Americké putá
Podnikatelia, ktorí sa pohrávajú s myšlienkou začať podnikať pod franchisovou značkou, väčšinou pokukujú po značkách, v ktorých vidia zaručený úspech. Aj tento rok sa analytické spoločnosti predháňajú v rebríčkoch, ktoré franchisové značky budú úspešné vo svete. O jednu takúto štatistiku sa pokúsil aj americký poisťovací server American Business Credit a ukázal najúspešnejšie koncepty v rodisku franchisingu, v Spojených štátoch amerických.
Keďže franchisových značiek sa na trhu nachádza obrovské množstvo v ktorom sa ťažko orientuje, server American Business Credit vytvoril rebríček 10 značiek, do ktorých sa oplatí investovať. Na prvom mieste sa umiestnil franchisový koncept fitness štúdií Anytime Fitness, ktorý funguje v Amerike od roku 2001 a prevádzkuje už viac ako 2400 pobočiek. Tieto štúdiá sa umiestili na prvých miestach aj v iných rebríčkoch. Podľa odborníkov je to vďaka originálnemu konceptu fitness, ktoré sú otvorené nonstop a nízkym obstarávacím investíciám.
Druhú pozíciu obsadili hotely Hampton Inn. Tie už v USA ubytovávajú klientov takmer v 2 tisícoch pobočkách. Top 3 uzatvára gastronomický koncept Dunkin‘ Donuts s viac ako 10 tisíc prevádzkami. V prvej desiatke sa umiestil aj koncept reštaurácií Denny’s ponúkajúci jedlá od raňajok po večere, ktorý sa snaží aj o expanziu na českom trh. Gastronómia zostáva stále najobľúbenejšou, do rebríčka serveru sa umiestili ešte dva franchisové koncepty z tejto kategórie, Subway a Pizza Hut pôsobiaci aj u nás.
Prečítaj články
Zaistite si obchodný úspech na Franchise Expo v Budapešti 4. apríla 2024. Objavte dynamické príležitosti a nadväzujte kontakty s inovátormi v odbore.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
V dňoch 16. až 18. marca 2024 sa koná Franchise Expo Paris 2024, najväčšia európska udalosť v oblasti franchisingu. Čo sa chystá?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
V Bruseli sa udeľovali ceny Európskej federácie franšíz. Zo značiek, ktoré mieria na náš trh, získali ocenenie Mail Boxes Etc.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...