Gastroranšíza aj pre začiatočníkov
Spoločnosť Nuvys Nutrition, ktorá za súčasnou sieťou siedmich pobočiek FITeat stojí, má viac ako 30 rokov skúseností v gastropodnikaní, viac ako 12 rokov sa pohybuje v oblasti krabičkového FIT stravovania. Teraz sa rozhodla expandovať do ďalších krajov. Pomôcť by im v tom mali franšízoví partneri, ktorí nevyhnutne nemusia mať skúsenosti z gastronómie. V súčasnosti rokuje franšízor so záujemcami z Prahy, Plzne a tiež v slovenskom Trenčíne.
„Vieme, že s našimi znalosťami a skúsenosťami dokážeme naučiť naše podniakanie veľa ľudí a navyše tak trochu neskúsený kuchár sa nám lepšie „tvaruje“. Nemusí toľko meniť už zabehnuté návyky vo varení,“ hovorí majiteľ značky FITeat Robert Šefraný s tým, že určité skúsenosti sú samozrejme veľkou výhodou, ktorá celý proces vzniku a udržania franšízy značne urýchli. Franšíza je tak podľa neho vhodná pre tých, ktorí vo svojom živote presadzujú zdravý životný štýl a radi by v tejto oblasti začali podnikať a sprostredkovať ho pomocou škatuliek ďalším. Teda aj pre niekoho, kto napríklad dlhé roky podniká v gastronómii, prevádzkuje reštauráciu a vzhľadom na dnešné neustále sa zdražujúce energie a ceny potravín a jedál v reštauráciách chce zmenu.
Všetko potrebné ohľadom prevádzkovania pobočky FITeat sa franšízoví partneri naučia počas školenia, ktoré franšízor poňal ako komplexný prípravný kurz zahŕňajúci určitý teoretický kontext, ako aj praktickú časť priamo v kuchyni jednej z prevádzok. „Ako prvé musíme samozrejme našich nových kolegov starostlivo zasvätiť do danej problematiky, pretože všetky naše recepty vychádzajú zo striktne nastavených nutričných hodnôt, aby jednotlivé varianty spĺňali všetky kritériá. Priamo v kuchyni sa potom kuchári zaúčajú, aby vedeli zaobchádzať s postupmi varenia a tiež s modernými spôsobmi prípravy surovín, ktoré sú šetrné k zachovaniu všetkých výživových hodnôt pokrmov,“ vysvetľuje Šefraný.
Finančná náročnosť nového podnikania
Investícia do podnikania s franšízou FITeat je podľa poskytovateľa licencie veľmi individuálna. Vždy sa totiž odvíja od toho, s akými skúsenosťami a možnosťami franšízant prichádza. Pokiaľ príde uchádzač o licenciu, ktorý nemá k dispozícii žiadne priestory ani zariadenie, musí najskôr začať s nimi a zariadiť kuchyňu, čo je podľa Šefraného časovo aj finančne náročné. Príležitosť stať sa súčasťou siete však majú aj tí, ktorí do podnikania s touto franšízou prídu s už prevádzkyschopnou kuchyňou, v ktorej bude potrebných len pár úprav. Tie sa väčšinou týkajú typov používaných zariadení. V takom prípade je potom investícia nižšia.
Za licenciu, ktorá franchisantovi zaistí územnú exkluzivitu a prístup k veľkoobchodu FITeat zaplatí uchádzač medzi 4 až 40 tisíc eur bez DPH. V prípade nutnosti vybudovať úplne nový priestor, sa výška investície pohybuje okolo 40 až 80 tisíc eur, čo v oblasti gastronómie zďaleka nie je vysoká hodnota.
Prečítaj články
Neponáhľať a franšízových partnerov si dôkladne preveriť. Taká je stratégia konceptu DietaFit pri rozširovaní siete.
Väčšinu gastronomických konceptov ovplyvnila súčasná situácia negatívne, výrazne obmedzila ich prevádzku. Sú však aj také, ktorým kríza priviedla zákazníkov aj franšízantov.
Franšíza DietaFit sa snaží o rozvoj aj na slovenskom trhu. Podľa vedenie spoločnosti sa v nich skrýva veľký potenciál, napriek koronavírusu zaznamenala väčší záujem o služby.
Nariadenia vlády budú ešte nejakú chvíľu ovplyvňovať podnikanie na Slovensku. Franšízy hľadajú nové cesty k zákazníkom. Môžu sa im hodiť aj v budúcnosti?
"Zastúpenie by sme chceli mať v každom krajskom meste. Vzniknúť by však mohli aj pobočky v tých menších, "hovorí Robert Šefraný, majiteľ franšízy DietaFit - krabičková diéta.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.