Gastro koncept, ktorý dominuje Bratislave
Cieľom zakladateľov franšízy Kaliforňan je priniesť ľuďom chute z celého sveta v jednej miske (bowl), ktorá by bola ako Kalifornia, takzvaný melting pot sveta a rozšíriť tak ponuku fastfoodových sietí u nás. „Koncept Kaliforňan jasne ukazuje, že ani jedlo so sebou z fast foodu nemusí byť zlé. Misky sú zdravšou alternatívou klasických obedov. Mäso je vysoko kvalitné, ingrediencie sú kreatívne farebné, šaláty sú čerstvé a omáčky dávajú každej miske individuálnu chuť, od aromatického chimichurri, cez krémový modrý syr až po pikantné habanero. Na svoje si prídu aj vegáni, a to vďaka širokej ponuke zeleniny a omáčok bez mlieka. Jedlo je zdravé, rozmanité a vhodné pre takmer všetky spôsoby stravovania,“ hovorí Michaela Smrtičová, ktorá je zodpovedná za rozvoj tohto konceptu na slovenskom trhu.
V súčasnej dobe u nás nájdeme celkovo osem pobočiek tejto značky, dve z nich sú v rukách franšízových partnerov. Aktuálne všetky fungujú v Bratislave, najviac ich je v okolí Starého Mesta, ale aj v štvrti Ružinov a Patrónka, kde pobočka začala prevádzku na konci septembra. Na programe dňa je tak expanzia aj mimo nášho hlavného mesta, a to do miest s viac ako 30 tisíc obyvateľmi. Tam by mali otvárať pobočky siete Kaliforňan franšízanti konceptu. „Vnímame potenciál k veľmi rýchlemu rastu, pretože ľudia sú dnes oveľa náročnejší a vyžadujú kvalitné potraviny, čo ukázala aj naša rekordná expanzia v Bratislave. Obracajú sa na nás ľudia z celej krajiny s tým, že im podobné možnosti stravovania v ich mestách chýbajú, takže vieme, že čas konať je TERAZ,“ prezrádza Michaela Smrtičová s tým, že po prvýkrát si vedenie spoločnosti franšízový systém vyskúšalo pri otváraní tretej bratislavskej prevádzky .
Znalosť mesta aj miestnej komunity
A dá sa povedať, že sa to oplatilo. Prvý franšízant totiž zaznamenal taký úspech, že tento rok plánuje otvoriť ďalšie dve pobočky. U budúcich franšízantov, ktorí svoje podnikanie rozbehnú v ďalších slovenských mestách, chce poskytovateľ licencie ťažiť z ich znalostí miestnych pomerov a tiež z toho, že sú súčasťou miestnej komunity. Pretože, ako Michaela Smrtičová poznamenáva, Kaliforňan je rovnako tak o jedle, ako o ľuďoch. „Veríme, že so správnymi partnermi môžeme zopakovať náš úspech vo všetkých lokalitách, ktoré otvoríme, a spoločne môžeme vybudovať značku, ktorá bude v krajine dominovať,“ dopĺňa.
Investícia, na ktorú sa budúci franšízant konceptu Kaliforňan musí pripraviť, sa pohybuje od 30 do 45 tisíc eur. Jej konečná výška sa odvíja od veľkosti pobočky a tiež vybavenosti kuchyne franšízovej prevádzky. Franšízant okrem know-how na prevádzkovanie pobočky Kaliforňan získa pripojením sa k sieti aj ďalšiu podporu. „Pred samotným otvorením pobočky poskytneme franšízantovi metodiku a základné údaje potrebné na vypracovanie podnikateľského zámeru, a tiež vykonáme analýzu vhodnosti lokality, v ktorej chce franšízant prevádzku otvoriť. Samozrejmosťou je pomoc so zariadením pobočky vrátane sprostredkovania dodávateľov zariadenia, školenie pre franšízanta aj jeho zamestnancov, zaradenie do dodávateľského reťazca a tiež marketingová podpora a pod.," dodáva Michaela Smrtičová.
Čo sa týka lokality, vzhľadom na to, že Kaliforňan je klasické obedové bistro zamerané na rýchle občerstvenie, mali by sa jeho prevádzky nachádzať na frekventovaných miestach v blízkosti kancelárskych alebo obytných budov. Priestory môžu byť rôzne veľké, od kamiónov s jedlom až po väčšie prevádzky s krytými miestami na sedenie.

Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Street food s možnosťou zostaviť si misku z čerstvých a zdravých surovín Bratislavčanov baví. Teraz sa franšíza rozrastá aj do ďalších miest a ponúka podnikat aj novým záujemcom.
„V tomto roku sa zameriame najmä na expanziu mimo Bratislavu. Chceme otvoriť štyri nové pobočky," hovorí Michaela Smrtičová z vedenia franšízovej siete Kaliforňan.
Najčítanejšie

TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Slovinský Franchising.si sa pripojil do siete spravodajských portálov o franchisingu spoločnosti PROFIT system.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?