Pizza a burgery made in Brno

Značka Amici sa medzi reštauráciami odlišuje okrem originálnej ponuky tiež jasne rozpoznateľným vizuálnym štýlom jednotlivých pobočiek, donáškových vozidiel, zamestnaneckých uniforiem, objednávkového portálu a profilov na sociálnych sieťach. Okrem dvoch vlastných prevádzok koncept vlastní v túto chvíľu jednu franšízu v Brne-Přízřeniciach, ktorá rozširuje pôsobenie Amici na juh od Brna. Spoločnosť sa preto tento rok chce objaviť v ďalších českých mestách, a nebráni sa ani expanzii na Slovensko.
"Radi by sme otvorili viac pobočiek v okolí Brna smerom na západ, ale aj v ďalších veľkých mestách vrátane Prahy," hovorí franchise manager spoločnosti Fusion Collective s.r.o. Lukáš Jahoda. Konceptu sa podľa jeho skúseností môže dariť už v mestách a spádových oblastiach s 50 až 60 tisícmi obyvateľmi. "V túto chvíľu je reálne otvorenie ďalších 4 alebo 5 pobočiek, ktoré sa už pripravujú," doplnil Jahoda. Kandidát na franšízanta Amici by mal mať najmä chuť podnikať, a mala by ho práca v gastronómii baviť. Skúsenosti nie sú podmienkou.
Rýchlikom do lokálneho biznisu
Minimálna investícia sa pohybuje okolo 22 tisíc eur, návratnosť investície je priemerne asi jeden rok. Koncept Amici ponúka niekoľko foriem spolupráce. Najmenšou prevádzkou je bistro, ktoré vyžaduje priestor minimálne 80 metrov štvorcových. Pre výrobu a rozvoz v mieste do 300 tisíc obyvateľov je potrebných aspoň 200 m2, v obciach s 60 tisíc obyvateľmi aspoň 70 m2.
Amici sa zameriava predovšetkým na kvalitnú pizzu a moderné burgery za použitia čerstvých surovín. Výhodou konceptu je predovšetkým práve prispôsobivosť rôznym lokalitám i veľkostiam prevádzok. Tie menšie je možné uviesť do prevádzky rýchlo, Amici patria medzi finančne dostupnejšie franšízové projekty. Výhodou je tiež skúsenosť s lokálnym trhom v okolí Brna, vďaka ktorej centrála môže poskytnúť lokálnu marketingovú podporu i v iných častiach krajiny.
Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.