S kávou na trh

PJ´s Coffee má už takmer 40 rokov dlhú tradíciu. Firma bola založená v roku 1978 Phyllis Jordanovou, ktorá otvorila najskôr obchody s praženou kávou a s čajmi a o niečo neskôr ju doplnila o kaviarne. Ich názov bol vytvorený z iniciálou jej mena: PJ. Od začiatku obchody ponúkali kávu top kvality a aj dnes je „čierny nápoj“ pripravovaný z najlepších arabských kávových zŕn pochádzajúcich zo Sumatry, Etiópie, Kolumbie alebo z Kene. Zákazníkom je podávaná klasická čierna káva, espresso a rozmanité druhy ľadových káv pripravovaných spôsobom, ktorý chráni jedinečnú chuť a vôňu kávových zŕn. Kaviarne tiež ponúkajú kokteily, džúsy, čaje, horúce čokolády alebo čerstvé pečivo a šaláty.
Koncept PJ´s má dohromady 70 kaviarní v USA, pričom franšízová sieť, rozvíjaná od roku 1989, má zatiaľ 20 prevádzok. Podľa Williama Edwardse, riaditeľa spoločnosti Edwards Global Services, ktorá má na starosti rozvoj franšízovej siete, by firma rada spolupracovala s partnerom, ktorý je pripravený rozvíjať koncept PJ´s Coffee na tuzemskom trhu.
„Záujemcom o franšízu by mala byť silná, tržne orientovaná spoločnosť, ktorá sa pohybuje v sektore gastronómie. Očakávame, že bude poznať dobre lokálny trh a zvyky zákazníkov. Vhodný kandidát musí mať predovšetkým dostatočné finančné prostriedky, aby sa mohol ujať exkluzívnej licencie a uviesť do prevádzky aspoň päť nových kaviarní,“ popisuje vhodného kandidáta William Edwards s tým, že franšízant musí počítať s minimálnou investíciou 2 miliónov dolárov.
Franšízor poskytuje okrom licencie pomoc pri výbere vhodnej lokality, spoločný marketing a školenia. „Tréning v Spojených štátoch trvá od dvoch do štyroch týždňov a je povinný pre budúceho partnera aj pre jeho zamestnancov, ktorí sa budú realizovať na otváraní, chode a riadení kaviarní,“ komentuje podmienky udeľovania licencie William Edwards.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.