S kávou na trh

PJ´s Coffee má už takmer 40 rokov dlhú tradíciu. Firma bola založená v roku 1978 Phyllis Jordanovou, ktorá otvorila najskôr obchody s praženou kávou a s čajmi a o niečo neskôr ju doplnila o kaviarne. Ich názov bol vytvorený z iniciálou jej mena: PJ. Od začiatku obchody ponúkali kávu top kvality a aj dnes je „čierny nápoj“ pripravovaný z najlepších arabských kávových zŕn pochádzajúcich zo Sumatry, Etiópie, Kolumbie alebo z Kene. Zákazníkom je podávaná klasická čierna káva, espresso a rozmanité druhy ľadových káv pripravovaných spôsobom, ktorý chráni jedinečnú chuť a vôňu kávových zŕn. Kaviarne tiež ponúkajú kokteily, džúsy, čaje, horúce čokolády alebo čerstvé pečivo a šaláty.
Koncept PJ´s má dohromady 70 kaviarní v USA, pričom franšízová sieť, rozvíjaná od roku 1989, má zatiaľ 20 prevádzok. Podľa Williama Edwardse, riaditeľa spoločnosti Edwards Global Services, ktorá má na starosti rozvoj franšízovej siete, by firma rada spolupracovala s partnerom, ktorý je pripravený rozvíjať koncept PJ´s Coffee na tuzemskom trhu.
„Záujemcom o franšízu by mala byť silná, tržne orientovaná spoločnosť, ktorá sa pohybuje v sektore gastronómie. Očakávame, že bude poznať dobre lokálny trh a zvyky zákazníkov. Vhodný kandidát musí mať predovšetkým dostatočné finančné prostriedky, aby sa mohol ujať exkluzívnej licencie a uviesť do prevádzky aspoň päť nových kaviarní,“ popisuje vhodného kandidáta William Edwards s tým, že franšízant musí počítať s minimálnou investíciou 2 miliónov dolárov.
Franšízor poskytuje okrom licencie pomoc pri výbere vhodnej lokality, spoločný marketing a školenia. „Tréning v Spojených štátoch trvá od dvoch do štyroch týždňov a je povinný pre budúceho partnera aj pre jeho zamestnancov, ktorí sa budú realizovať na otváraní, chode a riadení kaviarní,“ komentuje podmienky udeľovania licencie William Edwards.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.