiež pomoc s financovaním, náklady na sprevádzkovanie kiosku môžu splácať v priebehu niekoľkých rokov.
Prečítaj články

Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Najčítanejšie

Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.