Franšízanti nám "rastú" z učiteľov

Pretože väčšina našich pobočiek rastie, rastie aj celkový počet klientov v ČR, ktorý sa koncom roka 2017 prehupol cez 8 000 klientov. Oproti rovnakému obdobiu v roku 2016 sme zaznamenali medziročný nárast v počte klientov o 10,3%, hovorí Barbora Tošenovská
Streda
21.02.2018
Počet škôl Helen Doron English stále rastie, záujem o výučbu trvá už 12 rokov, hovorí v rozhovore manažérka medzinárodného konceptu pre franšízing Barbora Tošenovská.
 

Koľko nových franšíz sa vám podarilo sprevádzkovať v roku 2017? Narástol opäť aj počet vašich klientov?
Trendom Helen Doron English (HDE) posledných dvoch rokov je model tzv. minicentra. Je to franšíza, ktorá zaručuje exkluzivitu pre územie s počtom približne 20 000 obyvateľov. Stále častejšie nám do tohto typu franšízy doslova „dorastajú“ naši úspešní nezávislí učitelia pôsobiaci v menších mestách. Vo chvíli, kedy majú okolo 60 klientov sa totiž dostávajú do situácie, kedy potrebujú posilu v podobe ďalšieho učiteľa i väčšie priestory, a práve minicentrum sa ukázalo byť pre týchto úspešných učiteľov ideálnym riešením.

V roku 2017 sa franšízantmi stali naši nezávislí učitelia z Hodonína, Rychnova nad Knežnou a Dobříša. K podpisu franšízovej zmluvy na minicentrum HDE tiež v blízkej dobe pristúpia pobočky v Českom Krumlove a Uherskom Brode. Úplne novú pobočku sme otvorili v Beroune.

Koľko rokov už rastie záujem o vaše školy?
Záujem o niektorý z typov franšíz Helen Doron English trvá od samého začiatku našej pôsobnosti na českom trhu, teda od roku 2005. V súčasnosti nájdete naše pobočky na 86 miestach Českej republiky.

V minulom roku ste ponúkali možnosť podnikania pod značkou Helen Doron predovšetkým v menších mestách. Bude vaša tohtoročná stratégia pre expanziu rovnaká?
Stratégia bude podobná. Najmä teraz, keď sa osvedčil model minicentra, zamýšľame vyhľadávať nových partnerov prevažne v nezávislých učiteľoch v malých mestách a postupne si ich „vychovať“ do franšízantov s výhodou exkluzivity na danom území spravujúcich väčšie pobočky. Súčasne však budeme hľadať nových potenciálnych partnerov pre veľké mestá ako je Brno, Liberec alebo Karlovy Vary.

Hlavným cieľom roku 2018 bude otvorenie novej pobočky v Brne. Aktuálne hľadáme nového záujemca o franšízu v tomto meste. V prípade, že by sme vhodného kandidáta nenašli, zvažujeme i otvorenie ďalšej vlastnej pobočky.

V akých lokalitách vám franšízy momentálne chýbajú, a chceli by ste ich pokryť?
Už spomínané veľké mestá ako Brno, Liberec, Karlove Vary alebo Frýdek-Místek. Z menších miest napríklad Chomutov, Třebíč, Chrudim, Litomyšl, Svitavy alebo Dačice.

Váš koncept je starý takmer 30 rokov a záujem o neho u nás stále rastie. Čím si myslíte, že je to spôsobené?
Ako sama uvádzate, koncept HDE ako jediný na trhu stavia na viac ako 30 rokoch skúseností z oblasti pedagogiky, psychológie a tiež obchodu. Ako jediný z podobných franšízových konceptov ponúka svojim klientom 15 rokov nadväzujúcej výučby v podobe 15 na sebe nadväzujúcich kurzov angličtiny pre deti už od 3 mesiacov do 19 rokov a vďaka tomu aj širokú cieľovú skupinu spotrebiteľov pre svojich franšízových partnerov. Koncept HDE má prepracovaný systém podpory franšízantov; v ČR je najdlhšie pôsobiacou franšízou na trhu a súčasne franšízou s najväčším počtom klientov v danom odbore.

Učíte aj deti, ktorým sú iba tri mesiace. Stúpa záujem i medzi rodičmi tak malých detí?
Napriek tomu, že občas ešte stále narážame na neznalých, ktorí vzdelávanie najmenších považujú za úplný nezmysel a bláznovstvo, s potešením a určitým zadosťučinením v srdci môžem potvrdiť, že záujem rodičov o kurzy pre najmladšie deti každoročne stúpa. Bezpochýb je to spôsobené tým, že dnešní mladí rodičia si už lepšie uvedomujú, ako funguje ľudský mozok a ako je preto dôležité začať sa jazyky učiť čo najskôr ako je to možné…

V akom veku je teda ideálne prihlásiť deti do školy Helen Doron?
Všeobecne platí – čím skôr, tým lepšie… Ideálne teda je, ak dieťa nadviaže kontakt s druhým jazykom do druhého roka života.

Vo vašom odbore stále rastie konkurencia, ako proti nej aktuálne bojujete?
Konkurenciu monitorujeme a vítame ju. Verím, že práve vďaka nej dokážu naši klienti – študenti aj franšízoví partneri najlepšie pochopiť a oceniť výhody nášho programu.


Populárne na fóre