Franšízanti nám "rastú" z učiteľov

Koľko nových franšíz sa vám podarilo sprevádzkovať v roku 2017? Narástol opäť aj počet vašich klientov?
Trendom Helen Doron English (HDE) posledných dvoch rokov je model tzv. minicentra. Je to franšíza, ktorá zaručuje exkluzivitu pre územie s počtom približne 20 000 obyvateľov. Stále častejšie nám do tohto typu franšízy doslova „dorastajú“ naši úspešní nezávislí učitelia pôsobiaci v menších mestách. Vo chvíli, kedy majú okolo 60 klientov sa totiž dostávajú do situácie, kedy potrebujú posilu v podobe ďalšieho učiteľa i väčšie priestory, a práve minicentrum sa ukázalo byť pre týchto úspešných učiteľov ideálnym riešením.
V roku 2017 sa franšízantmi stali naši nezávislí učitelia z Hodonína, Rychnova nad Knežnou a Dobříša. K podpisu franšízovej zmluvy na minicentrum HDE tiež v blízkej dobe pristúpia pobočky v Českom Krumlove a Uherskom Brode. Úplne novú pobočku sme otvorili v Beroune.
Koľko rokov už rastie záujem o vaše školy?
Záujem o niektorý z typov franšíz Helen Doron English trvá od samého začiatku našej pôsobnosti na českom trhu, teda od roku 2005. V súčasnosti nájdete naše pobočky na 86 miestach Českej republiky.
V minulom roku ste ponúkali možnosť podnikania pod značkou Helen Doron predovšetkým v menších mestách. Bude vaša tohtoročná stratégia pre expanziu rovnaká?
Stratégia bude podobná. Najmä teraz, keď sa osvedčil model minicentra, zamýšľame vyhľadávať nových partnerov prevažne v nezávislých učiteľoch v malých mestách a postupne si ich „vychovať“ do franšízantov s výhodou exkluzivity na danom území spravujúcich väčšie pobočky. Súčasne však budeme hľadať nových potenciálnych partnerov pre veľké mestá ako je Brno, Liberec alebo Karlovy Vary.
Hlavným cieľom roku 2018 bude otvorenie novej pobočky v Brne. Aktuálne hľadáme nového záujemca o franšízu v tomto meste. V prípade, že by sme vhodného kandidáta nenašli, zvažujeme i otvorenie ďalšej vlastnej pobočky.
V akých lokalitách vám franšízy momentálne chýbajú, a chceli by ste ich pokryť?
Už spomínané veľké mestá ako Brno, Liberec, Karlove Vary alebo Frýdek-Místek. Z menších miest napríklad Chomutov, Třebíč, Chrudim, Litomyšl, Svitavy alebo Dačice.
Váš koncept je starý takmer 30 rokov a záujem o neho u nás stále rastie. Čím si myslíte, že je to spôsobené?
Ako sama uvádzate, koncept HDE ako jediný na trhu stavia na viac ako 30 rokoch skúseností z oblasti pedagogiky, psychológie a tiež obchodu. Ako jediný z podobných franšízových konceptov ponúka svojim klientom 15 rokov nadväzujúcej výučby v podobe 15 na sebe nadväzujúcich kurzov angličtiny pre deti už od 3 mesiacov do 19 rokov a vďaka tomu aj širokú cieľovú skupinu spotrebiteľov pre svojich franšízových partnerov. Koncept HDE má prepracovaný systém podpory franšízantov; v ČR je najdlhšie pôsobiacou franšízou na trhu a súčasne franšízou s najväčším počtom klientov v danom odbore.
Učíte aj deti, ktorým sú iba tri mesiace. Stúpa záujem i medzi rodičmi tak malých detí?
Napriek tomu, že občas ešte stále narážame na neznalých, ktorí vzdelávanie najmenších považujú za úplný nezmysel a bláznovstvo, s potešením a určitým zadosťučinením v srdci môžem potvrdiť, že záujem rodičov o kurzy pre najmladšie deti každoročne stúpa. Bezpochýb je to spôsobené tým, že dnešní mladí rodičia si už lepšie uvedomujú, ako funguje ľudský mozok a ako je preto dôležité začať sa jazyky učiť čo najskôr ako je to možné…
V akom veku je teda ideálne prihlásiť deti do školy Helen Doron?
Všeobecne platí – čím skôr, tým lepšie… Ideálne teda je, ak dieťa nadviaže kontakt s druhým jazykom do druhého roka života.
Vo vašom odbore stále rastie konkurencia, ako proti nej aktuálne bojujete?
Konkurenciu monitorujeme a vítame ju. Verím, že práve vďaka nej dokážu naši klienti – študenti aj franšízoví partneri najlepšie pochopiť a oceniť výhody nášho programu.
Prečítaj články

„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie

Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Zoznámte sa s nápadmi na podnikanie, do ktorých sa oplatí investovať. Prezradíme, ako si otvoriť vlastnú kantínu alebo kaviareň. Dozviete sa tiež, ako uspieť vďaka umývaniu áut bez vody. Predstavíme vám tipy na biznis, ktoré zarábajú nie iba v letných mesiacoch, alebo to, ako si vybrať ziskový franšízový koncept. To všetko sa dočítate v magazínu Vlastní firma FRANCHISING.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.