Poklad z centra fantázie

Čitateľ, ktorý je zároveň hlavnou postavou knižného príbehu? Niečo tak zdanlivo nemožné môžu prežiť deti z celého sveta vďaka českému internetovému vydavateľstvu Modrý slon. Ojedinelý projekt priviedol v roku 1998 na svet ojedinelý produkt, tzv. osobné (personálne) knihy. Deti sa v nich môžu sami stať hrdinami a vyslobodiť princeznú, stretnúť Červenú čiapočku, vílu Fialku i jednooké strašidlo, alebo sa kamarátiť so zvieratkami v Afrike. Stačí knižku objednať v e-shope na internete: zadať na stránkach Modrého slona meno hrdinu a miesto, kam ho má kniha pri rozprávaní preniesť.
Podľa minuloročného prieskumu napr. až tretina českých školákov nevie poriadne čítať. Dôvodom je i fakt, že trávia veľmi veľa času pri počítačoch, a knihy sa ocitli stranou ich záujmu. Cieľom projektu Modrého slona je prebudiť v malých čitateľoch znovu lásku k písanému slovu, ukázať im svet fantázie, ale zároveň ich vzdelávať. Personálne knihy totiž slúžia zároveň ako šikovné didaktické pomôcky, a výrazne podporujú čitateľskú gramotnosť.
O stupienok vyššie
Okrem osobných príbehov má Modrý slon v portfóliu tiež širokú ponuku kníh pre deti od 1 roku do 11 rokov. Pre expanziu do zahraničia hľadá Modrý slon momentálne nových franšízantov (partnerov) v európskych krajinách. Naposledy spoločnosť získala nových spolupracovníkov v Nemecku a Francúzsku. "Pri expanzii je vždy najťažšie nájsť človeka, ktorý bude pre daný produkt nadšený rovnako ako sme my, a bude mať energiu a chuť posunúť s nami vydavateľstvo zasa o stupienok vyššie," hovorí finančná manažérka Modrého slona Zuzana Vavrečková.
Hlavnou príčinou úspechu Modrého slona v zahraničí je podľa Vavrečkové predovšetkým ojedinelý produkt a ústretový prístup k partnerom. "Naši zahraniční partneri od nás majú úplnú podporu, komunikácia prebieha pravidelne a neustále sa snažíme zdokonaľovať," dodáva. Do ponuky vydavateľstvo Modrý slon patrí tiež svetový unikát - osobné leporelo pre deti od 1 roku. Najväčší záujem je ale i v medzinárodnom meradle práve o personálne knihy.
Prečítaj články

Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
„Na Slovensku hľadáme jedného master-franšízanta, ktorý od nás získa exkluzivitu na celý trh," hovorí Marek Halfar, zakladateľ vydavateľstva Modrý slon.
Produkty značky Tulec Trend je možné nakúpiť hlavne v multibrandových obchodoch. Príležitosť sa ponúka aj záujemcom o franšízu.
V roku 1998 sa vydavateľstvo Modrý slon rozhodlo motivovať české deti na čítanie pomocou personálnych kníh. Jeho majiteľ Marek Halfar prezradzuje, ako sa im darí s franšízou v zahraničí.
Najčítanejšie

Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.