Štíhly biznis porastie
Podľa údajov Štátneho zdravotného ústavu je ľudí s nadváhou (BMI väčšou ako 25), preobezitou (BMI 25 až 30) a obezitou (BMI väčšou ako 30) viac ako 60% z nás. Obezita je najrozšírenejšie civilizačné ochorenie a kvôli nej vznikajú u obéznych závažné choroby. Ďalšie výskumy z oblasti personalistiky ukazujú, že obézni ľudia majú horšie uplatnenie na trhu práce a prednosť dostávajú „štíhlejší“ kandidáti. Síce sa súbežne s tým dostáva na verejnosť tému diskriminácie, ale stále u nás prevláda prax, kedy najmä v súkromnom sektore si zamestnávateľ vyberá podľa vlastného uváženia. Preto sa počas života takmer každý človek s nadváhou dostane do situácie, keď svoje problémy chce riešiť, či už z estetických alebo zdravotných dôvodov.
Vzniká tým pomerne veľký trh so službami v oblasti chudnutia a zdravia. Značka Naturhouse má na tomto poli za sebou už štvrťstoročie skúseností. Jej filozofia je založená na riešení predovšetkým príčin, nie následkov obezity. Teraz pôsobí v 32 krajinách sveta, kde má vyše 2000 pobočiek. Poradenstvo klientom je poskytované bezplatne, zisk pobočky pochádza z predaja produktov z vlastných európskych laboratórií. Medzi nutričným terapeutom a klientom musí fungovať dôvera – spolupráca prebieha formou týždenných konzultácií, na ktorých sa rieši úprava stravovacích návykov. „Ideálna pre spoluprácu s nami je kombinácia majiteľ/ka a súčasne výživový poradca. Tie pobočky, kde majiteľ/ka sama osobne poskytuje služby ako výživový poradca, dosahujú najlepšie výsledky. Na to aby bola pobočka úspešná, personál musí byť proklientsky orientovaný, vystupovať suverénne, ale ľudsky a empaticky,“ približuje osobnostné predpoklady franšízanta značky Ján Drábik, riaditeľ Naturhouse na Slovensku .
Vstupná investícia pre štandardnú predajňu je od 16 200 eur, ktorá zahŕňa nákup tovaru, zariadenie a úpravu obchodného priestoru. Za franšízovú licenciu franšízanti odvádzajú 300 eur ročne. Investícia sa obvykle vracia za 1 až 3 roky. „Ziskovosť pobočiek je rôzna. Ako sa hovorí, keď dvaja robia to isté, nikdy to nie je to isté. Máme pobočky so ziskom okolo 1500 eur, ale máme aj pobočky so ziskom 15 000 eur,“ uvádza k otázke návratnosti investície Drábik.
Aktuálne má franšízová sieť 35 aktívnych pobočiek a 27 franšízantov. „Záujemcov o spoluprácu s nami sa snažíme motivovať úspešnými pobočkami, ktoré dosahujú výborné výsledky. Organizujeme workshopy online a aj osobne. Vzdelávame našich poradcov a vedieme ich ku kvalite ponúkaných služieb. Veríme, že hlavne na východe krajiny, kde máme najmenšie pokrytie, trh zaplníme a naša služba bude dostupná pre širšie publikum,“ uvádza k možnostiam rozvoja značky Drábik.
Prečítaj články
Značka Naturhouse u nás pôsobí už zhruba 15 rokov. Za tú dobu otvorila aj s pomocou franšízantov 35 výživových poradní. Kto sa môže stať majiteľom ďalších franšíz?
Značka Naturhouse ponúka franšízantom 2 typy pobočiek podľa lokalít, v ktorých pôsobí. Koľko je potrebné investovať do rozbehnutia podnikania?
„Naše plány expanzie nezmenil ani koronavírus. Stále by sme radi dosiahli počet 150 predajní,“ hovorí Jan Gonda, master-franšízant siete Naturhouse pre ČR a SR.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Naturhouse otvoril už 36. výživovú poradňu na trhu. Vo finále by ich malo byť 50.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.