zahraničie
Zisk pod zlatými oblúkmi
Sieti McDonalds klesol v prvom štvrťroku celosvetovo zisk. Tržby však vykázali rast.
Majstri v rozvoji
Rozvoj na báze master-franchisovej licencie sa uplatňuje najmä na zahraničnú expanziu. Malta bude hosťovať fórum zaoberajúce sa touto problematikou.
Americké putá
USA je rodiskom franchisingu. O ktorých konceptoch sa tento rok bude hovoriť, určil server American Business Credit.
ČAF zvolila vedenie
Česká asociácia franchisingu zvolila na svojej Výročnej členskej schôdzi prezidenta, správnu radu a dozornú radu.
Británia a Japonsko v jednom
Na český trh mieri britská značka Superdry. Prvý obchod otvorí v pražskom Centre Chodov.
Fitness verzus jogurty
Magazín Enterpreneur zverejnil zoznam 500 najúspešnejších franchis, o ktorých tento rok bude určite počuť.
Nápady na biznis z Paríža
Franchisori takmer zo všetkých kútov sveta sa prezentujú na tohtoročnom ročníku Franchise EXPO Paris.
Dvojnásobok franchis
Tetovanie odstránia štúdiá Skinial, ktoré sa vo forme franchisy nachádzajú v 8 krajinách Európy. Rozvoju pomáhajú aj sociálne siete.
Netypické lekárne
Konopné lekárne valcujú Českú republiku. Franchisové pobočky rastú ako huby po daždi.
Licencia na kvalitu
Na zlepšenie kvality potravín sa sústredí značka Certified E-friendly Food. Nedávno sa dostala do Rumunska, kde našla master-franchisanta.
Coca Cola sa vracia k tradícii
Spoločnosť Coca Cola sa vracia ku franchisingu . V USA opäť spustí model nezávislých stáčiarní.
Správna karta
Americký fastfoodový reťazec Burger King previedol väčšinu reštaurácií do franchisy. Urobil dobre.
Rodinné dedičstvo
Obuv Dr.Martens mení vlastníka. Vlastné aj franchisové obchody získa firma Permitera.
Ďalší zárez v Ázii
Franchisová sieť McDonald’s vstupuje do Vietnamu. V roku 2014 by sa mala otvoriť reštaurácia v Ho Chi Minovom meste.
Do sveta
Franchisová sieť kozmetickým štúdií Skinial rozbehla expanziu vo svete. Do dvoch rokov chce byť lídrom na trhu v odstraňovaní tetovania.
V znamení štvoriek
Subway trhá rekordy. Udržuje si pozíciu najväčšieho franchisového konceptu. Prevádzkuje viac ako 40 000 reštaurácií.
Franchisy medzi najcennejšími
Franchisové siete obsadili medzinárodný rebríček BrandZ TOP 100. Väčšina z nich zaznamenala rasť hodnôt.