S kávou na trh

PJ´s Coffee má už takmer 40 rokov dlhú tradíciu. Firma bola založená v roku 1978 Phyllis Jordanovou, ktorá otvorila najskôr obchody s praženou kávou a s čajmi a o niečo neskôr ju doplnila o kaviarne. Ich názov bol vytvorený z iniciálou jej mena: PJ. Od začiatku obchody ponúkali kávu top kvality a aj dnes je „čierny nápoj“ pripravovaný z najlepších arabských kávových zŕn pochádzajúcich zo Sumatry, Etiópie, Kolumbie alebo z Kene. Zákazníkom je podávaná klasická čierna káva, espresso a rozmanité druhy ľadových káv pripravovaných spôsobom, ktorý chráni jedinečnú chuť a vôňu kávových zŕn. Kaviarne tiež ponúkajú kokteily, džúsy, čaje, horúce čokolády alebo čerstvé pečivo a šaláty.
Koncept PJ´s má dohromady 70 kaviarní v USA, pričom franšízová sieť, rozvíjaná od roku 1989, má zatiaľ 20 prevádzok. Podľa Williama Edwardse, riaditeľa spoločnosti Edwards Global Services, ktorá má na starosti rozvoj franšízovej siete, by firma rada spolupracovala s partnerom, ktorý je pripravený rozvíjať koncept PJ´s Coffee na tuzemskom trhu.
„Záujemcom o franšízu by mala byť silná, tržne orientovaná spoločnosť, ktorá sa pohybuje v sektore gastronómie. Očakávame, že bude poznať dobre lokálny trh a zvyky zákazníkov. Vhodný kandidát musí mať predovšetkým dostatočné finančné prostriedky, aby sa mohol ujať exkluzívnej licencie a uviesť do prevádzky aspoň päť nových kaviarní,“ popisuje vhodného kandidáta William Edwards s tým, že franšízant musí počítať s minimálnou investíciou 2 miliónov dolárov.
Franšízor poskytuje okrom licencie pomoc pri výbere vhodnej lokality, spoločný marketing a školenia. „Tréning v Spojených štátoch trvá od dvoch do štyroch týždňov a je povinný pre budúceho partnera aj pre jeho zamestnancov, ktorí sa budú realizovať na otváraní, chode a riadení kaviarní,“ komentuje podmienky udeľovania licencie William Edwards.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.