Franšíza v krajkách
Príležitosť rozbehnúť toto podnikanie sa ponúka napríklad prostredníctvom franšízovej licencie značky Esotiq, ktorá chce na náš trh vstúpiť zo susedného Poľska. Jej cieľom je vytvoriť u nás s pomocou franšízových partnerov hustú sieť pobočiek, ideálne tak, aby značka nechýbala v žiadnom z veľkých miest, resp. veľkých obchodných centier. Na domácom poľskom trhu aktuálne funguje zhruba 260 predajní tejto značky.
So spoluprácou s franšízovými partnermi má spoločnosť Esotiq & Henderson bohaté skúsenosti. Na základe licencií totiž prevádzkujú jej franšízanti pobočky aj v Nemecku, Estónsku alebo napríklad Lotyšsku. Franšízovej expanzii nahráva okrem iného aj to, že záujemcovia o franšízové licencie nemusia mať žiadne skúsenosti s podnikaním. Všetko potrebné pre úspešné fungovanie obchodu Esotiq sa naučia v rámci školiaceho programu. Pre franšízora je najmä dôležité nájsť partnerov, ktorí sú pripravení sa zaviazať k tomu, že aktívne povedú svoju pobočku a budú ju prevádzkovať v súlade so štandardmi celej siete.
Na veľkosti záleží
Franšízant je ako majiteľ obchodu zodpovedný za celý jeho chod. Od sledovania skladových zásob, cez nábor zamestnancov a personálne riadenie, až po sledovanie a hodnotenie predajov, ktoré jeho pobočka dosahuje. Počas celej doby spolupráce s franšízorom sa môže franšízant obrátiť na jeho tím, ktorý je pripravený pomôcť franšízovým partnerom siete s riešením s problémami, ktoré môžu nastať v každodennej prevádzke.
A ako je to s finančnou náročnosťou vstupu do podnikania pod hlavičkou značky Esotiq? Výška počiatočnej investície je závislá na niekoľkých faktoroch, z ktorých kľúčovú úlohu zohráva priestor, v ktorom chce budúci franšízant svoje podnikanie rozbehnúť. Záleží totiž na jeho veľkosti, ktorá by sa mala pohybovať od 50 do zhruba 100 m2, a tiež na rozsahu úprav, ktoré treba vykonať, aby obchod spĺňal požiadavky siete. Investičné náklady spojené s usporiadaním salónu Esotiq činia zhruba 225 eur za m2.

Prečítaj články

Spodná bielizeň, pyžamá, plavky aj kozmetiku – to všetko nájdu zákazníci v predajniach Esotique & Henderson. Na Slovensku chce uspieť vďaka franšíze.
Franšízantova znalost lokality, ve které působí, je přínosem pro celou franšízovou síť. Právě tak to vidí vedení poskytovatel licence Ekotopánky.
Značka Esotiq&Henderson sa snaží o vstup na slovenský trh. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Expanzia značky Coccodrillo u nás pokračuje. Od začiatku roka pribudli 3 nové pobočky. Aká vysoká investícia na franšízantov čaká?
Značka BBrutale má viac ako 10 rokov skúseností s pôsobením v módnej brandži. Profitovať z nich môžu aj franšízanti zo Slovenska.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.