Ekonomika rastie a s ňou aj Simplea
Lepšia výkonnosť slovenskej ekonomiky v minulom roku a v prvej polovici tohto roku viedli k oživeniu spotreby domácností na Slovensku. Rástol počet poskytnutých hypotekárnych úverov, a ľudia si prostredníctvom investičných nástrojov pomaly obnovovali rezervy a rástol aj segment poistenia. „Klientom sme v roku 2023 pomohli v oblasti bývania v celkovom objeme 14 miliónov eur a za to isté obdobie v 2024 to bolo až vo výške 21 miliónov eur. Tento rast zabezpečili najmä úvery na zadováženie vlastného bývania a bezúčelové hypotéky,“ potvrdil Peter Horčiak, úverový analytik spoločnosti Simplea.
Klienti Simplea počas prvého polroka 2024 tiež navyšovali svoje investície do podielových fondov.„Peniaze, ktoré im zostali na účtoch vďaka zvýšeniu reálnej mzdy, a teda aj nižšej inflacii, zainvestovali do diverzifikovaných portfólií fondov navrhnutými našimi skúsenými finančnými sprostredkovateľmi,“povedal Adrián Šajánek, investičný analytik spoločnosti Simplea. Celkové spravované aktíva franšízovej siete Simplea narástli za posledných šesť mesiacov až o 31 % a potvrdili tak trend z druhého polroka 2023.
Simplea zaznamenala aj nárast vo všetkých segmentoch poistenia. Mimoriadne sa darilo poisteniu motorových vozidiel s nárastom produkcie o 99,6 % a poisteniu majetku s nárastom produkcie o 65,9 %. V rámci životného poistenia narástla produkcia Simplea o 14,4 % a dvojciferný percentuálny rast zaznamenala aj v ostatných segmentoch poistenia. „K zvýšeniu poisťovania nehnuteľností a domácností prispeli predovšetkým informácie o dôsledkoch minuloročných živelných pohrôm – najmä zemetrasenia a zvýšený výskyt búrok a prívalových dažďov,“ povedal poistný analytik spoločnosti Simplea Peter Szoistók.
Rastúci trh je príležitosť pre nových franšízantov
Simplea priniesla na Slovensko unikátny koncept franšízových „kamenných" pobočiek Simplea Point, ktorý je zaujímavý pre tých, ktorí chcú podnikať v oblasti finančného plánovania a sprostredkovania, a mať teda kompletný finančný trh pod jednou strechou. Cieľom franšízových pobočiek je, aby mal každý človek, aj obyvateľ stredného či menšieho mesta – prístup k viacerým finančným značkám a produktom, podobne ako ho majú ľudia z veľkých miest. Aktuálny počet pobočiek na Slovensku je 26, teraz sa pripravuje otvorenie ďalších v Trenčíne, Košiciach, Malackách, Bardejove a v Bratislave. Nových franšízantov hľadajú v krajských mestských oblastiach na východnom a strednom Slovensku, ale nebránia sa spolupráci ani v ďalších krajských mestách. Ziskovosť a návratnosť investície do vlastnej franšízy je rôzna - pobočka môže byť zisková v priebehu mesiacov, ak je franšízant aktívny. Návratnosť kompletnej investície je do dvoch rokov.
Záujemcovia o spoluprácu by mali byť ľudia s preukázateľnou manažérskou skúsenosťou, ktorí dokážu pobočku vybudovať jednak z hľadiska klientely (dostatočná klientská základňa), ako aj z hľadiska personálneho (je schopný nájsť a zapracovať správnych ľudí). Mal by to byť človek z lokality, v ktorej si chce otvoriť pobočku, dôveryhodný a dobre vnímaný okolím. Skúsenosti z finančného a bankového sektora sú veľkou výhodou.
Prečítaj články
Dve úspešné značky finančného poradenstva sa počas prvého polroka 2024 spoja a vznikne tak sieť viac ako 320 poradcov. Prvou novinkou bude mobilná aplikácia.
Vedenie finančne-poradenskej spoločnosti Simplea má teraz na starosti Tibor Baťánek. Jednou z jeho úlohou je naďalej rozširovať franšízovú sieť Simplea Point.
Prvá Simplea Point zahájila prevádzku v marci v Liptovskom Mikuláši. Po severe a juhu Slovenska sa na konci júna prvej pobočky dočkala aj Bratislava.
„Slovensko je zaujímavý trh vďaka menším a stredne veľkým mestám. Tie sú pre naše finančné franšízy tým pravým miestom," hovorí zakladateľ Partners Petr Borkovec.
Spoluzakladateľ a riaditeľ franšízovej siete Paysera Liudas Kanapienis pochádzajúcej z Litvy v rozhovore hovorí nie iba o zvláštnostiach finančného on-line sektora a "banklinku".
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Medzi veci, ktoré franšízantku spoločnosti NATURHOUSE Radku Tabačekovú prekvapili najviac, bola reakcia zákazníkov. Výživové poradenstvo nepoznali, pritom po ňom túžili.
Magazín Enterpreneur vytvoril rebríček TOP 200 Franchis za rok 2014. McDonald’s obhájil svoje prvenstvo.