Obéznych pribúda / Až 60 % ľudí trpí nadváhou. Pomoc s riešením tohto problému je zaujímavá podnikateľská príležitosť.
Streda
17.07.2024
Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?
 

Podľa údajov Štátneho zdravotného ústavu je ľudí s nadváhou (BMI väčšou ako 25), preobezitou (BMI 25 až 30) a obezitou (BMI väčšou ako 30) viac ako 60% z nás. Obezita je najrozšírenejšie civilizačné ochorenie a kvôli nej vznikajú u obéznych závažné choroby. Ďalšie výskumy z oblasti personalistiky ukazujú, že obézni ľudia majú horšie uplatnenie na trhu práce a prednosť dostávajú „štíhlejší“ kandidáti. Síce sa súbežne s tým dostáva na verejnosť tému diskriminácie, ale stále u nás prevláda prax, kedy najmä v súkromnom sektore si zamestnávateľ vyberá podľa vlastného uváženia. Preto sa počas života takmer každý človek s nadváhou dostane do situácie, keď svoje problémy chce riešiť, či už z estetických alebo zdravotných dôvodov.

Vzniká tým pomerne veľký trh so službami v oblasti chudnutia a zdravia. Značka Naturhouse má na tomto poli za sebou už štvrťstoročie skúseností. Jej filozofia je založená na riešení predovšetkým príčin, nie následkov obezity. Teraz pôsobí v 32 krajinách sveta, kde má vyše 2000 pobočiek. Poradenstvo klientom je poskytované bezplatne, zisk pobočky pochádza z predaja produktov z vlastných európskych laboratórií. Medzi nutričným terapeutom a klientom musí fungovať dôvera – spolupráca prebieha formou týždenných konzultácií, na ktorých sa rieši úprava stravovacích návykov. „Ideálna pre spoluprácu s nami je kombinácia majiteľ/ka a súčasne výživový poradca. Tie pobočky, kde majiteľ/ka sama osobne poskytuje služby ako výživový poradca, dosahujú najlepšie výsledky. Na to aby bola pobočka úspešná, personál musí byť proklientsky orientovaný, vystupovať suverénne, ale ľudsky a empaticky,“ približuje osobnostné predpoklady franšízanta značky Ján Drábik, riaditeľ Naturhouse na Slovensku .

Vstupná investícia pre štandardnú predajňu je od 16 200 eur, ktorá zahŕňa nákup tovaru, zariadenie a úpravu obchodného priestoru. Za franšízovú licenciu franšízanti odvádzajú 300 eur ročne. Investícia sa obvykle vracia za 1 až 3 roky. „Ziskovosť pobočiek  je rôzna. Ako sa hovorí, keď dvaja robia to isté, nikdy to nie je to isté. Máme pobočky so ziskom okolo 1500 eur, ale máme aj pobočky so ziskom 15 000 eur,“ uvádza k otázke návratnosti investície Drábik.

Aktuálne má franšízová sieť 35 aktívnych  pobočiek a 27 franšízantov. „Záujemcov o spoluprácu s nami sa snažíme motivovať úspešnými pobočkami, ktoré dosahujú výborné výsledky. Organizujeme workshopy online a aj osobne. Vzdelávame našich poradcov a vedieme ich ku kvalite ponúkaných služieb. Veríme, že hlavne na východe krajiny, kde máme najmenšie pokrytie, trh zaplníme a naša služba bude dostupná pre širšie publikum,“ uvádza k možnostiam rozvoja značky Drábik.


Naturhouse pomáha chudnúť / Pre osobnosti s kladným vzťahom k zdravej výžive je biznis vo forme nutričného poradenstva šanca.

Populárne na fóre