Rastúci záujem o licencie
Aj keď opatrenia v súvislosti s ochorením COVID-19 v tomto roku viac či menej obmedzili fungovanie pobočiek tohto konceptu, dá sa povedať, že značka detského oblečenia Coccodrillo má za sebou úspešný rok. Na tuzemskom trhu sa jej sieť rozrástla o 6 nových pobočiek. Novými pobočkami sa môžu pýšiť mesta Čadca, Michalovce, Bratislava, Banská Bystrica, Trnava a Rožňava. O jednu predajňu sa rozšírila aj sieť v Česku. Vznikla premenou z obchodu konkurenčnej značky, ktorá ukončila svoje aktivity na spomínanom trhu. Zo záujmu o franšízové licencie je možné vidieť, že zastúpenie tejto módnej značky zameranej na deti sa bude aj v nasledujúcom roku v oboch krajinách zväčšovať. Renata Kubáňová, franšízová manažérka Coccodrillo, ktorá má na starosti český a slovenský trh, prezradila že konkrétne plány ohľadom expanzie nie sú. Na základe skúsenosti z tohto roka je jasné, že ani v budúcom roku nebude jednoduché presne plánovať. Otvárať nové obchody sú však pripravení. Na Slovensku je už dnes jasné, že tu zaháji prevádzku päť nových franšíz.
Loajálnosť ako kľúč k úspechu
„Veľmi nás teší, že sa stále ozývajú noví a noví uchadzači o podnikanie pod našou značkou. Ako jednu z ich motivácie, okrem chuti podnikat pod overenou a kvalitnou značkou, vidím to, že v prípade Coccodrilla nie je nutná vysoká investícia do nákupu tovaru. Dávame im to ako bonus. Nemajú utopené peniaze v zásobách a preplnené sklady nepredaných tovarov,” vysvetľuje Renata Kubáňová s tým, že nepredané tovary od nich centrála po uplynutí sezóny prevezme a zásobí ich novou kolekciou. Tá sa klasicky objavuje dvakrát ročne a zákazníci ju netrpezlivo očakávajú . Práve verní zákazníci a ich vzťah s majiteľmi jednotlivých franšízových predajní je možno jedným z dôvodov, prečo ani napriek výrazným obmedzeniam nemusel žiadny franšízant zatvoriť svoj obchod.
Prečítaj články
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Rodičia malých detí sú veľmi lojálni zákazníci. Ak nájdu značku oblečenia, ktorá im vyhovuje, sú jej verní. Vsádza na to aj franšíza Coccodrillo.
Expanzia značky Coccodrillo u nás pokračuje. Od začiatku roka pribudli 3 nové pobočky. Aká vysoká investícia na franšízantov čaká?
Zapojení do chodu predajní, takí sú franšízanti siete Coccodrillo. Investorov medzi nimi nenájdete. Ako sa im teraz darí?
Prievidza, Žilina a Poprad. Tri mestá, v ktorých fungujú obchody s oblečením pre deti Coccodrillo. Cieľom siete je ďalší rast.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Magazín Enterpreneur vytvoril rebríček TOP 200 Franchis za rok 2014. McDonald’s obhájil svoje prvenstvo.
Medzi veci, ktoré franšízantku spoločnosti NATURHOUSE Radku Tabačekovú prekvapili najviac, bola reakcia zákazníkov. Výživové poradenstvo nepoznali, pritom po ňom túžili.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.