Pizza a burgery made in Brno

Značka Amici sa medzi reštauráciami odlišuje okrem originálnej ponuky tiež jasne rozpoznateľným vizuálnym štýlom jednotlivých pobočiek, donáškových vozidiel, zamestnaneckých uniforiem, objednávkového portálu a profilov na sociálnych sieťach. Okrem dvoch vlastných prevádzok koncept vlastní v túto chvíľu jednu franšízu v Brne-Přízřeniciach, ktorá rozširuje pôsobenie Amici na juh od Brna. Spoločnosť sa preto tento rok chce objaviť v ďalších českých mestách, a nebráni sa ani expanzii na Slovensko.
"Radi by sme otvorili viac pobočiek v okolí Brna smerom na západ, ale aj v ďalších veľkých mestách vrátane Prahy," hovorí franchise manager spoločnosti Fusion Collective s.r.o. Lukáš Jahoda. Konceptu sa podľa jeho skúseností môže dariť už v mestách a spádových oblastiach s 50 až 60 tisícmi obyvateľmi. "V túto chvíľu je reálne otvorenie ďalších 4 alebo 5 pobočiek, ktoré sa už pripravujú," doplnil Jahoda. Kandidát na franšízanta Amici by mal mať najmä chuť podnikať, a mala by ho práca v gastronómii baviť. Skúsenosti nie sú podmienkou.
Rýchlikom do lokálneho biznisu
Minimálna investícia sa pohybuje okolo 22 tisíc eur, návratnosť investície je priemerne asi jeden rok. Koncept Amici ponúka niekoľko foriem spolupráce. Najmenšou prevádzkou je bistro, ktoré vyžaduje priestor minimálne 80 metrov štvorcových. Pre výrobu a rozvoz v mieste do 300 tisíc obyvateľov je potrebných aspoň 200 m2, v obciach s 60 tisíc obyvateľmi aspoň 70 m2.
Amici sa zameriava predovšetkým na kvalitnú pizzu a moderné burgery za použitia čerstvých surovín. Výhodou konceptu je predovšetkým práve prispôsobivosť rôznym lokalitám i veľkostiam prevádzok. Tie menšie je možné uviesť do prevádzky rýchlo, Amici patria medzi finančne dostupnejšie franšízové projekty. Výhodou je tiež skúsenosť s lokálnym trhom v okolí Brna, vďaka ktorej centrála môže poskytnúť lokálnu marketingovú podporu i v iných častiach krajiny.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.