Silný partner eliminuje veľké riziká
Aké sú podľa vás hlavné konkurenčné výhody franchisingu s vami?
Dnešná doba prináša veľký boom online sveta a doba covidu tento vývoj ešte zosilnela. Ak chcete podnikať v online prostredí jazykového vzdelávania, pohybujete sa v obrovskej konkurencii veľkých firiem. Napríklad aplikácia Duo Lingua – ťažko dnes prídete s niečím, čo bude konkurovať ich značke, po stránke nákladov na vývoj, marketingu a podobne. Naše pobočky Zaraz stoja na tom, že lokálna konkurencia jazykových škôl často nemôže konkurovať nám – sme silným partnerom, ktorý eliminuje veľké riziká a s nami má franšízant šancu uspieť. Získa know-how, kompletný marketingový plán aj obchodnú stratégiu, ako osloviť firmy a získať klientov. Tiež investujeme do reklamy, takže pomáha aj to, že našu značku klienti poznajú z rádia a televízie.
Kto sú vaši typickí franšízanti?
Veľa franšízantov pochádza z našich lektorov. Zhruba 40 % záujemcov však prichádza zvonku a franšízová pobočka je pre nich investičná príležitosť. Ich motivácia je rôzna, napríklad moje rozhodnutie vychádzalo z potreby predávať niečo, čo má význam do budúcnosti. Naši klienti získavajú znalosti, ktoré im rozšíria možnosti podnikania, otvoria cestu k novej práci alebo povýšeniu. A tiež v neposlednom rade – tieto služby majú pomerne zaujímavú maržu.
Koľko máte momentálne pobočiek? Koľko ich pribudlo vlani a aké sú plány na 2024?
Momentálne máme 22 pobočiek, následkom pandémie sme dve zavreli. Boli sme totiž takmer neustále pod obmedzeniami a túto etapu sme prežili vďaka tomu, že sme mali finančné rezervy. Naši franšízanti občas diskutujú o tom, či je potrebné tieto rezervy tvoriť a podobné krízy ukazujú, že áno. Obvykle sa stretávame s dvoma modelmi riadenia – buďto je franšízantom lektor, sám na pobočke učí a má aj ďalších lektorov, alebo je franšízant predovšetkým manažér, stará sa napr. o tri pobočky a zamestnáva ďalších ľudí
Kde vidíte nevyčerpaný potenciál na založenie nových pobočiek?
Predovšetkým by sme radi posilnili východné Slovensko a mestá, ako je Prešov, Košice a ďalšie. Všeobecne je tu nižšia zamestnanosť a ľudia jazykové znalosti potrebujú pre pracovné uplatnenie. Určite je voľná kapacita aj v Bratislave. Tiež tu má naša metóda, založená na intenzívnej konverzácii a plnému nasadeniu na lekciu, uplatnenie.
Priblížite, ako sa vyvíja trh, kto sú primárne vaši zákazníci a ako sa vyvíja dopyt?
Aj keď sa zásadne nezmenil počet našich pobočiek, obrat a zisk sa zdvihli o 70 %. Je teda čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní.
Aký je priemerne zisk z obratu na pobočke?
Zabehnuté pobočky majú zisk okolo 800 eur až 3000 eur podľa toho, či si včas v mieste pôsobenia podchytia firemnú klientelu.
O aký typ kurzov a ktoré jazyky je teraz najviac záujem?
Angličtina je najpopulárnejšia, a ešte dlho bude. Druhá je nemčina a tretia španielčina. Najviac sa predávajú skupinové kurzy na pobočkách, ale máme aj skupiny detí.
Prečítaj články
„O franšízu Zaraz sa môže uchádzať takmer každý, kto chce podnikať a myslí to vážne,“ hovorí Martin Knoška, riaditeľ jazykovej školy ZARAZ.
Franšízovej sieti jazykových škol Zaraz sa darilo rásť aj počas pandémie, počas ktorej našla 2 franšízantov. Aktuáne sa zaškoľujú. Ich pobočky sa pripoja k 27 existujúcim.
Jazyková škola Zaraz má za sebou náročný rok. Po ústupe pandémie je však pripravená ďalej rozširovať svoju franšízu. Potenciál vidí hlavne na východe Slovenska.
Zatvorenie pobočiek, presun do online, príprava ich znovuotvorenia. Také boli posledné mesiace pre jazykovú školu ZARAZ a jej franšízantov.
Na domácom trhu sa sieti jazykových škôl Zaraz darí rozvíjať. V prevádzke je 23 pobočiek, z ktorých 21 vedú franšízanti.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Magazín Enterpreneur vytvoril rebríček TOP 200 Franchis za rok 2014. McDonald’s obhájil svoje prvenstvo.
Medzi veci, ktoré franšízantku spoločnosti NATURHOUSE Radku Tabačekovú prekvapili najviac, bola reakcia zákazníkov. Výživové poradenstvo nepoznali, pritom po ňom túžili.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.