Kľúčom je kvalitný produkt
Na začiatku vlastnej podnikateľskej dráhy Beaty Ryšianovej a Jozefa Fenáka bola silná vôľa podnikať. V malom meste, kde chceli svoje podnikanie rozvíjať, však už bolo kaviarní a reštaurácií dosť a obchodné centrá ponúkali takmer všetok predstaviteľný sortiment. Začali preto premýšľať o ponuke, ktorú zatiaľ nikto iný neposkytoval. Počas jedného výletu mimo mesta zavítali do malej útulnej kaviarne Bon Bon, v ktorej voňala čokoláda a ručne vyrábané čokoládové pralinky rôznych druhov. Preto, že návšteva bola pre nich silným zážitkom, začali sa o značku viac zaujímať a už po troch mesiacoch mohli otvoriť vlastnú čokoládovňu.
Napriek tomu, že byli obaja v riadení vlastnej pobočky úplní začiatočníci, ich odhodlanie otvoriť si vlastnú pobočku bolo také silné, že si nepripúšťali žiadnu prekážku. Veľa vecí sa učili za pochodu, študovali predpisy, sledovali legislatívu, chodili po úradoch a učili sa z kníh a z vlastných chýb. Vďaka silnej motivácii sa snažili všetko zvládnuť čo najlepšie. „Výhodou na tom všetkom bolo, že sme mali vzor v už fungujúcich pobočkách Bon Bon, a tak sme sa mohli oprieť o niečo, čo už vlastne fungovalo. To je výhoda pravej franšízy, kedy prevezmete koncept a ostatné už je len na vašej šikovnosti,“ popisuje výhody franšízingu Beata Ryšianová.
Najťažšie zo všetkého bolo pre oboch franšízantov zvládnuť legislatívu súvisiacu s prevádzkou, pretože s tým pred začiatkom podnikania nemali vôbec žiadne skúsenosti. Našťastie ale mali na úradoch šťastie na ľudí, korí sa snažili vysvetliť a poradiť, čo bolo potrebné, čo nakoniec viedlo k úspešnému otvoreniu vlastného obchodu. Momentálne obom franšízantom prináša podnikanie okrem každodenných pracovných povinností aj mnoho pozitívnych vecí. Práca sa im stala koníčkom a ich úsilie oceňujú aj pravidelní zákazníci, ktorí sa do obchodu Bon Bon pravidelne vracajú. „Tešila nás aj pochvala za to, že sa zákazníkom náš koncept páči, a že sme do mesta priniesli niečo nové,“ hovorí o prvých reakciách zákazníkov Beata Ryšianová.
Pozitívne prekvapenie pre oboch franšízantov predstavovalo silné zázemie firmy, jasné pravidlá franšízy a ľudia, ktorí za značkou stoja, vrátane tých, ktorí zaisťujú výrobu, distribúciu alebo administratívu. „Také zázemie je pre podnikanie veľmi dôležité, pracovať a vytvárať vzťahy, o ktoré sa môžete kedykoľvek oprieť,,“ hovorí Beata Ryšianová s tým, že keby boli obaja znova na začiatku a mali sa opäť rozhodovať, nič by na svojom rozhodnutí nemenili.
Potenciálni záujemcovia o franšízu Bon Bon sa podľa oboch franšízantov môžu oprieť o skúsenosti ostatných pobočiek. Výhodou pritom je, že tú svoju môžu viesť podľa seba a môžu tiež rozhodovať, aké produkty budú svojim zákazníkom ponúkať. „Záleží iba na franšízantovi, či bude viesť iba svoj obchod s čokoládovými pralinkami alebo si otvorí čokoládovňu s kaviarňou, ako sme to urobili my,“ odkazuje Beata Ryšianová prípadným záujemcom s tým, že u franšízantov martinskej pobočky môžu vďaka získanému obchodnému zastúpeniu značky Bon Bon na Slovensku získať informácie z prvej ruky.
Za najdôležitejšie pre úspešné fungovanie vlastného obchodu považujú franšízanti Bon Bon kvalitný produkt, ktorým sú predovšetkým ručne vyrábané pralinky rôznych príchutí a rôznych tvarov, čo dodáva obchodom charakteristickú atmosféru. Úspech spočíva podľa Beaty Ryšianovej a Jozefa Fenáka tiež v správnom prístupe k zákazníkom, pretože vyškolení personál pripravení zákazníkom poskytnúť vždy čo najlepší servis je zárukou úspechu. „Do budúcnosti máme niekoľko nových nápadov a veríme, že sa uskutočnia. Zatiaľ si ich však necháme pre seba, ale veľmi sa na to, čo máme v pláne, tešíme,“ uzatvára Beata Ryšianová.
Prečítaj články
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Značka obchodov s alkoholickými nápojmi 1.Day má na trhu 88 pobočiek. Všetky prevádzkujú externí partneri, tri z nich sú 100% franšízové.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Neponáhľať a franšízových partnerov si dôkladne preveriť. Taká je stratégia konceptu DietaFit pri rozširovaní siete.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.