Pizza a burgery made in Brno
Značka Amici sa medzi reštauráciami odlišuje okrem originálnej ponuky tiež jasne rozpoznateľným vizuálnym štýlom jednotlivých pobočiek, donáškových vozidiel, zamestnaneckých uniforiem, objednávkového portálu a profilov na sociálnych sieťach. Okrem dvoch vlastných prevádzok koncept vlastní v túto chvíľu jednu franšízu v Brne-Přízřeniciach, ktorá rozširuje pôsobenie Amici na juh od Brna. Spoločnosť sa preto tento rok chce objaviť v ďalších českých mestách, a nebráni sa ani expanzii na Slovensko.
"Radi by sme otvorili viac pobočiek v okolí Brna smerom na západ, ale aj v ďalších veľkých mestách vrátane Prahy," hovorí franchise manager spoločnosti Fusion Collective s.r.o. Lukáš Jahoda. Konceptu sa podľa jeho skúseností môže dariť už v mestách a spádových oblastiach s 50 až 60 tisícmi obyvateľmi. "V túto chvíľu je reálne otvorenie ďalších 4 alebo 5 pobočiek, ktoré sa už pripravujú," doplnil Jahoda. Kandidát na franšízanta Amici by mal mať najmä chuť podnikať, a mala by ho práca v gastronómii baviť. Skúsenosti nie sú podmienkou.
Rýchlikom do lokálneho biznisu
Minimálna investícia sa pohybuje okolo 22 tisíc eur, návratnosť investície je priemerne asi jeden rok. Koncept Amici ponúka niekoľko foriem spolupráce. Najmenšou prevádzkou je bistro, ktoré vyžaduje priestor minimálne 80 metrov štvorcových. Pre výrobu a rozvoz v mieste do 300 tisíc obyvateľov je potrebných aspoň 200 m2, v obciach s 60 tisíc obyvateľmi aspoň 70 m2.
Amici sa zameriava predovšetkým na kvalitnú pizzu a moderné burgery za použitia čerstvých surovín. Výhodou konceptu je predovšetkým práve prispôsobivosť rôznym lokalitám i veľkostiam prevádzok. Tie menšie je možné uviesť do prevádzky rýchlo, Amici patria medzi finančne dostupnejšie franšízové projekty. Výhodou je tiež skúsenosť s lokálnym trhom v okolí Brna, vďaka ktorej centrála môže poskytnúť lokálnu marketingovú podporu i v iných častiach krajiny.
Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Od poradenstva až po vlastnú kliniku
/13.10.2025
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.