Nebyť na podnikanie sám
Priblížite nám aktuálny rozvoj vašej franšízovej siete?
TAB Board nefunguje ako klasická franšíza s kamennými pobočkami. Namiesto toho vytvárame komunitu regionálnych franšízantov, ktorí pôsobia vo svojich krajoch a poskytujú podporu podnikateľom tam, kde je to potrebné. Vďaka tomu rastie naša sieť nielen v Česku, ale aj na Slovensku, a naši franšízanti sú súčasťou celosvetovej rodiny TAB Board Worldwide. Silné zastúpenie máme v Trenčíne, Novom Meste nad Váhom a Žiline. Radi by sme doplnili Bratislavu, Stredné Slovensko a Košice. Chceme, aby každý podnikateľ na Slovensku mal prístup k TAB podpore a nemusel riešiť výzvy podnikania sám.
Ako hodnotíte po stránke podmienok a výsledkov franšízového podnikania uplynulý rok a aké sú vaše plány pre tento rok?
Na konci každého roka s členmi TABu robíme štruktúrovanú rekapituláciu a porovnávame výsledky v rámci dlhodobej spolupráce. Rok 2024 nebol pre ekonomiku aj spoločnosť jednoduchý, ale práve v náročných obdobiach členovia TAB Boardu ešte viac oceňujú prínos vzájomnej podpory. Jednoducho povedané: „V núdzi poznáš priateľa“ a „V ťažkej dobe nechcem byť na všetko sám“. To sa prejavilo nielen stabilitou existujúcich členov, ale aj prílivom nových podnikateľov, ktorí si uvedomili, že v ťažkých časoch nechcú byť sami. V roku 2025 chceme tento trend ešte posilniť. Plánujeme rozšíriť sieť franšízantov, zvýšiť dosah našich programov a prísť s novinkami, ktoré podnikateľom uľahčia nielen riadenie firiem, ale aj ich osobný rozvoj.
Z akých odborov sú účastníci boardov a ktoré témy najčastejšie riešia?
Na zasadnutiach TAB Boardu sa stretávajú podnikatelia zo všetkých možných odvetví – od účtovníctva, stavebníctva, IT, gastronómie až po autodopravu alebo právne služby. Práve táto rozmanitosť je jednou z najväčších pridaných hodnôt TAB Boardu. Medzi najčastejšie témy patrí HR (práca s ľuďmi, nábor, vzdelávanie), firemné procesy, vízia, marketing a tiež osobné smerovanie majiteľov firiem, vrátane ich exitu. A samozrejme, umelá inteligencia. Ako ju využiť a nezaspať dobu.
Darí sa získavať nových franšízantov? Čo ich najviac presvedčí?
Rozširovanie TAB siete je našou prioritou a máme radosť, že sa nám darí TAB Board rozširovať. Napríklad región Praha-Sever sme nedávno posilnili kolegom, ktorý bol dlhoročným členom TABu, a teraz sa rozhodol prevziať rolu franšízanta. Naši franšízanti oceňujú pravidelné príjmy, overený systém a možnosť využiť vlastné skúsenosti. Dôležité je, že u nás nikto nepodniká sám – či už členovia, alebo franšízanti, vždy majú za chrbtom silnú komunitu TAB. TAB Board tento rok oslavuje 35 rokov na svetovej úrovni a jedenásty rok na Slovensku. To asi znamená, že to robíme dobre!
Líšia sa zloženie a témy boardov medzi regiónmi?
Keď sme u nás začínali s TABom, často sme počúvali: „Náš business je špecifický“ alebo „U nás to funguje inak“. Ukázalo sa, že to tak nie je, pretože podnikanie je všade rovnaké a majitelia riešia rovnaké výzvy naprieč regiónmi krajinami aj kontinentmi. Ak si vezmem zoznam tém z akéhokoľvek Boardu, tak nepoznám, či je to z Prahy, Kladna, Hamburgu, Sydney alebo New Yorku. A práve medzinárodná dimenzia TABu pridáva celému konceptu významnú hodnotu, ktorá posúva našich členov ďalej.
Aké máte nové programy a produkty?
V závere minulého roka sme uviedli na trh nový program StratPro, čo je transformačný program pre väčšie firmy, s ktorým oslavujú veľký úspech kolegovia v ostatných krajinách. V tomto roku pribudne program Hi-MAP, edukačný systém pre manažment stredných a väčších firiem. A v závere roka uvedieme špeciálnu službu Blueprint ako servis (teda SaaS, čo je naša aplikácia na podporu riadenia firiem). A o implementácii umelej inteligencie do našej aplikácie Business Builder Blueprint asi ani hovoriť nemusíme, to je samozrejmé.

Prečítaj články

Podnikanie s TAB Board stojí na zdieľaní myšlienok a skúseností, ako výzvy meniť na úspechy. Daniela Jurča tento koncept oslovil natoľko, že sa z člena boardu stal franšízantom.
Celosvetová franšíza The Alternative Board poskytuje manažérske a obchodné poradenstvo už vyše 30 rokov. Na Slovensku dopyt po ich službách rastie a preto hľadá nových franšízantov.
„Každý rok sa nám darí rozširovať pôsobenie o jeden až dva regióny,“ prezrádza Jana Škabradová, Operation Manager franšízovej siete TAB Board.
Pred vstupom do franšízy TAB mal Jaroslav Krkoška štvrť storočia svoju vlastnú firmu, ktorá pôsobila v oblasti interiérov. Teraz pomáha podnikateľom rasť.
„Úspešný franšízant vidí v systéme TAB oporu a vie využívať výhody overeného konceptu,“ hovorí Šimon Mastný, spolumajiteľ master-franšízy TAB Board pre ČR a SR.
Najčítanejšie

Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Od roku 2017 sa pobočky franšízy so službami BOZP rozšírila po Slovensku a nedávno pribudla pobočka v Trenčíne.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
O tom, ako sa brániť plagiátorom značky sme sa v Rozhvoru týždňa rozprávali s Ľuborom Lelovitsom, majiteľom spoločnosti Mr. Kebab. Značky, ktorá sa s týmto problémom vlani stretla.