Otvárame obchod s oblečením pre deti
Táto pôvodom poľská sieť predajní detského oblečenia má aj naďalej ambície rásť v Česku a navýšiť počet pobočiek. Dôležitým faktorom, vďaka ktorému by sa značke mohlo podariť pripojiť k existujúcim pobočkám ďalšie, je stály záujem o otvorenie obchodov nielen zo strany potenciálnych franšízantov, ale aj obchodných centier, ktoré stoja o to, mať túto značku vo svojom portfóliu.
Jedným z dôvodov, prečo je franšíza Coccodrillo pre podnikateľov zaujímavá, je výška investície, ktorú musí každý franšízant do rozbehnutia svojho nového podnikania vložiť. Pohybuje sa okolo 14 tisíc eur a pokryje plné zariadenie predajne, ktoré následne franšízantovi zostáva. Čo sa týka nákladov na nákup tovaru, ani tam na franšízantov nečaká povinnosť investovať vysoké čiastky. Platí zaň totiž kauciu a následne im je vyplatená provízia za predaj tovaru. Nemajú tak „utopené“ financie v zásobách a preplnené sklady nepredaným tovarom. Ako prezradila franšízová manažérka Coccodrillo Renata Kubáňová, nepredaný tovar od franšízových partnerov centrála po uplynutí sezóny prevezme a zásobis ich novou kolekciou.
Vzťahy so zákazníkmi
Záujem vedenia spoločnosti Coccodrillo je nájsť uchádzačov o licenciu, ktorí budú chcieť aktívne vo svojom obchode pôsobiť. Jednak to dáva väčší ekonomický zmysel, a tiež je to ideálny spôsob, ako nadviazať kontakt a vzťah so zákazníkmi, ktorí sú alfou a omegou úspešného obchodníka. Franšízant Coccodrillo by tak mal byť ambasádorom značky vo svojom regióne, poznať svojich malých i veľkých zákazníkov, vedieť o nich čo najviac.
O význame spomínanej lojality sa franšízanti Coccodrillo presvedčili najmä v čase covidu, keď predávali aj napriek tomu, že ich obchody zatvorili vládne nariadenia. Mnoho franšízantov sa vtedy rozhodlo využiť to, že mohli vybavovať napríklad telefonické alebo e-mailové objednávky a „predávať“ vopred objednaný tovar tzv. z okienka. A zákazníci to využívali. Veľa z nich však počkalo, až sa im dvere obchodov otvoria a nenakúpili si tovar z e-shopov, ale od „svojich” obchodníkov.
Prečítaj články
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Expanzia značky Coccodrillo u nás pokračuje. Od začiatku roka pribudli 3 nové pobočky. Aká vysoká investícia na franšízantov čaká?
Nové pobočky na Slovensku aj v Česku. Taký bol rok 2020 pre značku Coccodrillo. Franšízantom pomohli loajálni zákazníci.
Zapojení do chodu predajní, takí sú franšízanti siete Coccodrillo. Investorov medzi nimi nenájdete. Ako sa im teraz darí?
Prievidza, Žilina a Poprad. Tri mestá, v ktorých fungujú obchody s oblečením pre deti Coccodrillo. Cieľom siete je ďalší rast.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.