Kolobežky si na seba zarobia rýchlo
Priblížite nám činnosť franšízy HOPP?
Značka Hopp bola pôvodne založená v Reykjavíku v roku 2019, aby ukázala miestnym, že existujú lepšie spôsoby pohybu po meste, ako používanie auta. Po obrovskom úspechu v Reykjavíku sme si uvedomili, že existuje veľa ďalších menších miest, kde by mohli byť služby zdieľania elektrických skútrov užitočné, ale nie sú k dispozícii, pretože väčší hráči na trhu o ne nemajú záujem. Preto sme zriadili naše služby ako franšízu, aby sme umožnili miestnym podnikateľom zriadiť a prevádzkovať úspešný miestny podnik spoločnej mobility. Zamerali sme sa skútre a potom rozširovali biznis na zdieľané autá a taxíky.
Kde všade teraz pôsobíte?
Máme viac ako šesťdesiat pobočiek v 13 krajinách. Pôsobíme vo Švédsku, Dánsku, Fínsku, Poľsku, Nemecku, Španielsku, Budapešti, Bahrajne, Dominikánskej republike a ďalších.
Čo treba urobiť, aby ste sa stali franšízantom?
Prvým krokom je navštíviť našu franšízovú stránku a tam vyplniť dotazník. Snažíme sa, aby bolo naše franšízové riešenie čo najprístupnejšie. Pracujeme osobne s každým záujemcom, aby sme pochopili, či je jeho zámer uskutočniteľný.
Aká je požadovaná finančná investícia?
Značne to záleží od veľkosti mesta a počte skútrov, ale môže sa pohybovať od 20 000 eur až do 500 000 eur.
Aké sú franšízové poplatky?
Pre franšízanta zabezpečujeme všetky centralizované operácie, ako je napríklad spracovanie platieb a mnoho ďalšieho. Franšízanti nám potom odvádzajú poplatok vo výške 18 % z čistého výnosu.
Aké sú potrebné kroky na otvorenie franšízy?
Franšízanti sú zodpovední za všetky miestne operácie, čo znamená, že musia zakúpiť skútre, importovať ich, zriadiť sklad, rokovať s miestnou vládou, najať personál, získať správne vozidlá atď. Samozrejme sme tu s franšízantom v každom kroku a pomohli sme už viac ako 60 franšízantom po celom svete s rovnakými úlohami, takže s našou skúsenosťou môžeme byť veľmi užitoční.
Ako franšízor asistuje franšízantovi na začiatku? Sú k dispozícii nejaké školenia, pomoc pri výbere miesta a implementácii?
Veľa im pomáhame pred spustením a počas prvej fázy. Jeden z našich manažérov má pred začatím prevádzky každý týždeň stretnutia s franšízantom a so všetkým mu pomáha.
Aké sú očakávané potenciálne príjmy?
Tie sa značne líšia v závislosti od počtu skútrov a parametrov miesta. Ale naši franšízanti sú obvykle prevádzkovo v pluse od prvého dňa a počiatočné investície do skútrov sa vrátia do 20 mesiacov.
Existuje nejaká špeciálna platforma pre užívateľov?
To, čo nás ako franšízu odlišuje, je naše zameranie na softvér. Všetky interakcie používateľov prebiehajú v našej aplikácii, ktorú môžete nájsť v app store pod názvom Hopp.
Aké povinnosti čakajú franšízanta?
Franšízant je zodpovedný za všetko, čo sa deje na mieste a na ulici. To je veľmi rôznorodé, ale všeobecne to znamená údržbu skútrov, ich nabíjanie, rokovania s obcou, personál, miestny marketing a ďalšie.
Aké sú plány do budúcnosti?
Sme na ceste zdravého rastu, ktorý si chceme predovšetkým udržať. Navyše pracujeme na rozšírení našich hlavných služieb pre zákazníkov, aby zahŕňali aj zdieľanie áut a prepravu na vyžiadanie.
Prečítaj články
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
„Máme pripravené pobočky čakajúce na otvorenie, za ktorého oneskorením stojí COVID-19," hovorí Mario Martinek, riaditeľ spoločnosti Bright World stojaci za franšízou LG Laundry Lounge.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.