Nákupy vo 1.day sú spontánne
Spoločnosť úspešne pôsobí na našom trhu už od roku 2009. Zákazníci už vedia, že tu získajú profesionálnu službu a predávajúci im poradí s výberom správnej fľaše pre ich príležitosť. Okrem toho ich vernosti prispieva klub, ktorý ich odmeňuje výhodami a franšízová sieť tak efektívne pracuje s opakovanými nákupmi. „Na základe prieskumu prostredníctvom klubového systému 1.day vieme, že našimi zákazníkmi sú muži a ženy v pomere 55 % muži a 45 % ženy veku 30+. Náš zákazník rád nakupuje s nadšením a často spontánne, v minulom roku 2023 sme ich obslúžili viac ako 3 milióny,“ približuje svoje podnikanie Mgr. Pavol Kuľha , manažér pre expanziu a franchising.
Počet pobočiek zatiaľ stále rastie, ľudia si totiž domácu párty a oslavy obľúbili a veľa z nich sa po covide do reštaurácií a klubov už nevrátilo. Ročne pribúda 20 predajní a rovnaké plány má franšízor aj pre tento rok. „Nárast obratu nových predajní na 90% kopíruje plánovanú prognózu. V priemere medziročne nové predajne prvé 3 roky rastú 150 % medziročne, nasledujúce roky 20 %,“ hovorí k ekonomike franšízových pobočiek.
Hoci počet predajní prekročil dávno stovku, stále je tu priestor pre nových franšízantov: „Zameriavame sa hlavne na západné a stredné Slovensko, ale reagujeme na každý priestor, ktorý spĺňa predpoklady pre otvorenie novej prevádzky 1.day. Úspešne spolupracujeme s viacerými investormi nových retail parkov, v ktorých sa nám darí otvárať úspešné projekty väčších formátov,“ vysvetľuje Pavol Kulha. Pre záujemcov o spoluprácu je určite veľmi významnou otázkou počiatočného rozhodovania rentabilita. Celková investícia je od cca. € 65 000 – 100 000 a odvíja sa od veľkosti prevádzky, jej pripravenosti vrátane zariadenia a množstva tovaru. „Návratnosť každého projektu počítame na 3 roky, úspešnosť každého projektu odzrkadľuje prácu a prístup franšízanta,“ upozorňuje Pavol Kuľha .
Prečítaj články
Značka obchodov s alkoholickými nápojmi 1.Day má na trhu 88 pobočiek. Všetky prevádzkujú externí partneri, tri z nich sú 100% franšízové.
„Zmena zákazníckeho správania potvrdila, že rozšírenie sortimentu je správnou cestou pre nás i franšízantov," hovorí Pavol Kuľha, manažér pre expanziu a franšízing siete 1. Day.
Rozšírenie sortimentu predajní – zmena, ktorú franšízovému konceptu 1.Day priniesla „koronavírusová kríza“.
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.