Starbucks zahájil vojnu o Talianov

Globálne najväčšia kaviarenská sieť pôvodom z USA sa vracia do mesta, ktoré bolo inšpiráciou pre vznik značky v podobe, ako ju poznáme dnes. Nová kaviareň a pražiareň Starbucks v Miláne bude mať rozlohu 2,5 tisíca metrov štvorcových, ponúkať by mala prémiovú kávu a pečivo od známej milánskej spoločnosti Rocco Princi. Podobne ako vo svojich ďalších špecializovaných prémiových predajniach Starbucks Roastery mimo Európy, napríklad v Šanghaji či New Yorku.
Starbucks plány na vstup do Talianska, ktorá je domovinou klasického espressa, oznámila tesne pred odchodom Howarda Schultze z vedenia. Krok je to pomerne odvážny, pretože Taliani sú pyšní a nároční na gastronomické umenie. A espresso je po špagetách ich najväčšou pýchou. Obvykle svoj obľúbený nápoj za v priemere 1 euro konzumujú pri baroch v miestnych rodinných kaviarňach. Ťažko vzhľadom na ich patriotizmu odhadovať či si obľúbia tiež americký spôsob konzumácie espressa - vo veľkom hrnčeku, riedené horúcou vodou či mliekom. Znalci talianskych tradícií sú skeptickí.
Stret dvoch odlišných kultúr
Kávu si Taliani totiž najčastejšie vyberajú podľa názvu a mena spoločnosti, ktorá ju vyrába. Samozrejme sa pri tom riadia predchádzajúcimi skúsenosťami, Taliani proste neradi s kávou experimentujú. Starbucks tvrdí, že je na stret dvoch odlišných kultúr globálna značka pripravená. Expandovať v Taliansku chce pomaly a opatrne, s úctou k miestnej tradícii a podmienkam talianskeho trhu. V túto chvíľu plánuje Starbucks otvorenie niekoľkých pobočiek v Miláne, o ďalších mestách sa zatiaľ nehovorilo.
Podľa údajov spoločnosti Euromonitor sú Taliani stále zamilovaní do kvalitnej kávy a sú ochotní za svoju vášeň zaplatiť i vyššími cenami. Ich celkové výdaje za tento nápoj v minulom roku medziročne vzrástli o 2 % na 1,8 miliárd eur. Najväčšou značkou v krajine je Luigi Lavazza, ktorá ovláda celú tretinu ich trhu s kávou. Starbucks dúfa, že v Taliansku budú úspešní. "Čakali sme na túto príležitosť veľa rokov, aby sme ukázali talianskemu ľudu hlboký rešpekt k jeho bohatému dedictvu a kultúre varenia kávy. Veríme, že je ten správny čas, aby sa Starbucks pokúsil dobyť Miláno," uvádza Starbucks v prehlásení.
Prečítaj články

Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Najčítanejšie

Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.