Slováci sa potrebujú vo svete dohodnúť
Eva Králová je franšízantkou s dvoma pobočkami v Liptovskom Mikuláši a Rožumberku. Od malička mala blízko k vzdelávaniu sa v odbore cudzích jazykov, práve angličtina bol jej obľúbený predmet už na základnej škole. Pokračovala v štúdiu na bilingválnom gymnáziu a vzdelávanie zavŕšila štúdiom jazykovna univerzite. Jej cesta k získaniu franšízy začala paradoxne na stoličke študenta práve v jazykovej škole Zaraz, kde po niekoľkých hodinách zistila, že by ju bavila práca lektora. „Mala som to šťastie byť ako lektor pod vedením našich riaditeľov a tak mi bol nastavený ukážkový príklad toho, ako by vedenie pobočky malo vyzerať. Preto keď som po niekoľkých rokoch lektorovania dostala možnosť založenia franšízy ani chvíľku som neváhala. Vedela som, že ma práca so študentmi baví a toto bola pre mňa ideálna príležitosť rastu,“ spomína na svoje začiatky Eva.
Prvú pobočku otvorila pred 4 rokmi a rok na to k nej pribudla aj druhá. „Začiatky podnikania nikdy nie sú ľahké, no práve forma franšízy má obrovskú výhodu v tom, že na to nie ste sami. Za malý vstupný poplatok a aj bez skúseností dostanete know-how ako svoj biznis rozbehnúť čo bolo pre mňa ako nováčika obrovskou výhodou,“ uvádza k spolupráci s franšízorom Eva.
Zhruba rok im trvalo, aby sa dostali do povedomia verejnosti a získali nielen študentov verejných kurzov, ale aj firmy pre vzdelávanie zamestnancov. Pokiaľ ide o ziskovosť pobočiek, teraz sa nielen stabilizovali po otrase koronavírusovej krízy, ale za minulý rok niektoré mesiace zisk rástol na cca 3000-4000 € na pobočku.
Dostupné podnikanie
Na rozbehnutie franšízy je potrebné minimálne 1 500 € na počiatočnú investície, ďalšie investície si vyžiada aj zariadenie učebne a samozrejme nájom. „V mojom prípade to bola otázka pár mesiacov potom už zisky začali pribúdať a mesačný obrat sa ustálil,“ hodnotí návratnosť vstupnej investície franšízantka. So svojím rozhodnutím pôsobiť pod značkou Zaraz je spokojná a chce pokračovať aj naďalej: „Svoju prácu by som určite nemenila, nakoľko mi dáva priestor v odbore, ktorý ma baví a zároveň obrovskú slobodu, nakoľko ako franšízant si svoj čas manažujete sami. Zároveň mi dáva možnosť posúvať sa v oblasti podnikania, čo je veľkou hodnotou.“
Na Slovensku teraz pôsobí 27 pobočiek, ale dopyt po jazykovom vzdelaní je na Slovensku veľký. Preto je stále niekoľko miest, ktoré majú veľký potenciál pre úspech na trhu. Eva záujemcom o nové franšízové spolupráce odkazuje: „Jednoznačne zahoďte strach a pochybnosti „čo ak sa to nepodarí.“ Naša jazyková škola má tím úspešných manažérov, veľmi šikovných lektorov a v neposlednom rade vedenie, ktoré je tu vždy pre nás, nenechá nás v štichu. A samozrejme najlepšou vizitkou sú stovky spokojných študentov, ktorých to s nami baví.“

Prečítaj články

„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Najčítanejšie

Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.