Hurá do sveta

Ak premýšľajú české franšízové koncepty o expanzii na zahraničné trhy, najčastejšie ich kroky smerujú do susedných štátov. Výnimkou je značka The PUB Pilsner Unique Bar, ktorá svoju šancu cíti aj na oveľa vzdialenejších trhoch. „Zoznam lokalít, kam je možné s našim konceptom vstúpiť, by bol pomerne dlhý. Ak však chceme vypichnúť niekoľko favoritov, patrili by medzi nich napríklad Dublin, Londýn alebo New York,“ približuje Martin Šampalík, konateľ spoločnosti The PUB Franchising, ktorá za konceptom stojí.
V zahraničí však sieť reštaurácií The PUB nie je žiadnym začiatočníkom. Pobočky má okrem domáceho Česka tiež na Slovensku, v Nemecku, Rakúsku či Rumunsku. Ako Martin Šampalík prezradil, je zaujímavé pozorovať rozdiel v chode tuzemských a zahraničných pobočiek. „Odlišnosť je daná najmä tým, že zahraničné pobočky majú viac hosťov, ktorí prichádzajú spontánne, takzvane z ulice. Oproti tomu u nás obvykle návštevu našej reštaurácie hostia plánujú dopredu, urobia si rezerváciu a strávia u nás dlhší čas,“ vysvetľuje Martin Šampalík.
Dá sa konštatovať, že predaj piva na jedného hosťa je v Českej republike väčší, ale v zahraničí tento ukazovateľ vyvažuje rýchlejšia výmena hostí. Celkové výčapy sa teda nijako výrazne nelíšia. „Veľmi slušne sa darí napríklad prevádzke The PUB Bukurešť, ktorú sme vybudovali s vedomím toho, že Rumunsko je v spotrebe piva na piatom mieste medzi krajinami EU,“ doplňuje Šampalík.
S reštauráciou do nového
Mohlo by sa zdať, že kvôli plánom na zahraničnú expanziu, by mohol The PUB pozabudnúť na rozvoj v domácom Česku. Nie je tomu tak, zahraničná expanzia a rast pobočiek v Česku idú ruka v ruke. V minulom roku sa sieť rozrástla o dve prevádzky. Jedna z nich je Slovensku v Bratislave, druhú nájdeme v Ostrave.
„Projekt v Ostrave vnímame ako novú generáciu našich reštaurácií. Aj preto, že je ako prvá v modernej novostavbe. Je to v súlade so súčasným trendom presklených priestorov. V predchádzajúcich prípadoch reštaurácie vznikali v historických pivničných priestoroch,“ hovorí Martin Šampalík. Aj v tomto roku má The PUB v pláne otvoriť dve nové prevádzky.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.