Podnikanie s vlastnou kávou

Pomocná ruka / Meron poskytuje svojim franšízantom úvodnú a priebežnú podporu. Tá zahŕňa: prevádzku, vývoj, marketing, školenia / ľudské zdroje, dodávateľský reťazec, zabezpečovanie kvality, finančnú, manažérsku a obchodnú stratégiu.
Pondelok
07.06.2021
Milovníci kávy môžu zbystriť. Na slovenský trh mieri nový kaviarenský franšízový koncept Meron. Koľko investujú franšízanti do otvorenia pobočky?
 

Za vznikom značky Meron stojí tím investorov z rumunskej Kluže, ktorí pred 6 rokmi vytvorili tento kaviarenský koncept s cieľom rozšíriť ho následne prostredníctvom franšízových licencií do ďalších regiónov. V súčasnosti má na domácom trhu 19 pobočiek, z ktorých 9 je v rukách franšízantov. Nastal čas na expanziu za hranice. Svojich franšízantov hľadá aj na Slovensku.

Podnikatelia, ktorí by svoju budúcnosť chceli spojiť so sieťou kaviarní, ktorá sa opiera o výberovú kávu praženú vo vlastnej pražiarni Meron Roastery, by mali mať k tomuto celosvetovo obľúbenému a energiou nabitému nápoju veľmi pozitívny vzťah, aby zapadli do tímu kávových nadšencov, ktorí koncept rozvíja. „Naším poslaním je propagovať výnimočnosť kávového priemyslu. Pražíme kávu. Pijeme kávu. Učíme sa kávu. Zdieľame kávu. Naša vášeň pre výberovú kávu je zdielaná s farmármi, ktorí dôkladne sledujú a kontrolujú fázy pestovania, zberu a spracovania kávových zŕn,“ hovorí poskytovateľ franšízovej licencie.

Láska a biznis

Okrem toho by  uchádzač o licenciu mal byť pripravený investovať do otvorenia svojej kaviarne približne 100 až 120 tisíc eur. Pripojením sa k franšízovej sieti získa zo strany franšízora podporu v najrôznejších oblastiach, a to nie iba na začiatku spolupráce – od pomoci s výberom vhodného miesta, cez návrh dizajnu až po školenia manažérov a celého tímu franšízanta. Samozrejmosťou je odovzdanie know-how formou franšízového manuálu, ktorého dodržiavanie je prvým predpokladom úspechu podnikania pod touto značkou.

Čo sa vlastností franšízanta týka, nestačí iba milovať kávu. Vedenie konceptu Meron hľadá vo svojich partneroch vodcovské schopnosti, vrátane schopnosti svoj tím inšpirovať, motivovať a smerovať ku spoločnému cieľu. Na to sú nevyhnutné komunikačné schopnosti, vysoká motivácia a schopnosť  sebariadenia. Ako franšízant by mal podnikateľ dodržiavať postupy, systémy a procesy nastavené franšízorom.


Chute z celého sveta / Minimálne raz za mesiac mení vedenie konceptu Meron pôvod kávy, vždy ide ale o dlho vyhľadávané odrody z rôznych rodinných fariem a pestované tradične v komunitách venovaných kávovým plantážam – napr. Rwanda, Etiópia, Brazília, Guatemala a pod.