Expanzia doma aj za hranicami
Bezpečnosť práce a požiarna ochrana – témy, ktoré musí na Slovensku podľa zákona riešiť každý podnikateľ aj úrad. Franšízový koncept Extéria, ktorý na našom trhu pôsobí od roku 2017, sa zameriava práve na ne. S cieľom sprostredkovať komplexné služby súvisiace s poradenstvom ohľadom BOZP a PO rozširuje svoju sieť po celom Slovensku prostredníctvom franšízantov. Ponúka im príležitosť stať sa súčasťou konceptu, ktorý má ohľadom ďalšej expanzie veľké ambície, a to aj medzinárodné. V roku 2023 plánuje vstúpiť na poľský trh.
Pre úspech akéhokoľvek podnikania je kľúčové poznať svojich klientov, vedieť, aká je naša cieľová skupina. Franšízanti Extéria môžu ťažiť z toho, že v ich prípade ide o naozaj širokú škálu potenciálnych klientov. Časť klientov je tvorená drobnými živnostníkmi, ktorí podnikajú sami na seba. Môže sa tiež časom stať, že klient, ktorý začínal ako drobný živnostník, začne naberať zamestnancov a rovnako ako akúkoľvek ďalšiu zmenu, aj túto treba v dokumentácii BOZP a PO premietnuť. Faktom totiž je, že viesť BOZP a PO agendu má každý podnikateľ, či už sa jedná o právnickú alebo fyzickú osobu, so zamestnancami alebo bez nich.
Ďalší segment klientov tvoria malé aj stredné firmy, ktoré väčšinou majú do 100 zamestnancov. Títo klienti môžu byť z rôznych odvetví – administratíva, výroba, služby, lekárstvo, stavebníctvo, obchodné reťazce, telekomunikácie, doprava, skladovanie alebo IT. Špecifickým zákazníkom sú štátne a súkromné inštitúcie – či už ide o materské alebo základné školy, štátne a príspevkové organizácie, divadlá, obecné domy, mestské a všeobecné úrady.
Financie a skúsenosti
Franšízová licencia Extéria Market vyjde budúceho franšízanta 10 tisíc eur. Uchádzač o ňu by mal mať okrem potrebných finančných prostriedkov obchodného ducha a tiež byť odhodlaný budovať vlastné podnikanie v regióne, na ktorý získa exkluzivitu. Pre rozbehnutie podnikania pod hlavičkou Extéria, ktorá okrem Slovenska pôsobí aj v susednom Česku, nemusíte mať skúsenosti z odboru a ani s podnikaním. Biznis s touto franšízou môže odštartovať zabehnutý podnikateľ, ale aj úplný začiatočník s nulovými podnikateľskými vedomosťami.
Všetky informácie a know-how nielen z odboru BOZP a PO, ale aj z podnikania, si budúci franšízoví partneri osvoja v rámci komplexného školenia organizovaného franšízorom. V rámci spolupráce získajú franšízanti možnosť využívať právne zázemie, vzory zmlúv, detailné pracovné postupy alebo napríklad podrobný grafický manuál, webové stránky a originálny informačný systém.
Podnikanie s budúcnosťou / Návratnosť investície do franšízy Extéria Market môže byť veľmi rýchla. Dobre vedená pobočka podľa vedenia konceptu dosahuje návratnosť už rok po otvorení. Prečítaj články
Zdieľanie skúseností ako biznis
/15.07.2025
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
„Chceme zvýšiť dosah našich programov a prísť s novinkami, ktoré podnikateľom uľahčia nielen riadenie firiem, ale aj ich osobný rozvoj,“ hovorí Šimon Mastný, riaditeľ franšízy TAB Board.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Podnikanie s TAB Board stojí na zdieľaní myšlienok a skúseností, ako výzvy meniť na úspechy. Daniela Jurča tento koncept oslovil natoľko, že sa z člena boardu stal franšízantom.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Známy chorvátsky fast-casual reťazec Koykan hľadá franšízantov s vášňou pre svetovú gastronómiu. Po otvorení reštaurácií v Bratislave chce expandovať aj do ďalších miest.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.