Zmrzlinári, ku strojom!

Leto sa pomaly, ale iste blíži, a s ním i rozkvet sezónneho biznisu. Typicky letným tovarom sú točené zmrzliny, ktoré v posledných rokoch zažívajú vďaka vonkajšiemu predaju nárast popularity v Poľsku. Na tomto trhu funguje úspešne napríklad franšízová značka LODOstrefa, ktorá ponúka franšízantom možnosť podnikať prostredníctvom predaja v stánku či kiosku. Rovnaká možnosť platí tiež pre záujemcov o franšízovú licenciu u nás.
Predajné jednotky LODOstrefy sa nachádzajú prevažne pri supermarketoch a nákupných centrách. "V Poľsku koncept perfektne funguje, u nás sú väčšinou problémy s umiestením, niektorým adeptom chýbali tiež potrebné financie," hovorí Ondřej Němec, ktorý má expanziu LODOstrefy v ČR na starosti. LODOstrefa tento rok v Poľsku sprevádzkovala 10 nových zmrzlinových stánkov, ďalšie 4 fungujú od minulého roka na Slovensku.
Pomoc s financovaním
V Česku je podľa Němca značka v jednaní s predajnými reťazcami Kaufland a Tesco, pri ktorých by stánky mali v budúcnosti ponúkať predovšetkým točenú zmrzlinu. Lokalita pritom nie je striktným príkazom, firma sa nebráni ani napríklad umiestneniu predajne na kúpalisku, či v iných turisticky príťažlivých miestach. Aby bolo možné potenciálnym franšízantom kiosk a jeho zariadenie ukázať v prevádzke, plánuje spoločnosť na apríl postaviť dva reprezentatívne vlastné kiosky v Jičíne či Trutnove.
Franšízantom poskytuje LODOstrefa plne zariadený kiosk vrátane strojov a zmesí na výrobu zmrzliny. "Pomáhame franšízantom s výberom lokality, získaním povolenia na úradoch, a poskytujeme potrebné školenia. Väčšina našich franšízantov si obstaráva hneď niekoľko kioskov, výroba zmrzliny je jednoduchá, a návratnosť vstupnej investície rýchla," hovorí Němec. Minimálna investícia činí 27 800 eur, potom sa platí franšízový poplatok 240 eur za mesiac. Návratnosť býva v priemere do pol roka, niekedy dlhšie. LODOstrefa pritom ponúka svojim partnerom tiež pomoc s financovaním, náklady na sprevádzkovanie kiosku môžu splácať v priebehu niekoľkých rokov.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?