Podnikanie zamerané na deti
Počas roka chce vedenie franšízového systému Coccodrillo ďalej rozšíriť svoju sieť predajní s detským oblečením. V Česku aj na Slovensku by radi otvorili minimálne tri nové pobočky. Na tom nič nemení ani momentálna situácia ohľadom vládnych nariadení, ktorá zatvorila všetky obchody pre zákazníkov. Svoje miesto by mali nájsť nové predajne na zaujímavých miestach v mestách s viac ako 20 tisíc obyvateľmi. Atraktívnymi lokalitami sú však aj mestá s nižším počtom obyvateľov, ktoré sa môžu pýšiť čulým turistickým ruchom.
V súčasnosti sa niektoré obchody značky Coccodrillo na českom trhu otvorili alebo se pripravuú na znovuotvorenie, ku ktorému by podľa plánov vlády malo prísť už čoskoro v závislosti od nárastu počtu nakazených. Plán na otvorenie obchodov na Slovensku predstaví vláda počas tohto týždňa. „Naše obchody sú zásobené novou kolekciou tovarov a franšízanti postupne nakupuju aj potrebnú dezinfekciu a ochranné prostriedky aby splnili všetky hygienické podmienky, ktoré vláda nastavila. Náklady s tým spojené im ako centrála preplácame,“ hovorí manažérka franšízových predajní Coccodrillo pre Českú republiku a Slovensko Renáta Kubáňová. A dodáva, že pre zákazníkov sú okrem novej kolekcie oblečenia pripravené aj zaujímavé akcie, čo by mohlo pomôcť franšízantom s vynahradením strát, ku ktorým došlo kvôli uzatvoreniu predajní.
Plány na ďalšiu expanziu nadväzujú na pomerne úspešný rok 2019, ktorý obzvlášť v Česku značka detského oblečenia zažila. Podarilo sa jej otvoriť 4 nové predajne. „Na Slovensku sme sa sústredili na budovanie značky a tiež na prípravu nových franšízových predajní, ktoré by čoskoro mali zahájiť prevádzku,“ prezradzuje Renáta Kubáňová s tým, že na otvorenie je pripravený obchod v Čadci, finišujú tiež prípravy v predajni v Michalovciach. Otvorenie novej bratislavskej pobočky, ktoré bolo naplánované na apríl sa zatiaľ odsúva. Podľa Renaty Kubáňovej by však nemal byť problém ju otvoriť na začiatku júla.
Vzťah k značke aj k deťom
A akí sú franšízanti Coccodrillo? Renáta Kubáňová upozorňuje, že investora medzi nimi nenájdeme. Franšízovú licenciu tohto konceptu si obstarávajú ľudia, ktorí chcú na predajni osobne fungovať. Sú pripravení stať sa tvárou značky, tvárou, ktorú budú poznať všetci zákazníci ako oni budú poznať ich. Možno náhoda ale všetci súčasní franšízanti, ktorí pôsobia v sieti, sú rodičia, nikto z nich nie je bezdetný. Možno preto je ich vzťah k značke Coccodrillo srdečnou záležitosťou.
Pozitívnou správou pre všetkých potenciálnych záujemcov o obstaranie franšízovej licencie tejto siete obchodov je fakt, že jej franšízanti nemajú problém s hľadaním zamestnancov. A to aj v období, kedy si veľa firiem sťažovalo na nedostatok ľudí na pracovnom trhu. Tým, že sú franšízanti Coccodrillo zvyknutí pracovať za pultom svojich obchodov, sú schopní svoje skúsenosti dovzdať aj svojim zamestnancom. A tiež sa aj stáva že do svojho podnikania zapoja aj svoju rodinu a zo svojho franšízového podnikania urobia rodinné podnikanie. A to je často odolnejšie v období krízi, ako je aj tá, ktorá momentálne nastala vo svete.
Prečítaj články
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
„Na Slovensku hľadáme jedného master-franšízanta, ktorý od nás získa exkluzivitu na celý trh," hovorí Marek Halfar, zakladateľ vydavateľstva Modrý slon.
Expanzia značky Coccodrillo u nás pokračuje. Od začiatku roka pribudli 3 nové pobočky. Aká vysoká investícia na franšízantov čaká?
Nové pobočky na Slovensku aj v Česku. Taký bol rok 2020 pre značku Coccodrillo. Franšízantom pomohli loajálni zákazníci.
Prievidza, Žilina a Poprad. Tri mestá, v ktorých fungujú obchody s oblečením pre deti Coccodrillo. Cieľom siete je ďalší rast.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízing spôsobil revolúciu v globálnom podnikaní tým, že umožnil rýchlu expanziu s osvedčeným obchodným modelom. Objavte najväčšie franšízové siete, ktoré formujú priemyselné odvetvia po celom svete.
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
Franšízing poskytuje jedinečný obchodný model, ktorý ponúka významné výhody franšízorom aj franšízantom. Aké to sú?