Zisk v krabičkách
Po troch rokoch rozvoja na domácom poľskom trhu sa franšízová značka BodyChief, ktorá pôsobí v oblasti diétneho cateringu prostredníctvom krabičiek, rozhodla pre expanziu na zahraničné trhy. Vedeniu siete došlo, že záujem o zdravý životní štýl by mohli mať zákazníci aj v iných krajinách. „Jasnejšie obrysy táto naša vízia získala v momente, keď sa objavil partner, ktorý sa rozhodol našu značku predstaviť na britskom trhu. To bol prvý krok, k zahraničnej expanzii. Onedlho sme podpísali zmluvu s podnikateľom z Nemecka a teraz hľadáme záujemcu o rozvoj značky BodyChief i na Slovensku,“ hovorí Paulina Zatorska, ktorá má na starosti franšízový rozvoj BodyChief.
Voľba na Slovensko, ako ďalšiu destináciu pre rozvoj siete, padla hlavne kvôli jej geografickej polohe. Tiež zvyky, kultúra a jedlo sú poľským pomerne podobné. Na tomto trhu počíta BodyChief s udelením až dvoch franšízových licencií. Dôvodom tak nízkeho počtu je fakt, že nie je v záujme spoločnosti, aby si franšízanti navzájom v rámci lokality konkurovali. Cieľom je, umožniť im dostatočný priestor pre rozvoj podnikania s franšízovou licenciou.
Preto vedenie značky hľadá vynaliezavých a angažovaných franšízantov s nadšením pre zdravé potraviny a životný štýl, ktorí uvedú na trh nový produkt a oslovia s ním zákazníkov. Podmienkou nadviazania spolupráce sú skúsenosti z potravinárskeho priemyslu a tiež znalosti a skúsenosti v oblasti predaja a marketingu, najmä pri uvádzaní produktov do nových lokalít. Veľmi dôležitá je pre budúceho franšízového partnera znalosť miestneho trhu. Tiež je treba, aby franšízant BodyChief mal dostatočný kapitál potrebný na pokrytie investičných i prevádzkových nákladov.
„Náš franšízant musí byť pripravený na samostatné podnikanie. Samozrejme, že poskytujeme pomoc a podporu v každom okamihu. Franšízant je však osoba zodpovedná za všetky rozhodnutia. Partner, ktorý s nami bude pracovať, bude zodpovedný za výrobu, ak si vyberie franšízový model s vlastnou výrobou, proces predaja, dodanie zákazníkom a marketing. Mal by dodržiavať štandardy spoločnosti a splniť konkrétny plán predaja,“ vysvetľuje Paulina Zátorská.
Cena franšízovej licencie BodyChief činí 10 tisíc eur, 30 tisíc eur investuje franšízant do prispôsobenia priestoru na výrobu, nákup/leasing prostriedkov na dodanie, náklady na predaj, franšízové náklady. Poplatok za úvodný balíček zahrňuje internetovú stránku, ktorú bude franšízant využívať, systém objednávok, dokumentáciu pre šoféra a prístup k mailom a doméne, čo celkovo stojí 4 tisíc eur. Marketingový poplatok činí 500 eur mesačne. S návratom investície môže franšízant podľa Pauliny Zatorskej počítať v horizonte jedného roka.
BodyChief zákazníkom ponúka čerstvú, zdravú a vyváženú stravu, ktorá denne obsahuje 5 jedál. BodyChief si obľúbia aj ľudia so špeciálnymi požiadavkami na stravovanie, v ponuke má širokú škálu diét s rôznymi možnosťami kalórií, ako je napríklad bezlepková diéta, vegetariánska strava alebo diéta Junior. „Máme niekoľko typov klientov, ale obvykle sú to ľudia, ktorí chcú zhodiť, jesť zdravo, športovci alebo ľudia s náročným zamestnaním,“ dopĺňa Paulina Zatorska.

Prečítaj články

Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.