Namiesto kávy čokoláda
Mať svoje vlastné podnikanie bolo snom Terezy Čierne už dlhšiu dobu. Keď jej manžel opúšťal zamestnanie, rozhodli sa urobiť ten prvý krok. Vzhľadom k tomu, že obaja ako bývalí zamestnanci nemali s biznisom žiadne skúsenosti, začali sa zaujímať o podnikanie formou franšízingu. "A práve ponuka franšízovej siete BON BON nás zaujala. Spĺňala totiž kritériá, ktoré sme si pre náš budúci biznis stanovili," hovorí Tereza Čierna.
Vstúpiť do franšízovej siete tak Dana a Terezu Čierne prinútil fakt, že išlo o zaujímavé podnikanie. A to nielen pre nich, ale aj pre zákazníkov. "Pravidlá konceptu bola jasná a navyše reálna a splniteľná. To nám úplne vyhovovalo," hovorí Dan Čierny, ktoré sa tak spolu s manželkou stal jedným z takmer 20 franšízantov, ktoré značka na domácom trhu má.
Nielen veľké mestá
"Stále sa nám hlásia noví záujemcovia o franšízovú licenciu. Momentálne rokujeme o otvorení obchodíku v Třinci a tiež v Prahe na Proseku. V tomto roku chceme viac šliapnuť do pedál franšízového rozvoja, neplánujeme teda otváranie vlastných obchodov," vysvetľuje plány pre tento rok majiteľka a zakladateľka siete BON BON Petra Kovandová. V prípade, že by však prišla nejaká zaujímavá príležitosť pre otvorenie vlastnej pobočky, neváhala by ju využiť.
Podľa Petry Kovandová je za predpokladu, že sa nájdu vhodné priestory pre obchod BON BON, aby značka svoje miesto našla v každom meste s minimálne 20 tisícmi obyvateľmi. A ako by mal onen vhodný priestor vyzerať? "Náš obchod by mal mať minimálne 20 metrov štvorcových. Ideálne by mal byť buď v obchodnom centre, alebo na rušných uliciach či obchodných triedach," hovorí Petra Kovandová.
Investície do obchodu s čokoládou a pralinkami BON BON činí zhruba 9300 eur. Za licenciu franšízista zaplatí 1850 eur. Zvyšných takmer 7500 eur potom putuje na prispôsobenie predajne podľa zadania franšízora. Zmluvu so svojimi franšízovým partnermi značka BON BON uzatvára na dobu neurčitú.
Prečítaj články
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Značka obchodov s alkoholickými nápojmi 1.Day má na trhu 88 pobočiek. Všetky prevádzkujú externí partneri, tri z nich sú 100% franšízové.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Franchising umožňuje rýchly a intenzívny rozvoj siete odbytu produktov a služieb.