Správna karta
Spoločnosť Burger King sa rozhodla previesť väčšinu svojich reštaurácií na franchisové jednotky. A urobila dobre, franchisy firme pomohli k vyššiemu zisku. V Českej republike však reštaurácie zostávajú v prevádzke stále vo forme joint-ventures.
Zisk amerického výrobcu rýchleho občerstvenia vzrástol v treťom štvrťroku viac ako o desaťnásobok. V rovnakom období minulého roku čistý zisk činil 6,6 miliónov dolárov, tento rok vyskočil na 68,2 miliónov dolárov. Tržby sa však prepadli o 40 % na 275 miliónov dolárov. Reťazec Burger King vďačí za tieto výsledku práve prevedeniu reštaurácií na franchisy, čo uskutočnili v minulom roku. Vďaka tomu výdaje klesli o 90 %.
Najviac sa fasfoodovej firme darilo v regióne Ázie, kde jej reštaurácie zaznamenali rast tržieb o 3,7 %. V Európe rástli o 2,4 %. V Českej republike sa Burger King nerozvíja ako franchisa, ale pomocou joint-venture partnera AmRest, ktorý podobne rozvíja i kaviarne Starbucks či KFC. Aktuálne tu prevádzkuje 12 reštaurácií, z toho väčšinu v Prahe.
Prečítaj články
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Franšízová sieť kliník Nutriadapt navyšuje počet pobočiek a optimalizuje ich ziskovosť vďaka premysleným službám,“ hovorí konateľka spoločnosti Marta Nosková.
Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?
Franšízová sieť s jazykovými kurzami v posledných rokoch rastie v zisku až o 70 %. Dve prosperujúce pobočky vedie Eva Králová, ktorá nám prezradila, prečo by svoju prácu nemenila.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.