Podnikanie s perspektívou
Deti chcú byť youtubermi, no sú aj takí, ktorí chcú byť kreatívnejší. Aby boli mladí ľudia vo veku od 7 do 19 rokov kreatívni, musia sa naučiť programovať a na to sa zameriava franšíza „Giganci Programowania“.
Musí byť človek, ktorý chce mať franšízu „Giganci Programowania“, matematik alebo vedec?
Nie, takéto znalosti sú vítané, ale dôležitejšie sú obchodné znalosti. Nie je to franšíza, ktorú musia prevádzkovať programátori. Franšíza hľadá ľudí so znalosťou miestnych vzdelávacích trhov, podnikateľskými skúsenosťami a motiváciou k rastu podnikania.
Ako ste zvládli otvoriť 100 prevádzok za taký krátky čas? Medzi franšízami je to ojedinelý úkaz.
Sme presvedčení, že konkurencieschopné vstupné náklady sú jedným z dôvodov. Druhým dôvodom je rastúce povedomie o dôležitosti programovania pre budúcnosť a ochota rodičov investovať do svojich potomkov, aby takéto zručnosti získali. Jeden faktor, ktorého sme sa už dotkli. Veľké množstvo vlastných predajní, ktoré nám v očiach potenciálnych franchisantov dodalo dôveryhodnosť, že ide o osvedčený model, ktorý funguje pre spoločnosť, ktorá ho ponúka.
Ako vlastne vyzerá vedenie tejto firmy?
Obchod je pomerne cyklický a je rozdelený do jasných fáz. Najprv máme fázu náboru študentov počas školských prázdnin. Potom pristúpime k získaniu potrebných trénerov. Keď sa kurzy začnú, sústredíme sa na ich riadenie a dohľad a začneme dolaďovať marketing pre budúce programy. To znamená, že je ťažké hovoriť o typickom dni v živote franšízy. Všetko závisí od ročného obdobia.
Aké sú náklady na franšízu pre vašich partnerov?
Máme systém licenčných poplatkov, ktorých výška závisí od veľkosti plochy, ktorú má daná predajňa pokryť. Potom účtujeme najskôr 10% z obratu, ktoré sa neskôr zvýšia na 12%. Nadobúdateľ franšízy tiež musí vlastniť alebo si byť schopný prenajať aspoň 30 m2 priestoru.
Čo získa franšízant na oplátku?
Naša ponuka pre franchisantov zahŕňa osvedčenú značku, prístup k know-how a skúsenostiam, produkty vo forme školiacich materiálov pre vedenie kurzov a pomoc s marketingom a náborom. CRM systém pre kontakt s klientom je dôležitým manažérskym nástrojom. Máme tiež 300 scenárov pre triedy, ktoré vedieme, a 40 rôznych kurzov pre rôzne vekové skupiny. Postaráme sa o všetky úrovne od začiatočníkov, cez učenie sa rôznych programovacích jazykov až po prakticky profesionálnu úroveň.
Ako prebieha vaša expanzia na zahraničné trhy?
Prvý trh, na ktorý sme vstúpili, bolo Španielsko. Neskôr sme rozvinuli master-franšízy na Slovensku a v Chorvátsku. Ale ideme do celého sveta, keďže miesta ako Mexiko, Singapur, Čile majú tiež prevádzky.
O koľko rokov bude výučba programovania dôležitejšia ako výučba 3R?
Základné zručnosti 3R (čítanie, písanie, aritmetika) budú vždy najdôležitejšie vo vzdelávaní. Programovanie je predsa založené na písaní. Myslím si však, že nasledujúcich 10 rokov sa na vzdelávacej scéne veľa zmení a že za rodným a anglickým jazykom budú znalosti programovacích jazykov ďalšie v poradí, pokiaľ ide o dôležitosť.
Prečítaj články
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Williama, princa z Walesu, zaujal koncept Young Engineers. Páči sa mu jeho prístup, ktorý v deťoch vzbudzuje nadšenie pre techniku. Zaujme aj franšízantov na Slovensku?
Vzdelávacia franšíza vstupom do týchto dvoch krajín posilňuje svoju pozíciu na európskom trhu. Nový partner môže napomôcť riešeniu nedostatku IT špecialistov.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízing spôsobil revolúciu v globálnom podnikaní tým, že umožnil rýchlu expanziu s osvedčeným obchodným modelom. Objavte najväčšie franšízové siete, ktoré formujú priemyselné odvetvia po celom svete.
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
Franšízing poskytuje jedinečný obchodný model, ktorý ponúka významné výhody franšízorom aj franšízantom. Aké to sú?