Uvolnená atmosféra je vo franšíze plus
Hoci je v moravskej metropole Kaliforňan len krátko, už má svojich verných fanúšikov. Napríklad keď na sociálnych sieťach vyzval organizátor súťaže Gourmet Brno verejnosť, aby navrhovali nových adeptov na známe ocenenie, medzi podnikmi bol Kaliforňan spomínaný niekoľkokrát. Nápad priniesť bratislavský koncept personalizovaných a nutrične vyvážených „misiek“ vznikol v hlave Denisa Kurtulíka. Skúsenosti s modernou gastronómiou už mal z Holandska, kde vlastnil úspešnú reštauráciu, ale najmä kvôli pandémii sa ju so spoločníkom rozhodli predať. Avšak gastronómia je často láskou na celý život a po čase sa začal zaoberať myšlienkou na podnikanie znova: „Do Kaliforňana som sa chodil pravidelne najesť, pretože pre mňa bolo vždy veľkou výhodou ako rýchlo si dokážem odtiaľ odniesť nutrične vyvážené jedlo. Zároveň je super že menu sa denne obmieňa čiže je to typ prevádzky, do ktorého môžem chodiť aj každý deň a neobjesť sa toho,“ uvádza k prvej inšpirácii začať pod touto značkou Denis Kurtulík.
Brno mu dávalo zmysel vzhľadom na dobrú dostupnosť – je to najbližšia metropola, kde konkurencia tohto typu stravovania zatiaľ neexistovala. Počas rozbiehania podnikania ocenil, že sa rozhodol prevziať už existujúci franšízový model: „Každé podnikanie môže byť na začiatku ťažké, pretože je to niečo nové, treba sa zorientovať v nových procesoch, ale bolo to určite ľahšie akoby som mal vymýšľať úplne nový koncept sám,“ hovorí Denis. Pripúšťa, že počiatočné investície neboli malé: „ Počiatočná investícia pre akúkoľvek gastro prevádzku nie je nízka, hlavne čo sa týka kuchynského zariadenia. Tým, že má Kaliforňan zazmluvnených dodavatelov, aj pri počiatočných investíciách, aj z dlhodobého hľadiska, sa to určite viac oplatí,“ udáva k otázkam počiatočných investícií franšízant. Pokiaľ ide o rentabilitu, pán Kurtulík nechce prezrádzať konkrétne čísla, iba uvádza, že sa vyvíja dobre vďaka tomu, že si značku ľudia v Brne obľúbili. Najväčšiu základňu pravidelných hostí tvoria pracujúci ľudia, ktorí si počas dňa chcú odbehnúť na rýchle a kvalitné jedlo.
Podiel na celkovom úspechu má podľa Denisa aj spolupráca s franšízorom: „Podpora aj spolupráca bola a je super. Pracujeme spolu skoro každý deň na vylepšovaní, nikdy nebol problém spolu vyriešiť nečakanú situáciu a taká uvolnená atmosféra ako je na našich prevádzkach je aj medzi nami a franšízorom.“
Prečítaj články
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Street food s možnosťou zostaviť si misku z čerstvých a zdravých surovín Bratislavčanov baví. Teraz sa franšíza rozrastá aj do ďalších miest a ponúka podnikat aj novým záujemcom.
„V tomto roku sa zameriame najmä na expanziu mimo Bratislavu. Chceme otvoriť štyri nové pobočky," hovorí Michaela Smrtičová z vedenia franšízovej siete Kaliforňan.
Obohatiť gastronomický trh plánuje svojou ponukou bowl koncept Kaliforňan, bistro, ktoré zmenilo pojem ‘slovenský fast-food‘. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Magazín Enterpreneur vytvoril rebríček TOP 200 Franchis za rok 2014. McDonald’s obhájil svoje prvenstvo.