Nová úloha vo franšíze
Na myšlienku začať podnikať ako franšízatka a otvoriť si vlastnú pobočku Naturhouse prišla Radka Tabačeková po sedemnásťročnej pracovnej skúsenosti vo firme s úplne iným zameraním, ako je zdravá výživa. Po materskej dovolenke sa ale rozhodla ukončiť pracovný pomer v technicky zameranej firme a začala hľadať prácu, ktorá by ju bavila a zároveň ju dokázala uživiť. Jej hlavnou motiváciou bola túžba osamostatniť sa a stať sa nezávislou. „Hľadala som ponuky na internete a zamerala som sa predovšetkým na franšízing. Z toho, čo sa ponúkalo, som si vybrala odbor zdravej výživy a firmu Naturhouse,“ popisuje začiatky podnikania Radka Tabačeková.
Priestor je veľmi dôležitý
Potom, čo sa jej ozval vtedajší riaditeľ siete Naturhouse na Slovensku, dohodli si schôdzku v Seredi a začali si postupne odovzdávať bližšie informácie. Priestor bol ale vo veľmi zlom stave, pretože išlo o bývalý sklad, ktorý bolo treba najskôr vymaľovať a upraviť pre potreby budúcej poradne. Radke Tabačekovej sa voľba nenápadného priestoru vyplatila, pretože správne odhadla potreby budúcich zákazníkov, ktorí radšej chodia na miesta, kde nie sú veľmi na očiach.
Do biznisu sa pustila napriek skutočnosti, že nemala v poradenstve a s obchodovaním žiadne skúsenosti. Jej výhodou ale bolo, že ju zdravá strava a otázky životného štýlu veľmi zaujímali a do franšízy sa pustila odhodlaná vyskúšať si novú úlohu. Dovtedy bola vždy iba zamestnankyňou a zrazu stála na druhej strane.
Oporou v novej úlohe podnikateľky odboru výživového poradenstva jej bola predovšetkým rodina. „Moje deti vedeli, že môj vzťah ku zdravej výžive je veľmi blízky. Partner mi zase veľmi pomohol po finančnej stránke, čo bola alfa a omega celého projektu a podporil ma aj svojimi skúsenosťami z podnikania. Išli sme do toho s tým, že budem robiť to, čo ma baví, budem mať aj čas na deti a zarobím aspoň toľko, koľko som zarobila pred tým,“ popisuje svoje ciele na začiatku Radka Tabačeková.
Rýchla odozva
Okrem papierovania z dôvodu opráv nových priestorov nenarazili pri rozbehnutí nového podnikania na žiadne väčšie problémy. „Od podpisu franšízovej zmluvy až dodnes neboli ani žiadne komplikácie pri spolupráci s centrálou,“ chváli si spoluprácu s franšízorom Radka Tabačeková. Zahájenie prevádzky poradenskej praxe začalo na začiatku septembra 2013 a prví záujemcovia sa objavili v dverách už v prvej hodine prevádzky. Dostavila sa pani, ktorá si v priebehu rekonštrukcie priestorov všimla, že sa v jej susedstve otvára niečo o zdravom chudnutí a chcela to vyskúšať. Bola jej poskytnutá prvá konzultácia a za hodinu už bol v poradne jej syn a po obede aj jej dve kamarátky. Rozbeh firmy teda začal okamžite.
Prvé výraznejšie úspechy prišli po pol roku, kedy sa podarilo dosiahnuť rovnaký obratu ako pobočkám, ktoré na Slovensku pôsobili už niekoľko rokov. V ďalšej etape sa Radke Tabačekovej dokonca podarilo predbehnúť konkurenciu a túto pozíciu si chce udržať aj naďalej.
Na to, aby bola poradňa úspešná, je na pracovisku podľa Radky Tabečekovej dôležitý súlad a dobrá atmosféra. „Samozrejme musíme mať výsledky v chudnutí a veľa odporučených ľudí. Nepredávame pečivo ani mlieko, ale pracujeme s ľuďmi. Často mávam pocit, že sme skôr psychologická poradňa, ako výživová. Preto je veľmi dôležité vytvoriť si ku klientovi osobný prístup a vzťah. Toto podnikanie musí mať srdce,“ popisuje špecifiká výživového poradenstva majiteľka pobočky.
Napriek tomu, že bola ešte nedávno v podnikaní úplne závislá na centrále, plánuje už ďalšie samostatné kroky do budúcnosti. „Centrála mi pomohla so všetkým. So zariadením priestorov, s výberom zamestnancov a s odborným zaškolením,“ hovorí Radka Tabačeková s tým, že centrála jej pomáha aj naďalej s marketingom, technickou pomocou a najrôznejšími školeniami. „V budúcnosti by som chcela predovšetkým stabilizovať existujúce pobočky, vybudovať stabilný personál a po roku možno otvoriť ďalšiu pobočku Naturhouse,“ uzatvára optimisticky RadkaTabačeková.
Prečítaj články
Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.