Vlastná firma za 20 tisíc eur
Zakladať firmu, budovať si dobré meno na trhu, lákať na svoju značku zákazníkov, to všetko pre začínajúceho podnikateľa či podnikateľku znamená investovať veľa času a často aj veľa peňazí. Riešením v takomto prípade môže byť obstaranie franšízovej licencie. Jej poskytovateľ totiž už veľký podiel práce odviedol za vás. Nie vždy je ale potrebné do podnikania pod zavedenou značkou investovať vysoké hodnoty. Dobrou správou totiž je, že na Slovensku fungujú aj franšízy, s ktorými môžete začať podnikať už s kapitálom nižším ako 20 tisíc eur. Nájdeme ich v najrôznejších odboroch. Zaujíma vás, ktoré to sú?
Zisk z módy
Minimálně10 tisíc eur musí investovať záujemca o podnikanie so značkou predajní obuvi Ekotopánky. Konečná výška investície je závislá od veľkosti obchodu a nutnosti stavebných úprav, ktoré bude potrebné realizovať. Táto suma pokryje náklady spojené so zariadením obchodu a tiež nákup prvých skladových zásob. Dôležité pravidlo, ktoré musia franšízanti dodržiavať, sa týka zloženia sortimentu. Vo franšízach Ekotopánky sa môžu predávať iba topánky značky Natural World.
Vysoké investície nečakajú ani na tých, ktorým do oka padla franšíza Coccodrillo. Finančné prostriedky, ktoré je nutné vynaložiť na otvorenie obchodu sa totiž pohybujú okolo 14 tisíc eur, a to vrátane plného zariadenia predajne, ktoré zostáva majetkom franšízanta. Za nižšími počiatočnými nákladmi stojí fakt, že franšízor nevyberá vstupný licenčný poplatok a tiež to, že na franšízanta nečakajú vysoké výdaje spojené s nákupom tovaru do obchodu. Zaplatia za to iba kauciu a následne je im vyplatená provízia za jeho predaj. Franšízantom zostávajú prostriedky, ktoré môžu použiť napríklad na marketing v regióne, v ktorom pôsobia.
Podnikanie v žalúdku
Veľa Slovákov, ktorí uvažujú o rozbehnutí vlastného podnikania, aspoň chvíľu premýšľa o vlastnej reštaurácii, kaviarni, bistre alebo cukrárni. Nemusí to byť nesplniteľný sen ani v momente, kedy nemáte na svojom konte peniaze na obstaranie licencie McDonald´s či iného známeho franšízového gastronomického reťazca.
Franšízová sieť zmrzlinární Ice'n'go dáva príležitosť aj tým, ktorí by radi spojili svoju budúcnosť s konceptom predávajúcim kvalitnú zmrzlinu. Jednorazová investícia do pobočky siete Ice'n'go, vyjde franšízanta 2 až 7 tisíc eur, zahŕňa kompletné zariadenie predajne, licenciu, školenie a ďalšie služby. Konečná hodnota, ktorú bude musieť franšízový partner do podnikania pod touto značkou investovať, závisí od výberu veľkosti predajného stánku. Priebežné franšízové poplatky si firma neúčtuje.
Zisk vďaka vzdelaniu
Áno, stále platí, že kto sa dobre učil, môže sa tešiť na väčšiu výplatu. Na druhú stranu na zaujímavé zisky sa môže tešiť aj ten, kto sa rozhodol budovať podnikanie v oblasti vzdelávania. A do začiatku nemusí investovať príliš veľa.
Na hodnote 3500 eur začína výška investície spojená s rozbehnutím podnikania s jazykovou školou Zaraz. Franšízant po podpise franšízovej zmluvy získa školenie vedenia pobočky jazykovej školy v zvolenom regióne. Zároveň sa stane aj jej majiteľom. V rámci spolupráce získa franšízant know-how školenia pre seba aj svojich lektorov. S ich výberom mu franšízor pomáha. Pre lektorov má koncept pripravený vzdelávací systém, v rámci ktorého sa budú školiť počas celej doby spolupráce.
Investícia do cca 7,5 až 11,5 tisíca eur čaká na záujemcu o franšízovú licenciu vzdelávacieho konceptu Edukido, ktorý chce na tuzemský trh preniknúť zo susedného Poľska. Aktuálne u nás hľadá franšízantov, ktorých úlohou bude otvárať a viesť kurzy pre deti vo veku 3 až 12 rokov. Výhodou je, že nie je nutné, aby mali vlastné učebne. Na spolupráci sa môžu dohodnúť s materskými či základnými školami. Súčasťou investície je aj nákup učebných LEGO® sad, ktoré lektori používajú vo výučbe.
Vysoké finančné prostriedky nemusia vynaložiť ani budúci franšízanti pôvodom britského konceptu YoungEngineers, ktorý sa zameriavajú na mimoškolské vzdelávanie detí v oblasti vedy, techniky, strojárenstva a matematiky. Investícia do otvorenia pobočky sa pohybuje od 1,5 do 20 tisíc dolárov (cca 1,250 - 16,700 EUR). Konečná výška závisí od veľkosti pobočky a jej zariadenia. Každá škola YoungEngineers získa územnú exkluzivitu pre spádovú oblasť so zhruba 100 tisíc obyvateľmi, vďaka čomu je podľa franšízora zabezpečené úspešné fungovanie danej pobočky.
Nech sa rozhodnete pre podnikania s franšízou v akomkoľvek odbore, je na vás, koľko do rozbehnutia vlastnej firmy chcete, a hlavne môžete investovať. Pravdou ale je, že výška počiatočných finančných nákladov by nemala byť jediným kritériom vášho výberu. Určite zvážte aj váš vzťah k odboru, do ktorého sa chcete púšťať a nezabudnite si vami vybrané koncepty poriadne preveriť. Možno zistíte, že menej finančne nákladná franšíza je na dosiahnutie úspechu pripravená lepšie ako tá za milióny.
Prečítaj články
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi ?
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
Celosvetová franšíza The Alternative Board poskytuje manažérske a obchodné poradenstvo už vyše 30 rokov. Na Slovensku dopyt po ich službách rastie a preto hľadá nových franšízantov.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...