Rekordman medzi franšízami

Preslávili sa výrobou sendvičov priamo pred očami zákazníkov a podľa ich prianí. Napriek tomu, že za globálnu kráľovnú fastfoodov a franšízových sietí je stále všeobecne považovaná spoločnosť McDonald’s, Subway už pred niekoľkými rokmi predbehla americkú jednotku práve v počte pobočiek po celom svete - o necelý tisíc reštaurácií. Svoj náskok od tej doby stále zvyšuje, jej prevádzky sú v porovnaní s McDonald’s oveľa menšie a poskytujú tiež menej komfortu. U verných zákazníkov boduje stále Subway svojou politikou používania "superčerstvých" surovín či mäsom z malochovu, ktoré neobsahuje zostatky antibiotík.
U svojich franšízových partnerov má dlhodobý úspech predovšetkým vďaka nízkym vstupným nákladom a jednoduchej prevádzke reštaurácií. Takmer 70% nových franšíz Subway si obstarávajú prevádzkovatelia reštaurácií. Iba v USA úspešne fungovalo v minulom roku 27 tisíc franšízových pobočiek, v 90 krajinách sveta je ich dohromady 18 tisíc (napr. Austrália, Nový Zéland, Saudská Arábia, Británia, Španielsko, Taliansko, Francúzsko, Nemecko, Japonsko, Belgicko, Luxembursko a Holandsko). Záujem zameriava momentálne na Rusko (otvára tam na 200 nových reštaurácií za rok) a Poľsko.
Navrhnite si sami aj podobu pobočky
Prioritou pri výbere a schvaľovaní nových franšíz je miesto a mesto. Najčastejšie sa pobočky Subway objavujú v obchodných centrách, na diaľniciach, odpočívadlách, v bizniscentrách, alebo na vlakových staniciach. V tuto chvíľu napríklad hľadá Subway franšízantov pre pobočku u susedov v Zlíne, či obchodnom centri v Jablonci a Kladne. Ďalším lokalitám sa tiež nebráni, franšízant môže miesto aj projekt na stavbu novej reštaurácie navrhnúť centrále sám.
Licencie na otvorenie podniku stojí 7 500 eur. Pokiaľ franšízant stihne otvoriť prevádzku do jedného roka, dostane polovicu investície od centrály späť. Okrem toho prevádzkovateľ reštaurácie odvádza značke 8 % z tržieb. V priemere 147 tisíc eur musí majiteľ investovať do zariadenia, záleží samozrejme na veľkosti prevádzky. V minulom roku v Českej republike zvýšila značka Subway tržby o 11 %.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.