Bielizeň je v móde neustále
Esotiq je uznávanou značkou spodnej bielizne v mnohých krajinách Európy. Ako rozsiahla je sieť franšízovych pobočiek?
Esotiq sa úspešne rozvíja na poľskom trhu už niekoľko rokov a v súčasnosti má značka 55 vlastných a 209 franšízových predajní. Spoločnosť zažíva dynamický rozvoj siete v aj v zahraničí – showroomy má na Ukrajine, v Nemecku, ďalej v Rusku, Moldavsku a Bielorusku. Franšízové pobočky Esotiq sa nachádzajú v obchodných centrách vo väčších mestách, ale aj v menších mestách, kde sú otvorené na najlepších nákupných uliciach.
Ako prebieha franšízivá spolupráca?
Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na zásobovanie. Tovar zostáva až do zakúpenia zákazníkom vo vlastníctve franchisora a partneri získavajú províziu z predaja. Vstup do franšízovej siete nevyžaduje veľký kapitál. Sme jediná spoločnosť, ktorá si za pripojenie k sieti neúčtuje licenčný poplatok.
Je potrebné mať skúsenosti s predajom, aby záujemci stali vašim franšízantom?
Kompletnú starostlivosť poskytujeme počas celej doby trvania zmluvy vo všetkých oblastiach prevádzky predajne. Salón Esotiq si môžu otvoriť ľudia, ktorí chcú prevádzkovať vlastnú firmu, aj tí, ktorí to berú ako ďalšiu investíciu. Pre nás je najdôležitejší záväzok voči predajni, ktorú prevádzkujete, a preto nevyžadujeme skúsenosti s predajom, aj keď musím priznať, že sú pri vedení predajne nápomocné.
Ako podporujete franšízantov?
Školením personálu, zdieľaním know-how a rozvojom produktovej ponuky v spolupráci s vynikajúcimi špecialistami z módneho priemyslu. Značka zaisťuje kontinuitu služieb – od usporiadania priestorov až po priebežnú podporu. Predpokladá nepretržitú spoluprácu daného franšízového showroomu s regionálnym obchodným manažérom, ktorý predajňu pravidelne navštevuje a každú návštevu hlási. Sme flexibilní voči individuálnym nápadom našich partnerov, pokiaľ sa chcú zapojiť do rôznych iniciatív alebo akcií na lokálnom trhu.
Každý salón Esotiq je súčasťou reťazca, takže jeho vzhľad musí byť jednotný. Sú náklady, ktoré franšízantovi na začiatku vzniknú, spojené s úpravou priestorov v súlade s pokynmi franšízora?
Áno. Partneri využívajú na úpravu svojich priestorov služby dizajnérov franšízira. Za vstup do franšízovej siete neúčtujeme poplatky, franšízanti si musia zabezpečiť komerčné priestory od 50 m2 do 70 m2. Zariadenie priestorov potom stojí zhruba 225 euro za meter štvorcový plus náklady na úpravu show roomu v závislosti od jeho stavu. Poskytovateľ franšízy poskytuje partnerom zadarmo počítačové zariadenie, kompletné zriadenie webových stránok, plagáty a ďalšie reklamné materiály. Môžu tiež počítať s trvalou podporou vo svojej každodennej práci.
Prečítaj články
Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Stačí zaistiť priestor s veľkosťou minimálne 50 m2, mať finančné prostriedky na jeho premenu a zariadenie a môžete začať podnikať. Napríklad so spodnou bielizňou.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.