S našimi partnermi približujeme deťom svet knih
Na českom trhu funguje vydavateľstvo Modrý slon už viac ako 20 rokov. Ako sa mu tam darí?
Od roku 1998 motivujeme deti k čítaniu na českom trhu a môžem povedať, že sa nám to darí. Naše personalizované knihy číta už viac ako 100 000 detí, čo nie je málo. Nebojím sa, že by české deti nečítali, ako to často počujem okolo seba. Vďaka Modrému slonovi radi čítajú, pretože sú hlavnými hrdinami príbehov. V súčasnosti ponúkame viac ako 40 titulov, z ktorých si môžu vybrať deti všetkých vekových kategórií. Som rád, že aj v tomto ťažkom období sa stále dokážeme rozvíjať. Na nadchádzajúcu sezónu opäť pripravujeme novinky a čoskoro sa stretneme s master-franšízantmi, pretože Modrý slon pôsobí nielen v Českej republike, ale aj v ďalších krajinách ako Francúzsko, Nemecko, Veľká Británia, Maďarsko či Bosna a Hercegovina.
Aké sú plány ohľadom franšízového rozvoja na slovenskom trhu?
Naším cieľom je nájsť na Slovensku jedného majstra franšízanta, ktorý bude mať územnú exkluzivitu pre všetky naše produkty. Nie je to len o personálnych knihách. V roku 2001 vydavateľstvo vydalo didaktickú pomôcku (hru) Motanice, ktorú odborníci vybrali ako "Správnu hračku". V roku 2004 získali naše Motanice 1. miesto v kategórii "Novinka roka" a 3. miesto v kategórii "Najlepšia propagačná alebo darčeková položka" v súťaži Hviezda 3DAdvertising 2004. V roku 2017 sme predstavili prvé personalizované leporelo na svete, ktoré sa okamžite stalo veľmi úspešným a prekonalo predaj všetkých kníh. V tom istom roku sme získali certifikát Českej asociácie pre aktívny rozvoj detí (CAPARD) pre pamäťovú hru Morský svet a Na farme.
Ako funguje spolupráca s franšízantmi? Čo všetko majú na starosti?
Franšízové partnerstvo s naším konceptom nie je zložité. Nevyžaduje žiadne špeciálne znalosti alebo zručnosti, ani vysoké počiatočné investície. Master franšízant, ktorého hľadáme na slovenskom trhu, bude mať na starosti lokalizáciu našich produktov do slovenčiny, ako aj marketing a objednávanie produktov prostredníctvom nášho webového rozhrania. Slovensko má tú výhodu, že množstvo produktov, vrátane webových stránok, je už preložených, takže môžu začať podnikať hneď po podpísaní franšízovej zmluvy. Ale vo svojom podnikaní nebude sám. Ako franšízor mu pomáhame nielen na samom začiatku spolupráce, ale aj počas celého jej trvania. Vždy sa má na koho obrátiť, či už potrebuje riešiť otázky týkajúce sa technickej oblasti, marketingových aktivít alebo odborných služieb a poradenstva.
Aké vlastnosti hľadáte vo svojich franšízových partneroch?
V súčasnosti hľadáme partnera, ktorý má obchodné zručnosti a vynikne pri hľadaní nových obchodných príležitostí. Tieto zručnosti mu potom pomôžu rozbehnúť e-shop. Je tiež dôležité, aby veril konceptu a jeho poslaniu priblížiť svet knihám a čítaniu.
Investícia na obstarania licencie Modrého slona vyjde franšízanta 10 tisíc eur. Akú podporu za tento poplatok ponúkate franšízantom? Čo všetko od vás získajú?
Ako som už spomenul, za poplatok dostane exkluzivitu pre Slovensko. Zároveň dostane aj preloženú webovú stránku, marketingové materiály pre jednotlivé produkty a rozdelenie podľa sezóny. Samozrejme, už spomínaná podpora počas celej spolupráce, školenia a pravidelné konzultácie.
Prečítaj články
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Produkty značky Tulec Trend je možné nakúpiť hlavne v multibrandových obchodoch. Príležitosť sa ponúka aj záujemcom o franšízu.
Zapojení do chodu predajní, takí sú franšízanti siete Coccodrillo. Investorov medzi nimi nenájdete. Ako sa im teraz darí?
V roku 1998 sa vydavateľstvo Modrý slon rozhodlo motivovať české deti na čítanie pomocou personálnych kníh. Jeho majiteľ Marek Halfar prezradzuje, ako sa im darí s franšízou v zahraničí.
Že uspieť s franšízami je možné i v zahraničí, dokladá Modrý slon. Internetové knižné vydavateľstvo sa pripravuje na expanziu do ďalších krajín.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.