Nebyť na podnikanie sám
Priblížite nám aktuálny rozvoj vašej franšízovej siete?
TAB Board nefunguje ako klasická franšíza s kamennými pobočkami. Namiesto toho vytvárame komunitu regionálnych franšízantov, ktorí pôsobia vo svojich krajoch a poskytujú podporu podnikateľom tam, kde je to potrebné. Vďaka tomu rastie naša sieť nielen v Česku, ale aj na Slovensku, a naši franšízanti sú súčasťou celosvetovej rodiny TAB Board Worldwide. Silné zastúpenie máme v Trenčíne, Novom Meste nad Váhom a Žiline. Radi by sme doplnili Bratislavu, Stredné Slovensko a Košice. Chceme, aby každý podnikateľ na Slovensku mal prístup k TAB podpore a nemusel riešiť výzvy podnikania sám.
Ako hodnotíte po stránke podmienok a výsledkov franšízového podnikania uplynulý rok a aké sú vaše plány pre tento rok?
Na konci každého roka s členmi TABu robíme štruktúrovanú rekapituláciu a porovnávame výsledky v rámci dlhodobej spolupráce. Rok 2024 nebol pre ekonomiku aj spoločnosť jednoduchý, ale práve v náročných obdobiach členovia TAB Boardu ešte viac oceňujú prínos vzájomnej podpory. Jednoducho povedané: „V núdzi poznáš priateľa“ a „V ťažkej dobe nechcem byť na všetko sám“. To sa prejavilo nielen stabilitou existujúcich členov, ale aj prílivom nových podnikateľov, ktorí si uvedomili, že v ťažkých časoch nechcú byť sami. V roku 2025 chceme tento trend ešte posilniť. Plánujeme rozšíriť sieť franšízantov, zvýšiť dosah našich programov a prísť s novinkami, ktoré podnikateľom uľahčia nielen riadenie firiem, ale aj ich osobný rozvoj.
Z akých odborov sú účastníci boardov a ktoré témy najčastejšie riešia?
Na zasadnutiach TAB Boardu sa stretávajú podnikatelia zo všetkých možných odvetví – od účtovníctva, stavebníctva, IT, gastronómie až po autodopravu alebo právne služby. Práve táto rozmanitosť je jednou z najväčších pridaných hodnôt TAB Boardu. Medzi najčastejšie témy patrí HR (práca s ľuďmi, nábor, vzdelávanie), firemné procesy, vízia, marketing a tiež osobné smerovanie majiteľov firiem, vrátane ich exitu. A samozrejme, umelá inteligencia. Ako ju využiť a nezaspať dobu.
Darí sa získavať nových franšízantov? Čo ich najviac presvedčí?
Rozširovanie TAB siete je našou prioritou a máme radosť, že sa nám darí TAB Board rozširovať. Napríklad región Praha-Sever sme nedávno posilnili kolegom, ktorý bol dlhoročným členom TABu, a teraz sa rozhodol prevziať rolu franšízanta. Naši franšízanti oceňujú pravidelné príjmy, overený systém a možnosť využiť vlastné skúsenosti. Dôležité je, že u nás nikto nepodniká sám – či už členovia, alebo franšízanti, vždy majú za chrbtom silnú komunitu TAB. TAB Board tento rok oslavuje 35 rokov na svetovej úrovni a jedenásty rok na Slovensku. To asi znamená, že to robíme dobre!
Líšia sa zloženie a témy boardov medzi regiónmi?
Keď sme u nás začínali s TABom, často sme počúvali: „Náš business je špecifický“ alebo „U nás to funguje inak“. Ukázalo sa, že to tak nie je, pretože podnikanie je všade rovnaké a majitelia riešia rovnaké výzvy naprieč regiónmi krajinami aj kontinentmi. Ak si vezmem zoznam tém z akéhokoľvek Boardu, tak nepoznám, či je to z Prahy, Kladna, Hamburgu, Sydney alebo New Yorku. A práve medzinárodná dimenzia TABu pridáva celému konceptu významnú hodnotu, ktorá posúva našich členov ďalej.
Aké máte nové programy a produkty?
V závere minulého roka sme uviedli na trh nový program StratPro, čo je transformačný program pre väčšie firmy, s ktorým oslavujú veľký úspech kolegovia v ostatných krajinách. V tomto roku pribudne program Hi-MAP, edukačný systém pre manažment stredných a väčších firiem. A v závere roka uvedieme špeciálnu službu Blueprint ako servis (teda SaaS, čo je naša aplikácia na podporu riadenia firiem). A o implementácii umelej inteligencie do našej aplikácie Business Builder Blueprint asi ani hovoriť nemusíme, to je samozrejmé.

Prečítaj články

Podnikanie s TAB Board stojí na zdieľaní myšlienok a skúseností, ako výzvy meniť na úspechy. Daniela Jurča tento koncept oslovil natoľko, že sa z člena boardu stal franšízantom.
Celosvetová franšíza The Alternative Board poskytuje manažérske a obchodné poradenstvo už vyše 30 rokov. Na Slovensku dopyt po ich službách rastie a preto hľadá nových franšízantov.
„Každý rok sa nám darí rozširovať pôsobenie o jeden až dva regióny,“ prezrádza Jana Škabradová, Operation Manager franšízovej siete TAB Board.
Pred vstupom do franšízy TAB mal Jaroslav Krkoška štvrť storočia svoju vlastnú firmu, ktorá pôsobila v oblasti interiérov. Teraz pomáha podnikateľom rasť.
„Úspešný franšízant vidí v systéme TAB oporu a vie využívať výhody overeného konceptu,“ hovorí Šimon Mastný, spolumajiteľ master-franšízy TAB Board pre ČR a SR.
Najčítanejšie

Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Slovensko je zaujímavý trh vďaka menším a stredne veľkým mestám. Tie sú pre naše finančné franšízy tým pravým miestom," hovorí zakladateľ Partners Petr Borkovec.