Kolobežky si na seba zarobia rýchlo
Priblížite nám činnosť franšízy HOPP?
Značka Hopp bola pôvodne založená v Reykjavíku v roku 2019, aby ukázala miestnym, že existujú lepšie spôsoby pohybu po meste, ako používanie auta. Po obrovskom úspechu v Reykjavíku sme si uvedomili, že existuje veľa ďalších menších miest, kde by mohli byť služby zdieľania elektrických skútrov užitočné, ale nie sú k dispozícii, pretože väčší hráči na trhu o ne nemajú záujem. Preto sme zriadili naše služby ako franšízu, aby sme umožnili miestnym podnikateľom zriadiť a prevádzkovať úspešný miestny podnik spoločnej mobility. Zamerali sme sa skútre a potom rozširovali biznis na zdieľané autá a taxíky.
Kde všade teraz pôsobíte?
Máme viac ako šesťdesiat pobočiek v 13 krajinách. Pôsobíme vo Švédsku, Dánsku, Fínsku, Poľsku, Nemecku, Španielsku, Budapešti, Bahrajne, Dominikánskej republike a ďalších.
Čo treba urobiť, aby ste sa stali franšízantom?
Prvým krokom je navštíviť našu franšízovú stránku a tam vyplniť dotazník. Snažíme sa, aby bolo naše franšízové riešenie čo najprístupnejšie. Pracujeme osobne s každým záujemcom, aby sme pochopili, či je jeho zámer uskutočniteľný.
Aká je požadovaná finančná investícia?
Značne to záleží od veľkosti mesta a počte skútrov, ale môže sa pohybovať od 20 000 eur až do 500 000 eur.
Aké sú franšízové poplatky?
Pre franšízanta zabezpečujeme všetky centralizované operácie, ako je napríklad spracovanie platieb a mnoho ďalšieho. Franšízanti nám potom odvádzajú poplatok vo výške 18 % z čistého výnosu.
Aké sú potrebné kroky na otvorenie franšízy?
Franšízanti sú zodpovední za všetky miestne operácie, čo znamená, že musia zakúpiť skútre, importovať ich, zriadiť sklad, rokovať s miestnou vládou, najať personál, získať správne vozidlá atď. Samozrejme sme tu s franšízantom v každom kroku a pomohli sme už viac ako 60 franšízantom po celom svete s rovnakými úlohami, takže s našou skúsenosťou môžeme byť veľmi užitoční.
Ako franšízor asistuje franšízantovi na začiatku? Sú k dispozícii nejaké školenia, pomoc pri výbere miesta a implementácii?
Veľa im pomáhame pred spustením a počas prvej fázy. Jeden z našich manažérov má pred začatím prevádzky každý týždeň stretnutia s franšízantom a so všetkým mu pomáha.
Aké sú očakávané potenciálne príjmy?
Tie sa značne líšia v závislosti od počtu skútrov a parametrov miesta. Ale naši franšízanti sú obvykle prevádzkovo v pluse od prvého dňa a počiatočné investície do skútrov sa vrátia do 20 mesiacov.
Existuje nejaká špeciálna platforma pre užívateľov?
To, čo nás ako franšízu odlišuje, je naše zameranie na softvér. Všetky interakcie používateľov prebiehajú v našej aplikácii, ktorú môžete nájsť v app store pod názvom Hopp.
Aké povinnosti čakajú franšízanta?
Franšízant je zodpovedný za všetko, čo sa deje na mieste a na ulici. To je veľmi rôznorodé, ale všeobecne to znamená údržbu skútrov, ich nabíjanie, rokovania s obcou, personál, miestny marketing a ďalšie.
Aké sú plány do budúcnosti?
Sme na ceste zdravého rastu, ktorý si chceme predovšetkým udržať. Navyše pracujeme na rozšírení našich hlavných služieb pre zákazníkov, aby zahŕňali aj zdieľanie áut a prepravu na vyžiadanie.

Prečítaj články

Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
„Máme pripravené pobočky čakajúce na otvorenie, za ktorého oneskorením stojí COVID-19," hovorí Mario Martinek, riaditeľ spoločnosti Bright World stojaci za franšízou LG Laundry Lounge.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.