Správna karta

Spoločnosť Burger King sa rozhodla previesť väčšinu svojich reštaurácií na franchisové jednotky. A urobila dobre, franchisy firme pomohli k vyššiemu zisku. V Českej republike však reštaurácie zostávajú v prevádzke stále vo forme joint-ventures.
Zisk amerického výrobcu rýchleho občerstvenia vzrástol v treťom štvrťroku viac ako o desaťnásobok. V rovnakom období minulého roku čistý zisk činil 6,6 miliónov dolárov, tento rok vyskočil na 68,2 miliónov dolárov. Tržby sa však prepadli o 40 % na 275 miliónov dolárov. Reťazec Burger King vďačí za tieto výsledku práve prevedeniu reštaurácií na franchisy, čo uskutočnili v minulom roku. Vďaka tomu výdaje klesli o 90 %.
Najviac sa fasfoodovej firme darilo v regióne Ázie, kde jej reštaurácie zaznamenali rast tržieb o 3,7 %. V Európe rástli o 2,4 %. V Českej republike sa Burger King nerozvíja ako franchisa, ale pomocou joint-venture partnera AmRest, ktorý podobne rozvíja i kaviarne Starbucks či KFC. Aktuálne tu prevádzkuje 12 reštaurácií, z toho väčšinu v Prahe.
Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Najčítanejšie

Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Zoznámte sa s nápadmi na podnikanie, do ktorých sa oplatí investovať. Prezradíme, ako si otvoriť vlastnú kantínu alebo kaviareň. Dozviete sa tiež, ako uspieť vďaka umývaniu áut bez vody. Predstavíme vám tipy na biznis, ktoré zarábajú nie iba v letných mesiacoch, alebo to, ako si vybrať ziskový franšízový koncept. To všetko sa dočítate v magazínu Vlastní firma FRANCHISING.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?