Kebab a grilované kurčatá v jednej franšíze
Príbeh zakladateľa značky Ľubora Lelovitsa začína na začiatku milénia, kedy si na zahraničných cestách obľúbil kebab ako jednoduché, pritom variabilné občerstvenie. V roku 2005 otvoril prvú pobočku v Košiciach, čoskoro sa rozšíril do Maďarska a od roku 2008 funguje ako franšízový fast food. Základný kebabový sortiment postupne doplnili špeciality z kuracieho mäsa, syrové pochúťky a zemiakové chuťovky.
Ide o prvú medzinárodnú franšízu na báze kebabu, ktorá má pôvod na Slovensku. Podľa vyjadrenia Ľubora Lelovitsa dokáže franšízantov efektívne podporiť vo všetkých krokoch začiatku podnikania – franšízor pozná naše podmienky po stránke lokality, zmlúv, marketingu a dokáže naučiť aj zvládnutie každodennej prevádzky. Počiatočná investícia se pohybuje okolo 40 000 až 80 000 euro plus licenciu za 10 000 eur. Návratnosť investície je možné podľa franšízora dosiahnuť v horizonte 2 až 3 rokov.
„Aktuálne máme veľa ponúk na otvorenie nových prevádzok na Slovensku aj v Česku. Bohužiaľ ich ale kapacitne nedokážeme všetky realizovať. Potrebujeme nových franšízantov, ktorí by sa ich ujali. Môžeme prezradiť, že dve teraz chystáme v Košiciach a Prešove,“ uvádza k aktuálnej situácii na trhu zakladateľ značky Ľubor Lelovits.
Zaujímavý je aj ich nový nápad na rozšírenie fastfoodovej ponuky o grilované kurčatá. „V minulom roku sme vyvinuli nový koncept, ktorý sa napojil na Mr. Kebab. Jedná sa o značku Pipi Grill, ktorý sme k Mr. Kebab pripojili najprv v OC Galeria Košice a pobočka sa tým výborne rozbehla, významne to oživilo celú prevádzku,“ chváli výsledky franšízor.
Záujemcom o franšízové podnikanie v gastronómii odporúča začať v mestách nad 10 000 obyvateľov. „Covid už skončil a opadol strach z budúcnosti. Teraz je čas rozbehnúť zavedené podnikanie a na to je Mr. Kebab predurčený,“ vysvetľuje pán Lelovits.

Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
„V súčasnom nepredvídateľnom období by som si ako začínajúci podnikateľ prioritne vybral franchísu pred samostatnosťou," hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Fastfoodové franšízy sú v kurzu. Pre mnohých predstavujú šancu na rozbehnutie podnikania v gastroodbore. Jednou zo značiek, ktoré chcú na trhu ďalej expandovať je Mr. Kebab.
„Po dobu 6 mesiacov v čase pandémie sme franšízantom neúčtovali žiadne franšízové poplatky," prezrádza majiteľ a zakladateľ siete Mr. Kebab Ľubor Lelovits.
„Doba je bolestivá, ale o to viac sa snažíme náš koncept upravovať a posúvať ďalej. Spúšťame nové produkty a zaviedli sme nové služby,“ hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.