Obchod ako Malina
Malina potraviny je rodinný podnik, prevádzkujúci sieť malometrážnych potravín v Bratislave, ktoré sú otvorené každý deň od skorých ranných do neskorých večerných hodín. Aktuálne majú 33 pobočiek, z toho 22 vlastných, a radi by svoju sieť rozšírili aj o ďalšie. Sortiment je zameraný na rýchly nákup v centre a okrem základných potravín zákazník nakúpi rýchle občerstvenie, zákusky, bagety, alko a nealko nápoje, pečivo a kávu so sebou. „Predajne zatiaľ neplánujeme inde ako v Bratislave. Optimálne miesta pre franšízu sú lokailty, kde ľudia bývajú (rezidencia), kde pracujú (business centrá) a kde sa pohybujú (tranzity, pešie zóny),“ upresňuje koncept Štefan Ježík, manažér pre rozvoj siete.
Záujemca o franšízu prevezmú zavedenú prevádzkareň zhruba so 70 m2. Potešujúce je, že nemusí vstupovať do podnikania s vlastným kapitálom, okrem zloženia garancie vo výške 3000 až 5000 euro. Všetky náklady na predajňu inak financuje priamo franšízor. Svojim franšízantom Malina potraviny ponúka jednoduchý model podnikania, v ktorom sa franšízor stará o všetky administratívne, finančné a investičné záležitosti spojené s chodom predajne. Malina potraviny ponúkajú v rámci spolupráce aj nábor a zaškolenie zamestnancov i samotných franšízantov po stránke manažérskej a obchodnej.
„Pre podnikanie s nami je ideálne mať nejaké skúsenosti s potravinami, prípadne z reštauračnej a gastronomickej prevádzky. Ale môže to fungovať aj s ľuďmi, ktorí majú chuť a snahu. Naši franšízanti môžu viesť aj viac pobočiek. Je ale potrebné počítať s tým, že je to full time job, nedá sa spoločne s franšízingom robiť iná práca. Jedna pobočka má v priemere obrat okolo 40 000 mesačne, čo pre franšízanta znamená odmenu 2500 až 3000 eur mesačne,“ približuje podmienky spolupráce Stefan Ježík.

Prečítaj články

Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Značka obchodov s alkoholickými nápojmi 1.Day má na trhu 88 pobočiek. Všetky prevádzkujú externí partneri, tri z nich sú 100% franšízové.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.