Slovensko ako cieľ / Momentálne BodyChief doručuje krabičky do viac ako 30 miest vo Varšave a do takmer 700 okolitých miest. Vlastné franšízové prevádzky sú tiež v Anglicku a Nemecku.
Štvrtok
25.04.2019
Zaujíma vás podnikanie v oblasti zdravého stravovania? Čo poviete na franšízu Body Chief s očakávanou návratnosťou investície okolo 12 mesiacov?
 

Po troch rokoch rozvoja na domácom poľskom trhu sa franšízová značka BodyChief, ktorá pôsobí v oblasti diétneho cateringu prostredníctvom krabičiek, rozhodla pre expanziu na zahraničné trhy. Vedeniu siete došlo, že záujem o zdravý životní štýl by mohli mať zákazníci aj v iných krajinách. „Jasnejšie obrysy táto naša vízia získala v momente, keď sa objavil partner, ktorý sa rozhodol našu značku predstaviť na britskom trhu. To bol prvý krok, k zahraničnej expanzii. Onedlho sme podpísali zmluvu s podnikateľom z Nemecka a teraz hľadáme záujemcu o rozvoj značky BodyChief i na Slovensku,“ hovorí Paulina Zatorska, ktorá má na starosti franšízový rozvoj BodyChief.

Voľba na Slovensko, ako ďalšiu destináciu pre rozvoj siete, padla hlavne kvôli jej geografickej polohe. Tiež zvyky, kultúra a jedlo sú poľským pomerne podobné. Na tomto trhu počíta BodyChief s udelením až dvoch franšízových licencií. Dôvodom tak nízkeho počtu je fakt, že nie je v záujme spoločnosti, aby si franšízanti navzájom v rámci lokality konkurovali. Cieľom je, umožniť im dostatočný priestor pre rozvoj podnikania s franšízovou licenciou.

Preto  vedenie značky hľadá vynaliezavých a angažovaných franšízantov s nadšením pre zdravé potraviny a životný štýl, ktorí uvedú na trh nový produkt a oslovia s ním zákazníkov. Podmienkou nadviazania spolupráce sú skúsenosti z potravinárskeho priemyslu a tiež znalosti a skúsenosti v oblasti predaja a marketingu, najmä pri uvádzaní produktov do nových lokalít. Veľmi dôležitá je pre budúceho franšízového partnera znalosť miestneho trhu. Tiež je treba, aby franšízant BodyChief mal dostatočný kapitál potrebný na pokrytie investičných i prevádzkových nákladov.

„Náš franšízant musí byť pripravený na samostatné podnikanie. Samozrejme, že poskytujeme pomoc a podporu v každom okamihu. Franšízant je však osoba zodpovedná za všetky rozhodnutia. Partner, ktorý s nami bude pracovať, bude zodpovedný za výrobu, ak  si vyberie franšízový model s vlastnou výrobou, proces predaja, dodanie zákazníkom a marketing. Mal by dodržiavať štandardy spoločnosti a splniť konkrétny plán predaja,“ vysvetľuje Paulina Zátorská.

Cena franšízovej licencie BodyChief činí 10 tisíc eur, 30 tisíc eur investuje franšízant do prispôsobenia priestoru na výrobu, nákup/leasing prostriedkov na dodanie, náklady na predaj, franšízové ​​náklady. Poplatok za úvodný balíček zahrňuje internetovú stránku, ktorú bude franšízant využívať, systém objednávok, dokumentáciu pre šoféra a prístup k mailom a doméne, čo celkovo stojí 4 tisíc eur. Marketingový poplatok činí 500 eur mesačne. S návratom investície môže franšízant podľa Pauliny Zatorskej počítať v horizonte jedného roka.

BodyChief zákazníkom ponúka čerstvú, zdravú a vyváženú stravu, ktorá denne obsahuje 5 jedál. BodyChief si obľúbia aj ľudia so špeciálnymi požiadavkami na stravovanie, v ponuke má širokú škálu diét s rôznymi možnosťami kalórií, ako je napríklad bezlepková diéta, vegetariánska strava alebo diéta Junior. „Máme niekoľko typov klientov, ale obvykle sú to ľudia, ktorí chcú zhodiť, jesť zdravo, športovci alebo ľudia s náročným zamestnaním,“ dopĺňa Paulina Zatorska.


Krabičky na prianie / Ponukou produktov sa BodyChief snaží prispôsobiť miestnym trhom. Okrem návrhu franšízanta môžu ponuku ovplyvniť i zákazníci, ktorí sa jedlami tejto značky stravujú.

Populárne na fóre