Investovať s chuťou

Úspešne podnikať so špecifickým sortimentom ako je čokoláda a marcipán je ťažké, nie však nemožné. Potvrdzuje to aj pôvodne český koncept Bon Bon, ktorý je už ôsmi rok stabilným hráčom na tuzemskom trhu potravín. V rámci svojich podnikateľských aktivít spustila centrála paralelný franšízový projekt zameraný na rozvoj kaviarní Café Budík, napriek tomu však investuje nemalú energiu do rozvoja siete Bon Bon, napríklad v podobe prípravy noviniek plánovaných na jesennú sezónu.
Nedávno sa firme podarilo otvoriť obchod v nákupnom centre na okraji Prahy, ktorý je podľa spolumajiteľky konceptu Bon Bon Petry Kovandovej dôkazom toho, že sa obchodom môže dariť aj v menších nákupných centrách. Šíreniu značky síce podľa nej na jednu stranu bráni nedostatok obchodných priestorov v nákupných centrách, o ktoré je medzi obchodníkmi veľký záujem, na druhú stranu sú ale tieto priestory lacnejšie ako prednedávnom a prenájom je pre franšízantov prístupnejší.
Vedenie firmy sa snaží franšízantov oslovovať príbehom a osobným prístupom, ktorý investuje všetku energiu do prevádzky maloobchodov a do výroby. „Nefungujeme tak, že by sme iba predali licenciu. Zo začiatku za franšízantmi osobne cestujeme, preberáme s nimi detaily, radíme im aké používať technológie alebo im dáme kontakt na nášho architekta. Na začiatku radíme aj s výberom vhodného miesta,“ komentuje podporu pre franšízantov Petra Kovandová.
Potenciálni záujemcovia by sa mali pripraviť na skutočnosť, že úspešná franšíza závisí od individuálneho prístupu personálu aj ich samotných. Výhodou konceptu je, že nie je vhodný iba pre veľké nákupné centrá, hodí sa aj do menších miest, ak podnikateľ so sortimentom pracuje a dokáže ho doplniť o ďalší tovar, tým môžu byť napríklad zákusky, dezerty alebo víno. Čokoláda a pralinky však musia niesť značku Bon Bon.
Na poprázdninové obdobie firma chystá niekoľko noviniek. Plánuje pripravovať krabičky s pralinkami podľa požiadaviek firiem a od septembra bude spustená výroba 3D praliniek s logom či obrázkom na hornej strane. „Dokážeme tak preniesť nejakú informáciu alebo predmet na pralinku. Keď nám zákazník pošle napríklad malé autíčko, dokážeme pralinku s týmto predmetom vyrobiť“ uzatvára Petra Kovandová. V súčasnosti má koncept v Česku 7 franšízových a 8 vlastných obchodov, na Slovenku je momentálne 6 franšízových pobočiek.
Prečítaj články

Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?