Starbucks zahájil vojnu o Talianov

Globálne najväčšia kaviarenská sieť pôvodom z USA sa vracia do mesta, ktoré bolo inšpiráciou pre vznik značky v podobe, ako ju poznáme dnes. Nová kaviareň a pražiareň Starbucks v Miláne bude mať rozlohu 2,5 tisíca metrov štvorcových, ponúkať by mala prémiovú kávu a pečivo od známej milánskej spoločnosti Rocco Princi. Podobne ako vo svojich ďalších špecializovaných prémiových predajniach Starbucks Roastery mimo Európy, napríklad v Šanghaji či New Yorku.
Starbucks plány na vstup do Talianska, ktorá je domovinou klasického espressa, oznámila tesne pred odchodom Howarda Schultze z vedenia. Krok je to pomerne odvážny, pretože Taliani sú pyšní a nároční na gastronomické umenie. A espresso je po špagetách ich najväčšou pýchou. Obvykle svoj obľúbený nápoj za v priemere 1 euro konzumujú pri baroch v miestnych rodinných kaviarňach. Ťažko vzhľadom na ich patriotizmu odhadovať či si obľúbia tiež americký spôsob konzumácie espressa - vo veľkom hrnčeku, riedené horúcou vodou či mliekom. Znalci talianskych tradícií sú skeptickí.
Stret dvoch odlišných kultúr
Kávu si Taliani totiž najčastejšie vyberajú podľa názvu a mena spoločnosti, ktorá ju vyrába. Samozrejme sa pri tom riadia predchádzajúcimi skúsenosťami, Taliani proste neradi s kávou experimentujú. Starbucks tvrdí, že je na stret dvoch odlišných kultúr globálna značka pripravená. Expandovať v Taliansku chce pomaly a opatrne, s úctou k miestnej tradícii a podmienkam talianskeho trhu. V túto chvíľu plánuje Starbucks otvorenie niekoľkých pobočiek v Miláne, o ďalších mestách sa zatiaľ nehovorilo.
Podľa údajov spoločnosti Euromonitor sú Taliani stále zamilovaní do kvalitnej kávy a sú ochotní za svoju vášeň zaplatiť i vyššími cenami. Ich celkové výdaje za tento nápoj v minulom roku medziročne vzrástli o 2 % na 1,8 miliárd eur. Najväčšou značkou v krajine je Luigi Lavazza, ktorá ovláda celú tretinu ich trhu s kávou. Starbucks dúfa, že v Taliansku budú úspešní. "Čakali sme na túto príležitosť veľa rokov, aby sme ukázali talianskemu ľudu hlboký rešpekt k jeho bohatému dedictvu a kultúre varenia kávy. Veríme, že je ten správny čas, aby sa Starbucks pokúsil dobyť Miláno," uvádza Starbucks v prehlásení.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.