Coca Cola sa vracia k tradícii
Najväčší výrobca nealkoholických nápojov Coca Cola oznámil, že sa vráti späť k franchisovému modelu nezávislých stáčiarní v Spojených štátoch amerických. Jedná sa o posledný krok v pokračujúcej reorganizáciu firmy. Franchisoví partneri získajú opäť užívateľské práva na technológiu výroby nápojov a možnosť vlastného riadenia plniča. Systém obnoví po 3 rokoch.
Franchisový model fungoval do roku 2010, kedy sa Coca Cola rozhodla v USA skúpiť všetky továrne na výrobu nápojov a riadiť je vo vlastnom držanie. Vlani v apríli sa rozhodla vrátiť späť ku franchisingu a na začiatku tohto roka spustila ostrú prevádzku "refranchisingu". "Vďaka tejto pružnosti sa vrátime k tradičnému stačecímu modelu v USA, ktorý posilní pôsobenie v našej vlajkovej krajine," hovorí generálny riaditeľ Coca Cola Company Muhtar Kent.
Stáčiarne budú mať tiež na starosti dodávku do maloobchodnej siete v regióne, kde pôsobí. Podľa spoločnosti návrat k franchisovému systému zníži náklady na údržbu a skladovanie distribučnej siete, a pritom si firma Coca Cola zachová kontrolu plnenia fliaš jednotlivých tovární.
Prečítaj články
Vo Varšave sa od 24. do 26. októbra koná ďalší ročník franšízového veľtrhu. Prečo si túto najväčšiu stredoeurópsku akciu s touto tematikou zapísať do diára?
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Originálny vzdelávací franšízový program pracuje s obľúbenou detskou stavebnicou. Čím by mohli ich kurzy u nás zaujať?
Zaistite si obchodný úspech na Franchise Expo v Budapešti 4. apríla 2024. Objavte dynamické príležitosti a nadväzujte kontakty s inovátormi v odbore.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Franšízová sieť kliník Nutriadapt navyšuje počet pobočiek a optimalizuje ich ziskovosť vďaka premysleným službám,“ hovorí konateľka spoločnosti Marta Nosková.
Franšízová sieť s jazykovými kurzami v posledných rokoch rastie v zisku až o 70 %. Dve prosperujúce pobočky vedie Eva Králová, ktorá nám prezradila, prečo by svoju prácu nemenila.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?