Oxalis vstúpil s franšízou na Slovensko
Na českom trhu začala značka Oxalis budovať franšízový koncept v roku 1998. Dnes má 62 pobočiek a ďalšie dve v príprave. Jej sieť momentálne zasahuje do všetkých krajských miest. O ďalších franšízových licenciách vyjednáva so svojimi súčasnými, tzv. kľúčovými veľkoobchodnými zákazníkmi. „Tí prevádzkujú predajne s väčšinovým objemom nášho sortimentu, ale ten je ďalej doplnený ďalším tovarom, ako napríklad kozmetikou, korením, drobnými darčekmi a pod. Tieto prevádzky zatiaľ naše podmienky franšízy nesplňujú. Sú to najčastejšie lokality pod 30 tisíc obyvateľov, ale so stálou zákazníckou základnou, ktorá chce našu značku,“ hovorí marketingová manažérka Oxalis Helena Mertová s tým, že počty svojich jednotiek čiastočne rozširujú aj súčasní franšízoví partneri v rámci svojich lokalít, takže i tu dochádza k postupnému rastu.
Ďalšiu expanziu musí vedenie siete dôkladne korigovať, aby nedošlo ku situácii, že si jednotlivé predajne v rámci siete a v rámci relatívne malého trhu začnú samy konkurovať. Tiež preto sa pustila do realizácie plánov ohľadom expanzie do zahraničia. A prvým krokom bol vstup s franšízovými licenciami na trh Slovenska, kde doteraz prevádzkovala spoločnosť Oxalis iba štyri vlastné pobočky v Bratislave.
Európa aj celý svet
Tento rok v septembri však nastala zmena. Prevádzku zahájili historicky prvé franšízové pobočky, a to v OC Europa v Banskej Bystrici a v Nitre, v OC Mlyny. Momentálne už formou priameho franšízingu pripravuje otvorenie predajní v Košiciach a Poprade. Ďalšie 3 až 4 predajne sú plánované pre najbližšie obdobie. Rozšírením pobočkovej siete však plány na úspech v zahraničí nekončia. Ako najpravdepodobnejšie sa rysujú poľský a rumunský trh, kde má Oxalis so svojim sortimentom veľmi dobré skúsenosti a tiež preverených obchodných partnerov, ktorí už o túto formu spolupráce prejavili záujem.
Prečítaj články
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Značka obchodov s alkoholickými nápojmi 1.Day má na trhu 88 pobočiek. Všetky prevádzkujú externí partneri, tri z nich sú 100% franšízové.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
„Flexibilita, inovatívny prístup a schopnosť reagovať na zmeny budú zásadné pre úspech,“ odkazuje budúcim franšízantom Marek Halfar, riaditeľ poradenskej spoločnosti PROFIT system.