Zmrzlinári, ku strojom!

Leto sa pomaly, ale iste blíži, a s ním i rozkvet sezónneho biznisu. Typicky letným tovarom sú točené zmrzliny, ktoré v posledných rokoch zažívajú vďaka vonkajšiemu predaju nárast popularity v Poľsku. Na tomto trhu funguje úspešne napríklad franšízová značka LODOstrefa, ktorá ponúka franšízantom možnosť podnikať prostredníctvom predaja v stánku či kiosku. Rovnaká možnosť platí tiež pre záujemcov o franšízovú licenciu u nás.
Predajné jednotky LODOstrefy sa nachádzajú prevažne pri supermarketoch a nákupných centrách. "V Poľsku koncept perfektne funguje, u nás sú väčšinou problémy s umiestením, niektorým adeptom chýbali tiež potrebné financie," hovorí Ondřej Němec, ktorý má expanziu LODOstrefy v ČR na starosti. LODOstrefa tento rok v Poľsku sprevádzkovala 10 nových zmrzlinových stánkov, ďalšie 4 fungujú od minulého roka na Slovensku.
Pomoc s financovaním
V Česku je podľa Němca značka v jednaní s predajnými reťazcami Kaufland a Tesco, pri ktorých by stánky mali v budúcnosti ponúkať predovšetkým točenú zmrzlinu. Lokalita pritom nie je striktným príkazom, firma sa nebráni ani napríklad umiestneniu predajne na kúpalisku, či v iných turisticky príťažlivých miestach. Aby bolo možné potenciálnym franšízantom kiosk a jeho zariadenie ukázať v prevádzke, plánuje spoločnosť na apríl postaviť dva reprezentatívne vlastné kiosky v Jičíne či Trutnove.
Franšízantom poskytuje LODOstrefa plne zariadený kiosk vrátane strojov a zmesí na výrobu zmrzliny. "Pomáhame franšízantom s výberom lokality, získaním povolenia na úradoch, a poskytujeme potrebné školenia. Väčšina našich franšízantov si obstaráva hneď niekoľko kioskov, výroba zmrzliny je jednoduchá, a návratnosť vstupnej investície rýchla," hovorí Němec. Minimálna investícia činí 27 800 eur, potom sa platí franšízový poplatok 240 eur za mesiac. Návratnosť býva v priemere do pol roka, niekedy dlhšie. LODOstrefa pritom ponúka svojim partnerom tiež pomoc s financovaním, náklady na sprevádzkovanie kiosku môžu splácať v priebehu niekoľkých rokov.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.