Oxalis vstúpil s franšízou na Slovensko
Na českom trhu začala značka Oxalis budovať franšízový koncept v roku 1998. Dnes má 62 pobočiek a ďalšie dve v príprave. Jej sieť momentálne zasahuje do všetkých krajských miest. O ďalších franšízových licenciách vyjednáva so svojimi súčasnými, tzv. kľúčovými veľkoobchodnými zákazníkmi. „Tí prevádzkujú predajne s väčšinovým objemom nášho sortimentu, ale ten je ďalej doplnený ďalším tovarom, ako napríklad kozmetikou, korením, drobnými darčekmi a pod. Tieto prevádzky zatiaľ naše podmienky franšízy nesplňujú. Sú to najčastejšie lokality pod 30 tisíc obyvateľov, ale so stálou zákazníckou základnou, ktorá chce našu značku,“ hovorí marketingová manažérka Oxalis Helena Mertová s tým, že počty svojich jednotiek čiastočne rozširujú aj súčasní franšízoví partneri v rámci svojich lokalít, takže i tu dochádza k postupnému rastu.
Ďalšiu expanziu musí vedenie siete dôkladne korigovať, aby nedošlo ku situácii, že si jednotlivé predajne v rámci siete a v rámci relatívne malého trhu začnú samy konkurovať. Tiež preto sa pustila do realizácie plánov ohľadom expanzie do zahraničia. A prvým krokom bol vstup s franšízovými licenciami na trh Slovenska, kde doteraz prevádzkovala spoločnosť Oxalis iba štyri vlastné pobočky v Bratislave.
Európa aj celý svet
Tento rok v septembri však nastala zmena. Prevádzku zahájili historicky prvé franšízové pobočky, a to v OC Europa v Banskej Bystrici a v Nitre, v OC Mlyny. Momentálne už formou priameho franšízingu pripravuje otvorenie predajní v Košiciach a Poprade. Ďalšie 3 až 4 predajne sú plánované pre najbližšie obdobie. Rozšírením pobočkovej siete však plány na úspech v zahraničí nekončia. Ako najpravdepodobnejšie sa rysujú poľský a rumunský trh, kde má Oxalis so svojim sortimentom veľmi dobré skúsenosti a tiež preverených obchodných partnerov, ktorí už o túto formu spolupráce prejavili záujem.

Prečítaj články

Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.