Investovať s chuťou

Úspešne podnikať so špecifickým sortimentom ako je čokoláda a marcipán je ťažké, nie však nemožné. Potvrdzuje to aj pôvodne český koncept Bon Bon, ktorý je už ôsmi rok stabilným hráčom na tuzemskom trhu potravín. V rámci svojich podnikateľských aktivít spustila centrála paralelný franšízový projekt zameraný na rozvoj kaviarní Café Budík, napriek tomu však investuje nemalú energiu do rozvoja siete Bon Bon, napríklad v podobe prípravy noviniek plánovaných na jesennú sezónu.
Nedávno sa firme podarilo otvoriť obchod v nákupnom centre na okraji Prahy, ktorý je podľa spolumajiteľky konceptu Bon Bon Petry Kovandovej dôkazom toho, že sa obchodom môže dariť aj v menších nákupných centrách. Šíreniu značky síce podľa nej na jednu stranu bráni nedostatok obchodných priestorov v nákupných centrách, o ktoré je medzi obchodníkmi veľký záujem, na druhú stranu sú ale tieto priestory lacnejšie ako prednedávnom a prenájom je pre franšízantov prístupnejší.
Vedenie firmy sa snaží franšízantov oslovovať príbehom a osobným prístupom, ktorý investuje všetku energiu do prevádzky maloobchodov a do výroby. „Nefungujeme tak, že by sme iba predali licenciu. Zo začiatku za franšízantmi osobne cestujeme, preberáme s nimi detaily, radíme im aké používať technológie alebo im dáme kontakt na nášho architekta. Na začiatku radíme aj s výberom vhodného miesta,“ komentuje podporu pre franšízantov Petra Kovandová.
Potenciálni záujemcovia by sa mali pripraviť na skutočnosť, že úspešná franšíza závisí od individuálneho prístupu personálu aj ich samotných. Výhodou konceptu je, že nie je vhodný iba pre veľké nákupné centrá, hodí sa aj do menších miest, ak podnikateľ so sortimentom pracuje a dokáže ho doplniť o ďalší tovar, tým môžu byť napríklad zákusky, dezerty alebo víno. Čokoláda a pralinky však musia niesť značku Bon Bon.
Na poprázdninové obdobie firma chystá niekoľko noviniek. Plánuje pripravovať krabičky s pralinkami podľa požiadaviek firiem a od septembra bude spustená výroba 3D praliniek s logom či obrázkom na hornej strane. „Dokážeme tak preniesť nejakú informáciu alebo predmet na pralinku. Keď nám zákazník pošle napríklad malé autíčko, dokážeme pralinku s týmto predmetom vyrobiť“ uzatvára Petra Kovandová. V súčasnosti má koncept v Česku 7 franšízových a 8 vlastných obchodov, na Slovenku je momentálne 6 franšízových pobočiek.
Prečítaj články

Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Značka obchodov s alkoholickými nápojmi 1.Day má na trhu 88 pobočiek. Všetky prevádzkujú externí partneri, tri z nich sú 100% franšízové.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?