S kávou na trh

PJ´s Coffee má už takmer 40 rokov dlhú tradíciu. Firma bola založená v roku 1978 Phyllis Jordanovou, ktorá otvorila najskôr obchody s praženou kávou a s čajmi a o niečo neskôr ju doplnila o kaviarne. Ich názov bol vytvorený z iniciálou jej mena: PJ. Od začiatku obchody ponúkali kávu top kvality a aj dnes je „čierny nápoj“ pripravovaný z najlepších arabských kávových zŕn pochádzajúcich zo Sumatry, Etiópie, Kolumbie alebo z Kene. Zákazníkom je podávaná klasická čierna káva, espresso a rozmanité druhy ľadových káv pripravovaných spôsobom, ktorý chráni jedinečnú chuť a vôňu kávových zŕn. Kaviarne tiež ponúkajú kokteily, džúsy, čaje, horúce čokolády alebo čerstvé pečivo a šaláty.
Koncept PJ´s má dohromady 70 kaviarní v USA, pričom franšízová sieť, rozvíjaná od roku 1989, má zatiaľ 20 prevádzok. Podľa Williama Edwardse, riaditeľa spoločnosti Edwards Global Services, ktorá má na starosti rozvoj franšízovej siete, by firma rada spolupracovala s partnerom, ktorý je pripravený rozvíjať koncept PJ´s Coffee na tuzemskom trhu.
„Záujemcom o franšízu by mala byť silná, tržne orientovaná spoločnosť, ktorá sa pohybuje v sektore gastronómie. Očakávame, že bude poznať dobre lokálny trh a zvyky zákazníkov. Vhodný kandidát musí mať predovšetkým dostatočné finančné prostriedky, aby sa mohol ujať exkluzívnej licencie a uviesť do prevádzky aspoň päť nových kaviarní,“ popisuje vhodného kandidáta William Edwards s tým, že franšízant musí počítať s minimálnou investíciou 2 miliónov dolárov.
Franšízor poskytuje okrom licencie pomoc pri výbere vhodnej lokality, spoločný marketing a školenia. „Tréning v Spojených štátoch trvá od dvoch do štyroch týždňov a je povinný pre budúceho partnera aj pre jeho zamestnancov, ktorí sa budú realizovať na otváraní, chode a riadení kaviarní,“ komentuje podmienky udeľovania licencie William Edwards.
Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.