Americká kuchyňa do Česka

Denny´s je na domácom trhu v Spojených štátoch synonymom klasických amerických večerí v prostredí rodinnej reštaurácie s neformálnym stolovaním, v ktorom sa podávajú typické americké jedlá: palacinky, omelety, vafle, hamburgery alebo steakové sendviče. Hostia majú reštaurácie k dispozícii už viac ako 60 rokov, pričom v súčasnosti pôsobí viac ako 1700 reštaurácií v 14 krajinách po celom svete. V portfóliu tejto značky nie je ešte žiadna európska krajina a Denny´s by tento stav chcel zmeniť prostredníctvom franšízových partnerov.
Denny´s chce expandovať nie iba v regióne strednej a východnej Európy, ale aj v Ázii alebo na Strednom východe. Ročne obslúži reštaurácia s touto značkou viac ako 32 miliónov zákazníkov.
Podľa Williama Edwardsa, ktorý značku zastupuje v regióne strednej Európy, má Denny´s plány otvárať reštaurácie na letiskách, v blízkosti fakúlt, nákupných centrách, ale tiež v mestských centrách, najmä v oblastiach s vysokou frekvenciou zákazníkov. "Veríme, že nadišiel čas pre vstup na európsky trh. Sme si vedomí toho, že nie sme jediná americká značka, ktorá bojuje o náklonnosť zákazníkov, ale veríme, že región je otvorený pre nové koncepty, ktoré napĺňajú túžby a očakávania hosti" hovorí William Edwards.
Tri druhy franšíz podľa typu reštaurácie
Denny´s ponúka tri druhy franšíz podľa typu reštaurácie. Malý Denny´s na rozlohe 70 až 250 m² je ideálny pre nákupné centrá, letiská, stanice, alebo oblasti okolo fakúlt. Štandardný Denny´s s plochou 300 až 800 m² je určený pre samostatne stojace budovy, bary v centrách miest či veľkých nákupných centrách. Ďalej je k dispozícii Denny´s on-the-go, ktorý je prispôsobený k umiesteniu vedľa ciest a veľkých križovatiek, a mal by mať plochu od 250 do 500 m².
Partner, ktorý má záujem o kúpu franšízy, by mal byť kapitálovo silný investor so skúsenosťami a preukázateľnými výsledkami v gastronómii alebo v príbuznom odvetví. Očakáva sa, že franšízant bude schopený uviesť do prevádzky aspoň päť nových reštaurácií. Investícia na sprevádzkovanie jednej reštaurácie je odhadovaná na jeden milión dolárov, pričom franšízant hradí mesačný franšízový poplatok 5,25 % z hrubého príjmu. Podmienkou je tiež to, že podnikateľ investuje 3,75 % z hrubého obratu všetkých reštaurácií do marketingu. Odhadovaná návratnosť investície je okolo 2 rokov.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.