Voňavý biznis

Spoločnosť Beauty Cosmetics, ktorá na poľskom trhu pôsobí od roku 2006, očakáva, že ešte tento rok u nás otvorí štyri pobočky svojich parfumérií. Postupom času by sa firma chcela dostať na štandard v otváraní pobočiek, ktorý platí v domácom Poľsku. "Momentálne funguje v našej sieti okolo 115 franšízových pobočiek, tri potom máme vlastné. Priemerne otvárame jednu až dve pobočky mesačne,"prezradil Piotr Janczak, generálny riaditeľ Beauty Cosmetics.
V Poľsku trh "rozlievaných" parfumov neustále rastie. Aj z tohto dôvodu sa značka rozhodla expandovať so svojimi parfumériami do okolitých krajinách. "Slovensko a aj Českú republiku sme si vybrali nielen kvôli našej územnej blízkosti, čo má vplyv na ceny dopravy, ale najmä kvôli ich ekonomickej atraktivite, ktorá je pre nás nemalá," vysvetľuje Janczak dôvod, prečo sa firma rozhodla pre vstup na tieto dva trhy.
Záujemcov o otvorenie vlastnej pobočky siete Beauty Cosmetics sa musí pripraviť na investíciu vo výške zhruba 4000 eur. Ako firma avizuje, k návratu tejto investície dochádza bežne v priebehu dvoch až piatich mesiacov. "Od našich franšízantov nevyberáme žiadne ďalšie poplatky. Ani licenčné, ani franšízovej, ani marketingové. Nepožadujeme ani nejaké veľké skúsenosti z odboru, v rámci konceptu máme už postupy vypracované a sme schopní ich našim partnerom odovzdať," dopĺňa Piotr Janczak s tým, že pobočky môžu mať podobu nielen klasických kamenných obchodov, ale tiež predajných stánkov napríklad v nákupných centrách.
V predajniach Beauty Cosmetics sa parfumy predávajú na mililitre, preto sa klient sám môže rozhodnúť pre množstvo, ktoré chce kúpiť. Môže prispôsobiť náklady k svojim finančným možnostiam. Okrem toho všetky voňavky majú takú istú cenu. Vďaka tomu sa klient môže sústrediť na výbere vône, lebo nemusí počítať, na ktorý parfum má.
Prečítaj články

Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?