Rekordman medzi franšízami

Preslávili sa výrobou sendvičov priamo pred očami zákazníkov a podľa ich prianí. Napriek tomu, že za globálnu kráľovnú fastfoodov a franšízových sietí je stále všeobecne považovaná spoločnosť McDonald’s, Subway už pred niekoľkými rokmi predbehla americkú jednotku práve v počte pobočiek po celom svete - o necelý tisíc reštaurácií. Svoj náskok od tej doby stále zvyšuje, jej prevádzky sú v porovnaní s McDonald’s oveľa menšie a poskytujú tiež menej komfortu. U verných zákazníkov boduje stále Subway svojou politikou používania "superčerstvých" surovín či mäsom z malochovu, ktoré neobsahuje zostatky antibiotík.
U svojich franšízových partnerov má dlhodobý úspech predovšetkým vďaka nízkym vstupným nákladom a jednoduchej prevádzke reštaurácií. Takmer 70% nových franšíz Subway si obstarávajú prevádzkovatelia reštaurácií. Iba v USA úspešne fungovalo v minulom roku 27 tisíc franšízových pobočiek, v 90 krajinách sveta je ich dohromady 18 tisíc (napr. Austrália, Nový Zéland, Saudská Arábia, Británia, Španielsko, Taliansko, Francúzsko, Nemecko, Japonsko, Belgicko, Luxembursko a Holandsko). Záujem zameriava momentálne na Rusko (otvára tam na 200 nových reštaurácií za rok) a Poľsko.
Navrhnite si sami aj podobu pobočky
Prioritou pri výbere a schvaľovaní nových franšíz je miesto a mesto. Najčastejšie sa pobočky Subway objavujú v obchodných centrách, na diaľniciach, odpočívadlách, v bizniscentrách, alebo na vlakových staniciach. V tuto chvíľu napríklad hľadá Subway franšízantov pre pobočku u susedov v Zlíne, či obchodnom centri v Jablonci a Kladne. Ďalším lokalitám sa tiež nebráni, franšízant môže miesto aj projekt na stavbu novej reštaurácie navrhnúť centrále sám.
Licencie na otvorenie podniku stojí 7 500 eur. Pokiaľ franšízant stihne otvoriť prevádzku do jedného roka, dostane polovicu investície od centrály späť. Okrem toho prevádzkovateľ reštaurácie odvádza značke 8 % z tržieb. V priemere 147 tisíc eur musí majiteľ investovať do zariadenia, záleží samozrejme na veľkosti prevádzky. V minulom roku v Českej republike zvýšila značka Subway tržby o 11 %.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.